بین الملل

قطعنامه 2231 هرگز تحریم تسلیحاتی علیه ایران اعمال نکرده است/ملاحظات 3 گانه روسیه برای فروش سوخو-35

روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 26 آوریل گزارش داد که وزیر امور خارجه و گروهی از مشاوران آن در حال تهیه اسناد قانونی برای حمایت از ایالات متحده به عنوان طرف توافق هسته ای و تحریم تحریم تسلیحاتی هستند. شورای امنیت دائمی کاخ سفید دو سال پیش رسماً عقب نشینی کرد و حتی با متحد اروپایی ترامپ اختلاف نظر داشت.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث هسته ای P5 + 1 مورد بحث قرار گرفت ، موضوع PMD (PMD) یا “جنبه نظامی احتمالی” برنامه هسته ای ما بود. در همین راستا ، غرب برای اطمینان از تجارت به اصطلاح اسلحه در ایران خواستار محدودیت پنج ساله تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژوئیه 2015 شد.

با توجه به قطعنامه مصوب به مناسبت بولجام ، از کشورهای جهان خواسته شد كه پنج سال پس از صدور كلید بولجام یا مبادله تجهیزات سنگین به ایران ، تسهیلات مالی و لجستیكی تجارت و آماده سازی ایران را انجام دهند. .. امتناع از ارسال “گزارش خلاصه تفصیلی” از اجرای هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط نهاد نظارتی (آژانس بین المللی انرژی اتمی). این قطعنامه همچنین لیستی از مجازات ها شامل هلیکوپترهای حمله ، سیستم های موشکی ، جنگنده ها ، کشتی ها ، تانک ها ، توپخانه های سنگین ، سلاح ها و قطعات یدکی متعارف سازمان ملل و برنامه های آموزش و خدمات شامل موارد و خدمات ممنوع را در اختیار شما قرار می دهد. در حال شمارش است.

بیشتر بخوانید:

آیا اتحاد اروپا و آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی ایران تکرار شده است؟ / شرکای دزد و دوستان مسلح!

این ممنوعیت به طور خودکار در 18 اکتبر 2020 (27 اکتبر 1999) برداشته می شود. برخی از دیپلمات های غربی گفته اند كه ایالات متحده برای توافق در مورد تمدید تحریم ها برای روسیه و چین تلاش خواهد كرد ، حتی این امر غیرممكن است. روسیه و چین با استفاده از زور یا تحریم ها مخالفت کرده اند.

روسیه این ادعا را رد کرد

نماینده روسیه از سازمان بین المللی وین ، میخائیل اولیانوف ، ادعای ایالات متحده مبنی بر “علیهم السلام” را علیرغم استعفا از شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یکی از طرفین توافق هسته ای “توهمات” توضیح داد. اولیانف در توییتر خود نوشت: “ایالات متحده معتقد است كه موضع یك طرفه را در شورای امنیت سازمان ملل و حقوق مربوط به آن حفظ می كند.” [این] این یک توهم است. دیوان بین المللی دادگستری لاهه (1971) توصیه می کند که “طرفی که از انجام تعهدات خود امتناع ورزد یا نتواند عمل کند ، نمی توان گفت که حقوق خود را حفظ کرده است.”

میخائیل اولیانوف

میخائیل اولیانوف ، نماینده سازمان بین المللی روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ریابکوف همچنین گفت که با وجود فشار و تلاش ایالات متحده ، تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قابل گسترش نیست. ریابکوف در مصاحبه با RIA Novosti ، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را به عنوان عاملی که مانع گسترش تحریم تسلیحاتی ایران است ، توصیف کرد.

وی توضیح داد: “درباره گسترش دولت ویژه (تحریم ها) ، تهیه تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی ایران و فروش اسلحه توسط ایران.” [باید بگویم] این پرونده با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید. “این رژیم ویژه در اکتبر 2020 ، بعد از یک دوره 5 ساله ، بدون انحراف از این تصمیم منقضی می شود.”

پاسخ وزارت خارجه ایران

سخنگوی امور خارجه می گوید: عباس موسوی گفت که او همکاری با ایالات متحده را برای گسترش تحریم تسلیحاتی ایران در نظر خواهد گرفت. آنها حدود دو سال در فکر چگونگی مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و زورگویی بودند. بعد از این همه سال ، من واقعاً نمی دانم که در مورد رفتار ضعیف آنها چه بگویم. این وضعیت برای همه روشن است ، از جمله شورای امنیت سازمان ملل ، و کشورهای اروپایی باید به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل پاسخ دهند.

کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه سید عباس موسوی

وی همچنین اضافه کرد: “ما هنوز منتظر پاسخی از سوی آنها هستیم اما در گذشته آنها خوشحال بودند که بیانیه ای را بیان کنند و سخنرانی کنند. به هر صورت ، مثبت یا منفی. ، ما نمی توانیم به اروپا اعتماد کنیم ، نمی توانیم در تعامل با آنها اقدامات خود را به جلو پیش ببریم و امیدواریم که آنها قدرت مانور نشان دهند و عزت تاریخی را حفظ کنند. گرچه زمانی این موضوع را الهام بخش می دانستند ، اما اکنون تحت فشار رژیم زورگویی هستند که خواستار نقض قطعنامه های شورای امنیت است. هیچ اقدامی ، در این مرحله ، آمریکایی ها به دنبال نوعی آنارشیسم هستند و روابط آنها با ملل اروپایی و سکوت در برابر این زورگویی فراموش نمی شود.

جاگالیان: روسیه از توسعه بیشتر همکاری های فنی و نظامی با ایران حمایت می کند

سفیر روسیه در ایران ، لوان جاگاریان ، در پاسخ به سؤال یک خبرنگار دیپلماتیک در گروه های خبری بین المللی آنا گفت: روسیه پس از پایان تحریم ایران در ماه اکتبر ، همکاری های نظامی با ایران را از سر خواهد گرفت. اظهار داشت. وی گفت: “وزارت خارجه روسیه قبلاً موضع خود را در این باره اعلام کرده است.”

تهران لوان جاکاریان سفیر روسیه

مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ، هیچ تحریم تسلیحاتی به ایران وارد نشده است ، اما ایران موقتاً واردات و صادرات انواع خاصی از سلاح ها را که از 18 اکتبر 2020 منقضی می شود ، ممنوع اعلام کرده است. .

جاگاریان گفت: “ایران همسایه و شریک سنتی ما در زمینه فناوری نظامی است.” چرا باید از همکاری با ایران خودداری کنیم؟ ما چنین حقوقی داریم و تهران برای تأمین نیازهای امنیتی و دفاعی خود حقوقی دارد.

سفیر روسیه در پاسخ به موضوع فروش جنگنده های سوخو -35 به ایران که منجر به گمانه زنی در رسانه ها و فضای مجازی شده است ، گفت: سه موضوع در این رابطه مهم است:

اولین: تمام بازدیدهای دوستان ایرانی پس از 18 اکتبر توسط روسیه با دقت بررسی خواهد شد.

دومین: برخلاف اقدامات ایالات متحده ، روسیه همیشه به قوانین بین المللی احترام گذاشته و عمل کرده است.

سوم: روسیه از توسعه بیشتر همکاری های فنی و نظامی با ایران حمایت می کند ، اما این همکاری به یک روند مشترک سودمند نیاز دارد.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا