سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

شکم بند بعد از جراحی روده

زمان بستن شکم بند بعد از عمل جراحی باز

اگر عمل جراحی شکم ( سزارین یا جراحی باز ) انجام داده اید به گفته جراحان توصیه می شود به طور متوسط روزانه 10 ساعت شکم بند بسته شود و این مدت زمان در طول روز انجام گیرد. اصولا بستن شکم بند پس از انجام جراحی باز بهتر است زیر نظر پزشک انجام بگیرد. از آنجایی که جراحی سبب ضعیف شدن قسمت بالایی یا پایینی شکم می شود استفاده از شکم بند و فشرده سازی آن در بهبود سریع تاثیر می گذارد. بنابراین خرید گن لاغری آرتان زنانه الان گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

این وسیله بدون آنکه در مسیر تنفسی اختلال ایجاد کند به شکلی موثر نواحی اطراف شکم را تحت فشار استانداردی قرار می دهد. شکم بند کمک می کند تا بیمار پس از جراحی با اطمینان بیشتری فعالیت های معمول خود را انجام دهد بنابراین با وجود آن تحرک افزایش می یابد. در برخی از جراحی ها توصیه پزشک این است که بیمار بلافاصله از شکم بند استفاده کند. اما مواردی هم وجود دارند که لازم است مدت زمانی از جراحی بگذرد تا بهبود نسبی در محل زخم حاصل شود. نحوه بستن شکم بند در جراحی های مختلف متفاوت است و باید با توافق پزشک انجام گیرد.

فواید پوشیدن شکم بند بعد عمل جراحی

این کمربندها با تحت فشار قرار دادن عضلات کمر به سفت شدن شکم نیز کمک می‌ کنند. بستن شکم بند بعد از عمل جراحی باعث شکل دادن به عضلات مرکزی و لگن می شود. در نهایت شکم به سمت داخل فرو رفته و سفت می شود. توجه داشته باشید که شکم بند را بیش از حد شل یا سفت نبندید چرا که ممکن از نتیجه مورد نظر حاصل نشود. توصیه ما این است که در کنار استفاده از شکم بند، ورزش و تغذیه مناسب نیز داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از فواید استفاده شکم بند می پردازیم.

  • کاهش تورم: برای کم کردن ورم شکم بعد از جراحی بستن شکم بند یکی از بهترین راه‌ها است.
  • کاهش خطر خونریزی: شکم بند احتمال خون‌ریزی را به شدت کاهش می‌دهد و از کبودی محل جراحی نیز جلوگیری می‌کند.
  • تسریع روند بهبودی: استفاده از شکم بند به سریعتر شدن رشد بافت‌ های شکم و افزایش سطح اکسیژن در این بافت‌ ها کمک می‌ کند. این وسیله مفید و کاربردی در بهبود جریان خون در رگ و بافت ها تاثیر داشته و مواد مغذی مورد نیاز سلول ها را با سرعت بیشتری فراهم می کند. در نتیجه زخم ایجاد شده زودتر ترمیم می شود.
  • حالت دهی به خطوط بدن: بیمارانی که پوستشان خاصیت ارتجاعی دارد پوشیدن شکم بند کمک می‌کند تا زودتر پوستشان جمع شود و بدنشان شکل بهتری بگیرد.
  • جلوگیری از ابتلا به زخم کلوئید: بافت اضافه‌ای است که روی زخم ایجاد می ‌شود. این بافت اضافه مدام در حال رشد است و شکم بند‌ها موجب جلوگیری از رشد آن ها خواهند شد.
  • کاهش خطر عفونت: بعد از عمل جراحی پوست بدن شما بیشتر از همیشه در معرض ورود میکروب‌ ها قرار دارد. شکم بند می تواند تا حد زیادی احتمال بروز عفونت در محل جراحی را کاهش دهد.
  • درد شکم بند یا کمربند جراحی قسمت فوقانی و تحتانی شکم که در اثر فشار یا فاز بعد از جراحی ضعیف شده است را پشتیبانی و فشرده می کند. این وسیله اساساً یک کمربند فشاری است که شکم را بدون محدود کردن تنفس حمایت می‌کند

ممکن است برای پشتیبانی از عضلات استفاده شود. پانسمان را نیز در جای خود نگه داشته، گردش خون را بهبود بخشیده و سطح اکسیژن را در ناحیه جراحی شده بالا می برد. روند بهبودی را افزایش داده و به بیمار اجازه می دهد تا ریکاوری سریعتری داشته باشد. مزایای دیگر استفاده از شکم بند جراحی شامل کاهش درد بعد از جراحی، کمتر کردن ورم، کاهش ناراحتی روانی پس از درمان و بهبود تنفس عمیق می شود.

ویژگی‌های محصول:

  • پشتیبانی از برش جراحی
  • نگه داشتن عضلات شکمی به منظور تسکین درد
  • افزایش گردش خون در ناحیه جراحی به منظور تسریع ترمیم و کاهش ورم
  • آسان تر کردن فعالیت جسمانی
  • تقویت عضلات شکمی
  • امکان تحرک بیشتر

موارد استفاده:

اگر جراحی فتق داشته اید، بعد از جراحی های ناحیه شکم، شکم بند از شما محافظت می کند. شکم بند دور شکم پیچیده شده و شکم را فشار می دهد تا جریان خون و اکسیژن را افزایش دهد و در نهایت ترمیم و بهبودی پس از جراحی را تسریع کند.

زمان بستن شکم بند بعد از سزارین

معمولا بانوان در زایمان های طبیعی می توانند بلافاصله از شکم بند یا گن شکمی آرتان استفاده کنند. اما در زایمان سزارین شرایط متفاوت است. در این صورت خانم ها باید صبر کنند تا مدت زمانی از جراحی بگذرد و جای زخم بهبود یابد. به این منظور توصیه ما این است که با ماما و پزشک خود هماهنگ باشید. پس از آن بنابر راحتی و تشخیص خودتان می توانید از 2 هفته تا 12 هفته با خرید گن اسلیپ آرتان ، این گن معجزه گر را مورد استفاده قرار دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

شکم بند جراحی معمولاً بعد از جراحی های زیر استفاده می شود:

  • برای جراحی سزارین
  • برای جراحی لاپاراتومی تشخیصی (بریدگی بزرگ در شکم به منظور معاینه داخلی)
  • برای جراحی هیسترکتومی (برداشتن رحم)
  • برای جراحی برداشتن شکم
  • برای جراحی ستون فقرات
  • برای جراحی کاهش وزن

استفاده از شکم بند بعد از هیسترکتومی ممکن است به تقویت عضلات شکمی کمک کرده و انجام فعالیت های بدنی را راحت تر کند. بانوان نیز، بعد از زایمان طبیعی ممکن است از شکم بند (گن) استفاده کنند تا به کوچک کردن رحم و رسیدن به اندازه قبل از بارداری و کاهش وزن کمک کند. برخی از شکم بندها برای پشتیبانی از عضلات مرکز بدن در هنگام انجام فعالیت های خاص و بلند کردن اجسام سنگین استفاده می شوند.

عضلات شکمی تحت تأثیر نیروی گرانش زمین هستند. اگر وزن اضافی در اطراف شکم خود حمل می کنید، این کار می تواند شکم را کشیده و عضلات مرکزی بدن را در طی ورزش درگیر کند. شکم بند با کنارهم قرار دادن این عضلات می تواند اتصال بین بدن و مغز را بهبود بخشیده و مقداری بازخورد زیستی به سیستم بدنی بدهد. این کار می تواند عضلات را در هنگام ورزش بهتر درگیر کند.

نحوه استفاده

روی پانسمان و زیر لباس خود آن را قرار بدهید، مگر اینکه متخصص به صورت دیگری بگوید آن را ببندید. به سادگی و با استفاده از پایه الاستیکی آن را دور بدن بپیچید. قبل از بستن هر دو سمت را با سیستم بست قابل تنظیم ببندید.

برای دستورالعمل کامل، لطفاً موارد زیر را بخوانید:

  1. بندهای کمری را به طور کامل جدا کنید.
  2. کمربند را دور کمر بپیچانید، بخش عریض تر را در پایین قرار دهید.
  3. با استفاده از قلاب و لوپ بریس را در جلو ببندید.
  4. فشار را تا زمانی که احساس راحتی می کنید با کش های اضافی کناره های جلوی بریس افزایش دهید.
  5. در قسمت قلاب و لوپ کش های کناری را ببندید.
  6. اگر جراحی برداشتن شکم یا دیگر جراحی های شکمی داشتید، از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. اگر سزارین داشتید، متخصص ممکن است به شما بگوید از بالا به سمت پایین شکم بند را ببندید.
  7. مطمئن شوید که شکم بند راحت است. باید محکم باشد، اما سفت نباشد. در صوت نیاز آن را تنظیم کنید. مطمئن شوید که هموار است و چینی در آن وجود ندارد. مطمئن شوید که می توانید به طور طبیعی نفس کشیده و به سرویس بهداشتی بروید. مطمئن شوید که لوله ها و مجاری تخلیه مسدود نشده اند و مایعات می توانند تخلیه شوند.

نکات مهم

  1. در هنگامی که شکم بند با سایز مناسب را استفاده می کنید، باید بتوانید به راحتی نفس بکشید.
  2. بسته به نوع جراحی که دارید، ممکن است برای چند هفته یا تا آخر دوره کامل ریکاوری از آن استفاده کنید.
  3. شکم بند باید تمیز و خشک نگه داشته شود تا احتمال تحریک و عفونت پوستی کاهش یابد. دستورالعمل تمیز کردن شرکت تولید کننده را برای شکم بند انجام دهید.
  4. اگر به لاتکس آلرژی دارید، از شکم بدن بدون لاتکس استفاده کنید تا از واکنش شدید حساسیت زایی که نیاز به رسیدگی فوری پزشکی دارد پرهیز کنید.
  5. اگر پزشک استفاده از شکم بند را تجویز کرد، می توانید آن را در هنگام خواب نیز استفاده کنید.

کمتر بعد از جراحی: مقدار فشاری که شکم بند بر روی بدن ایجاد می کند به تسکین درد ناشی از جراحی کمک می کند. پیشنهاد می کنیم که پیش ازاستفاده از هرگونه تجهیزات پزشکی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت بدون نگرانی به رفع مشکلات می‌پردازید و از گزند خطرات در امان می مانید.

دکمه بازگشت به بالا