بین الملل

مصر و اردن: طرح الحاق مردود است

امروز (یکشنبه) ملک عبدالله دوم مخالفت کشورش با نقشه اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را تکرار کرد.

به گزارش مجله خانواده ، پادشاه عبدالله دوم از اردن ، روزنامه متقابل منطقه ای رأی الیوم ، در دیدار با وزیر امور خارجه مصر سامسخوکوری ، این برنامه الحاق فرصت دستیابی به صلح و ثبات منطقه ای را از بین می برد. تأکید کردم که چنین خواهد بود.

در کاخ عبدالله آلفسنیا در عمان ، ملک عبدالله دوم گفت که جنبش های یک جانبه اسرائیل که بخش هایی از کرانه باختری را ضمیمه می کنند ، محروم می شوند و فرصت های صلح در منطقه را از بین می برند.

پادشاه اردن بر مسائل فلسطین و تعهد جدی وی بر لزوم ایجاد صلح جامع و عادلانه مبتنی بر دو راه حل دولتی که منجر به تشکیل کشور فلسطین در مرز با قدس شرقی در سال 1967 شد ، تأکید کرد. انجام داد

ملک عبدالله همچنین از دیدار سه جانبه رهبران مصر ، اردن و عراق قدردانی کرد و گفت این باعث تقویت روابط اقتصادی ، توسعه و بازرگانی و به سود سه کشور و سه کشور خواهد شد.

وزیر امور خارجه مصر همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای اردنی خود ، ایمن الصفادی ، بر خطر ادغام سرزمین فلسطین و راه حل دو جانبه برای روند صلح تأکید کرد.

سوخری تأکید کرد که برای راه اندازی مجدد روند سیاسی باید راه حلی پیدا کنیم. این منجر به تشکیل کشور فلسطین با پایتخت اورشلیم شرقی می شود.

الصفادی همچنین گفت: “ما و برادرانمان در تقابل با عضویت موضع مشترک داریم و این موضوع بر راه حل دو کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.”

وی افزود: “ما تلاش های خود را برای متوقف کردن عضویت و پیشرفت در روند صلح واقعی ادامه خواهیم داد.”

وزیر امور خارجه اردن همچنین مجدداً حمایت خود را از تلاش های مصر برای حفظ امنیت آب ابراز کرد و ابراز امیدواری کرد که رایزنی های مربوط به عنادادام به توافق برسد.

آل صفادی تأکید کرد که امنیت آب مصر بخشی از امنیت استراتژیک عرب است که همه ما بر آن تأکید داریم.

در جریان این کنفرانس ، وزیر امور خارجه مصر همچنین در مورد مشکلات لیبی صحبت کرد و گفت: “آنچه که در لیبی اتفاق می افتد تهدیدی جدی برای امنیت ملی عرب و مصر است و مصر وضعیت لیبی را نظارت می کند ، و ما با توجه به آنها قاطع قدم برداشته ایم. “

سوكری افزود: “این تلاش ها در خارج از منطقه برای توسعه نظامی علیه امنیت ملی عرب انجام می شود و باید با قاطعیت مورد توجه قرار گیرد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا