اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

شخصیتهای بن ۱۰ در بیگانهٔ تمام عیار

مجموعه اصلی کارتون بن تن (20052008)

فصل اول کارتون بن تن برای اولین بار در سال 2005 کار خود را شروع کرد. قسمت اول کارتون بن تن در 27 دسامبر 2005 پخش شد و توانست بازخوردهای خوبی دریافت کند. مجموعه اصلی را با نام Ben 10: Original series می‌شناسند و 4 فصل از آن تا سال 2008 پخش شد. کل داستان سری اول این مجموعه در مورد پسری 10 ساله است که در یک سفر با پدربزرگ خود، ساعت عجیبی را که متعلق به فرازمینی‌ها است پیدا می‌کند.

خرید لباس اسپایدرمن: این ساعت که Omnitrix نام دارد به بن تن قابلیت تبدیل شدن به موجودات فضایی مختلف را می‌دهد. در طی 4 فصل، بن تن با استفاده از توانایی‌های خود با موجودات خبیث فضایی مقابله می‌کند.

بن تن نیروی بی پایان | فیلم بن تن

فیلم سینمایی بن تن راز اومنیتریکس (2007)

 خرید لباس ونوم: در سال 2007 اولین فیلم سینمایی بن تن با نام Ben 10: Secret of Omnitrix به بازار عرضه شد. خیلی‌ها این انیمیشن را به‌عنوان داستان پایانی برای مجموعه اصلی می‌دانند. در اولین فیلم سینمایی بن تن در خلال جنگ بن تن با یکی از شخصیت‌های شرور داستان، ساعت بن تن روی حالت تخریب خودکار قرار می‌گیرد. بن تن راهی برای متوقف کردن تایمر انفجار ساعت خود پیدا نمی‌کند و باید برای جلوگیری از انفجار ساعت خود، سازنده ساعت را پیدا کند. این فیلم 70 دقیقه‌ای در 10 آگوست 2007 پخش شد و هنوز هم از محبوب‌ترین فیلم‌های مجموعه کامل بن تن است.

فیلم سینمایی بن تن مسابقه علیه زمان (2007)

خرید لباس بتمن: بعد از موفقیت فیلم سینمایی راز اومنیتریکس، نوبت به فیلم سینمایی Ben 10: Race Against Time رسید. فیلم سینمایی بن تن مسابقه علیه زمان، اولین فیلم سینمایی بن تن بود که به شکلی غیر از انیمیشن وارد بازار می‌شد. در این و علمی تخیلی بن تن از سفر به خانه برمی‌گردد تا با شخصیت‌های شروری که قصد نابودی بلوود را دارند مقابله کند. این فیلم به علت خارج شدن از سبک انیمیشن های بن تن چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

کارتون بن تن نیروی بیگانه (20082010)

 در سال 2008 پخش دومین سری از مجموعه کامل بن تن با نام Ben 10: Alien Force شروع شد. داستان کارتون بن تن نیروی بیگانه، زمانی در حدود 5 سال بعد از کارتون بن تن فصل اول را روایت می‌کند. این سری در سه فصل و 46 قسمت ساخته شد.

در طی سه فصل کارتون بن تن نیروی بیگانه، بن تن 15 ساله سعی می‌کند تا پدربزرگ گم شده خود را با کمک همراهان همیشگی خود پیدا کند و در طی این مدت با قدرت‌های ساعت خود نیز بیشتر آشنا می‌شود.

فیلم سینمایی بن تن هجوم بیگانگان (2009)

 فیلم سینمایی Ben 10: Alien Swarm در سال 2009 و به همان سبک فیلم سینمایی بن تن مسابقه علیه زمان ساخته شد. در فیلم سینمایی بن تن هجوم بیگانگان، بن تن برخلاف دستور پدربزرگ خود با دختر یکی از دشمنان قدیمی همکاری می‌کند تا از یک هجوم همه‌جانبه بیگانگان و موجودات فضایی به زمین جلوگیری کند. در این فیلم موجودات فضایی با استفاده از بدن انسان‌ها قصد فتح جهان را دارند. این فیلم در 25 نوامبر 2009 پخش شد و همانند نسخه قبلی خود با انتقادات زیادی روبه‌رو شد.

کارتون بن تن بیگانه تمام عیار (20102012)

 Ben 10: Ultimate Alien یا کارتون بن تن بیگانه تمام عیار سومین سری از مجموعه کامل کارتون بن تن محسوب می‌شود. این سری دارای سه فصل و 52 قسمت است و یکی از محبوب‌ترین سری‌های کارتون بن تن محسوب می‌شود. کارتون بن تن دوبله فارسی با سری بیگانه تمام عیار به بازار آمده و خیلی زود نیز مشهور شد.

در کارتون بن تن بیگانه تمام عیار، بن تن بعد از آن‌که در یک نبرد با موجودات فضایی ساعت قبلی خود را از دست می‌دهد، صاحب ساعت جدیدی به نام اولتی ماتریکس می‌شود که به آن قدرت تبدیل شدن به موجودات فضایی قوی‌تری را می‌دهد.

فیلم سینمایی بن تن نابودی همه بیگانگان (2012)

 بعد از موفق نبودن دو فیلم سینمایی قبلی با سبک لایو اکشن، سازندگان بن تن دوباره به همان سبک انیمیشنی خود برگشتند و این بار انیمیشن بن تن نابودی همه بیگانگان را به بازار عرضه کردند. Ben 10: Destroy All Aliens در سال 2012 به‌صورت فیلم تلویزیونی پخش شد و در داستان آن بن تن بعد از خراب شدن ساعت خود مجبور است با کمک یک شکارچی با موجودات فضایی مقابله کند.

کارتون بن تن نیروی بی پایان (20122014)

 کارتون بن تن نیروی بی پایان که در سال 2012 عرضه شد، محبوب‌ترین سری از کل مجموعه کامل کارتون بن است. کارتون بن تن دوبله فارسی نسخه Ben 10: Omniverse در میان ایرانی‌ها هم محبوبیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کودکان ایرانی کاملاً با آن آشنایی دارند.

بن تن در کارتون بن تن نیروی بی پایان به نسخه جدیدی از اومنیتریکس مجهز شده که به او قابلیت‌های فوق العاده‌ای می‌دهد. گون همراه همیشگی بن تن در این سری حضور ندارد و به جای او روک بلانکو بن تن را همراهی می‌کند تا به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد. بن تن نیروی بی پایان در 8 فصل و 80 قسمت به نمایش در آمد و همه آن را به‌عنوان آخرین سری از مجموعه قدیم بن تن می‌دانند.

کارتون بن تن قسمت آخر نیروی بی پایان

قسمت آخر کارتون بن تن نیروی بی پایان با نام در 14 نوامبر 2014 ساخته شد. در این قسمت بن تن از طریق ماشین زمان به زمان جرج واشنگتون، رئیس جمهور آمریکا در قرن 17 بازمی‌گردد و به همراه او به جنگ با بیگانگان می‌پردازد. در نهایت او یکی از قوی‌ترین بیگانگانی که قدرت ساخت دنیاهای جدید را داشتند شکست می‌دهد و با قدرت Feedback او را در یک لوپ زمانی گرفتار می‌کند. این قسمت را به نوعی آخرین قسمت مجموعه قدیم می‌دانند.

کارتون بن تن ریبوت (2016)

بعد از پایان مجموعه 4 گانه بن تن در سال 2016، سازندگان از سری جدیدی به نام ریبوت رونمایی کردند که طی آن داستان بن تن دوباره از ابتدا و در دنیای جدیدی مشابه به دنیای قبلی روایت می‌شود. تا به حال 3 فصل از این سری پخش شده و فصل چهارم آن نیز در سال 2020 پخش خواهد شد. این سه فصل شامل 120 قسمت مختلف می‌شود که تقریباً تمام داستان‌های سری‌های قبل در آن دوباره ساخته شده است.

سخن پایانی درباره کارتون بن تن

در این مقاله به معرفی و بررسی کارتون بن تن پرداختیم، این کارتن محبوب که شهرت جهانی دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌ است. اگر شما هم از دوست‌داران سریال بن تن هستید، امیدواریم این فهرست اطلاعات مفیدی درباره آن به شما داده باشد.

دکمه بازگشت به بالا