عمومی

مدیریت بحران و تصادف ١١٨ اتوبوس در جاده ها !

اولین خبر برای نگهداری وام: تصادف 118 اتوبوس در جاده های سراسری
رئیس سازمان اورژانس کشور: امسال 118 اتوبوس بین محورهای مواصلاتی کشور تصادف کردند، اورژانس و تیم های امدادی با توجه به اینکه هر اتوبوس بیش از 30 مصدوم، مجروح و فوتی دارد، رسیدن امداد و نجات و عملیات امداد و نجات کمی طول می کشد. انجام خواهد شد.
آمبولانس‌ها 40 تا 40 کیلومتر دورتر هستند، اما در صورت بروز حادثه‌ای دیگر، خدمات رسانی به مردم منطقه تا رسیدن آمبولانس به مقصد ممکن است دشوار باشد.

تصادفات گاهی به خاطر ویژگی هایشان اتفاق می افتد، اما وقتی تصادفات رخ نمی دهد و تعدادشان زیاد می شود، به نظر می رسد که دیگر فقط یک تصادف نیست؟ مطمئناً چرخه رویداد تعداد زیادی تصادف در یک دره در یک کشور در یک بازه زمانی یک مشکل اساسی وجود دارد! ?? در این مورد خاص، فکر می کنم ابتدا باید بدون در نظر گرفتن اضافه کردن مرکز اورژانس، ابتدا مشکل حل شود. در این صورت برداشت ها و نتیجه گیری های ریاست محترم اورژانس کشور به جای اینکه مشکل را به گونه ای ببینم که خیالم راحت باشد مشکل بسیار فوری کشور را حل می کند و چهره مشکل را آشکار می کند.

طبق دستور وی، طی چهار ماه گذشته به طور میانگین هر ماه حدود سه تصادف اتوبوس و تعداد زیادی از هموطنان کشته و مجروح شده اند که خسارات زیادی را به این معتبر وارد کرده است. مردم کشور؟ در واقع من به عنوان یک شهروند و معلم مدیریت بحران به مراتب بیشتر از بهترین مسئولین اورژانس کشور مسئول و برنامه ریزی مواقع اضطراری در کشور هستم نه اینکه به چند مرکز اورژانس در این مقوله اشاره کنم و از شما انتظار زیادی دارم. ??

برای ساخت مراکز بیشتر با کمک سایر جانشینان ابتدا به مواردی مانند وضعیت جاده، شرایط فنی اتوبوس، صلاحیت راننده، لاستیک و سرعت اتوبوس، روشنایی جاده و … توجه شود. ??

بار دیگر با کمک سایر متولیان مشکل را حل نکنید و سوال را روشن کنید. بنابراین، به زبان ساده، ابتدا ساده‌ترین راهی را که به ذهن همه می‌رسد را انتخاب کنید و تا چهار ماه باقی‌مانده از سال، حداقل در یک کشور تصادف از اتوبوس و تلفات زیاد اجتناب کنید! ??

در خاتمه از خدمات بی نظیر اورژانس کشور تشکر و قدردانی می نمایم.

* استاد نمونه کشوری مهندسی سازه، مدیریت زلزله و بحران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران ایران

دکمه بازگشت به بالا