حوادث

همکاری منابع طبیعی و مدیریت بحران در قالب طرح‌های مدیریت کاهش خطرپذیری

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پیشنهاد کرد: تعامل و همکاری با سازمان های مدیریت بحران می تواند در قالب یک طرح جامع مدیریت ریسک باشد.

به گزارش مجله خانواده، مسعود منصور امروز در دیدار با محمدحسن نامی مسئول سازمان مدیریت بحران گفت: همواره ارتباط و تعامل خوبی بین سازمان مدیریت بحران و منابع طبیعی وجود دارد و این تعامل و همکاری همه جانبه است و می توان در شکل یک برنامه مدیریت ریسک برای جلوگیری از خطر سیل و آتش سوزی. «سایر چالش های مهم زیست محیطی و منابع طبیعی مؤثر و کارآمد هستند.

نامی همچنین در این همایش گفت: پیشگیری ارزانتر و بهتر از درمان است، بنابراین در مواجهه با بحران ها و چالش ها به دنبال پیشگیری هستیم.

ما باید برای فرهنگ سازی در مواجهه با خطر، افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ ایمنی تلاش کنیم. در این راستا، ارتقاء دانش عموم مردم از مدیریت بحران ضروری است.»

بر اساس این گزارش، موضوعات حوضه داری و مدیریت حوضه برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب و کاهش خطر سیل، برگزاری عملیات مشترک با حضور ارتش مردمی، ارتش مردمی به سطح روستاها تعهدات کلیه سازمان ها در سازمان است. و پیشگیری واکنش جدی به مجرمان در بحران و منابع طبیعی موضوع دیگری بود که در نشست روسای دو سازمان منابع طبیعی و مدیریت بحران مطرح شد.

لزوم حفاظت از منابع طبیعی در قالب مدیریت حفاظتی و استفاده بهینه از آب و خاک

منصور در جلسه ای که بین دولت و رئیس اداره منابع طبیعی در ستاد برگزار شد، گفت: شاید برخی فکر کنند تنها اقدام منابع طبیعی واگذاری زمین یا اعلام کشور است، اما اینطور نیست. گفت. منابع طبیعی گام های زیادی در سراسر کشور برداشته است که بیشتر آنها به امنیت بیولوژیکی و غذایی مردم مرتبط است.

زمانی که از منابع طبیعی برای کاشت استفاده می‌کنیم، یعنی با کاشت درختان اکسیژن، هوا نرم‌تر می‌شود، گرد و غبار و ذرات کربن موجود در هوا جذب می‌شوند و فواید این کار به سلامت زندگی ما باز می‌گردد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این موضوع در حوزه های بیابان زایی، آبخیزداری و مرتع داری نیز صدق می کند. در مواجهه با بیابان زایی، هجوم ریزگردها و شن و ماسه، از تردد مردم جلوگیری می شود و اقدامات آبخیزداری باعث کاهش خسارات سیل می شود.

منصور که اخیرا برای پروژه منابع طبیعی به قزوین سفر کرده است، منطقه بویین ظفره را به عنوان نمونه برشمرد. اگر بیابان زدایی و جنگل زدایی در این منطقه انجام نمی شد قطعا مردم این منطقه تحت تاثیر هجوم شن های روان قرار می گرفتند.» آنها در حال مهاجرت بودند.

وی به مدیر منابع طبیعی یادآور شد: همانطور که همه می دانند که کار منابع طبیعی به بخش زمین محدود نمی شود.

منصور گفت: دفاع از منابع طبیعی باید بر اساس پتانسیل اکولوژیکی در قالب حفاظت از آب و خاک و مدیریت استفاده بهینه باشد و اگر منابع طبیعی طبق برنامه مدیریت شود در این مناطق قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت. حوزه. ..

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: اگر اقدامات زیادی انجام ندهیم و مستندسازی و منتشر نکنیم، به نظر می رسد چندان موفق نباشد.

منصور وظیفه اصلی را اطلاع رسانی، پرورش، مستندسازی و افشای نتایج به مردم در مورد اقدامات و عملکرد منابع طبیعی می دانست.

وی در خصوص لزوم احترام به مشتریان و رسیدگی به مشکلات مردم بیان می کند: «مشکلات و مشکلاتی که بین منابع طبیعی و مردم وجود دارد باید به طور کامل برای مشتری توضیح داده شود و اگر پاسخ به کسی داده نشود حق با کیست؟» با شواهد و دلایل کارشناسی متقاعد شده است.

مسعود منصور همچنین گفت: تخلفات و رسیدگی به منابع طبیعی باید آخرین و آخرین راه حل باشد چرا که توضیحات، دستورالعمل ها و درک قوانین و مقررات می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. منابع طبیعی از این نظر کاملاً متفاوت است. ، اقدامات تا حد امکان قوی باقی می ماند.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور به تشریح روز هفته منابع طبیعی (از 15 تا 19 اسفند هر سال) پرداخت و اظهار داشت: اقدامی که در ستاد منابع طبیعی انجام می شود، دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، منصور در پایان می گوید: مراحل و پروژه ها مشارکت جدی و اساسی در برگزاری منابع طبیعی به ویژه هفته منابع طبیعی وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا