اقتصادیکسب و کار برتر

نیوپایپ چیست؟ و انواع آن

بازرگانی کشیشی یکی از عرضه کنندگان این برند فوق العاده کاربردی و متمایز است. اما شاید برخی هنوز با نیوپایپ آشنایی نداشته باشند. به همین جهت توضیح مختصری از اینکه لوله و اتصالات سوپر پایپ چیست و چه کاربردی دارد به شما ارائه خواهیم داد.

لوله نیوپایپ و اتصالات نیوپایت در واقع نوعی از لوله و اتصالات است که از پنج لایه تشکیل شده است. ترکیب این تجهیزات، فلز و پلیمر است که در برابر دما تحمل بالایی دارند و قادر به تحمل دما تا 90 درجه سلیسوس هستند. همچنین جنس این لوله ها از نوع برنج است و با آلیاژ نیکل آبکاری شده اند. این امر موجب مقاومت بالا و نفوذناپذیری و همچنین زیبایی این محصولات شده است.

با تکنولوژی روز دنیا تهیه میشوند و با توجه به متریال های مصرف شده در این سازه، هزینه آن بسیار مناسب تر از نمونه های قدیمی است. به علت مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی، این لوله ها رسوب پذیری ندارند و به همین علت شما افت فشار را در این محصولات مشاهده نخواهید کرد. عمر مفید این سازه ها، حدود 50 سال به طور تخمینی است.

What is Newpipe and its types

محصولات نمایندگی اصلی نیوپایپ

محصولات نیوپایپ شامل انواع لوله و اتصالات ساختمانی است. برند نیوپایپ، ایزی پایپ و سوپر پایپ تولید کننده انواع لوله های پنج لایه هستند که شما در صورت نیاز، میتوانید از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی آن را تهیه نمایید.

لوله ۵ لایه نیوپایپ  (محصولی از صنایع گیتی پسند) اولین و تنها لوله اتصالات ۵ لایه سایز ۱۶ تا ۳۲ و ۴۰ به بالا در ایران میباشد. لوله‌های ۵ لایه بسیار سریعتر و ساده تر از لوله های گالوانیزه و تک لایه اجرا میشوند. در انتها لیست قیمت نیوپایپ توسط نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی، قرار گرفته است.

لوله پنج لایه ایزی پایپ

یکی از برندهای محبوب و پایه در تولید لوله و اتصالات پنج لایه در ایران است. کیفیت تولید محصولات و دوام و جنس این سازه ها، موجب معروفیت این برند شده است به طوری که محصولات این برند جزو محبوب ترین اجناس صادراتی محسوب میشوند. این محصول با بهترین ماشین آلات و مواد اولیه تولید میشود و میتوان از آن در لوله کشی ها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تاسیات مکانیکی در سایزهای مختلف بهره برد.

لوله پنج لایه سوپرپایپ

یکی دیگر از برندهای محبوب در حوزه لوله های پنج لایه بدون شک سوپرپایپ است که به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک است و به همین جهت اغلب برای ساخت و سازهای ملی در متراژهای بالا از این لوله و اتصالات استفاده می کنند. مهمترین دلایل انتخاب این برند، کیفیت بالا در کنار ایمنی و اطمینان از این محصول است که باعث محبوبیت آن، برای پیمانکاران ساختمانی و لوله کش ها شده است.

این نوع از لوله های پنج لایه، دارای مقاومت بالاتر نسبت به سایر لوله های پنج لایه و ضریب انبساطی طولی بسیار کمتر و همچنین مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی می باشد.

انواع اتصالات نمایندگی اصلی نیوپایپ برای لوله ۵ لایه

اتصالات لوله پنج لایه به سه دسته تقسیم میشوند که در ادامه نمایندگی اصلی نیوپایپ برای شما توضیحات مختصری را ارائه خواهد داد.

اتصالات کوپلی

این اتصالات از سه بخش تشکیل میشوند. اولین بخش مربوط به بدنه اتصالات کوپلی است و دومین مورد مربوط به اورینگ اتصالات کوپلی است و در آخر حلقه برنجی مهار لوله اتصالات کوپلی تمام کننده اجزا تشکیل دهنده این اتصالات است. بدنه از جنس برنج است اما برای زیبایی و ظاهر کار از آلیاژ نیکل استفاده شده است تمام سطح بدنه با این آلیاژ آبکاری شده است.

همچنین بر روی بدنه آرم شرکت و سایز آن هک شده است. عاج هایی جهت نگهداری لوله در جای خود در خروجی هر انشعاب تعبیه شده است.هر انشعاب دارای دو اورینگ پلاستیکی است تا اتصالات از جهت نفوذپذیری آب مقاوم گردند. البته برای این امر، آج های موجود در بدنه اتصال در قسمت گوشت درونی کاملا فشرده شده اند و این اورینگ ها به جلوگیری از نفوذپذیری آب کمک خواهند کرد.

در انتها هم حلقه برنجی بر روی حلقه قرار میگیرد و به علت جنس این حلقه که از برنج است و با آلیاژ نیکل آبکاری و مقاوم سازی شده است، لوله کاملا در این حلقه مهار میشود.

اتصالات پرسی

همانطور که از نام این اتصال بر می آید این محصول به شکل پرسی استفاده میشود. یعنی اینکه اتصالات توسط یک وسیله خاص بر لوله فشرده میشوند و به زبان دیگر، پرس میشوند. در این اتصال لوله پنج لایه، آج های اتصال در گوشت درونی فرو میروند. اورینگ هایی نیز در کنار این آج ها قرار دارند که وظیفه آنها آبندی اتصال و جلوگیری از نفوذ آب به اتصالات و لوله است.

اتصال کلمپی

این نوع اتصال کمی پیچیده تر است. این نوع اتصال برای لوله هایی با قطر بالا که باید فشار آب بالایی را تحمل کنند طراحی و تولید شده است. البته برای تولید این اتصالات از عملیات فورجینگ تاناژ50 تن استفاده میگردد.به جای حلقه و مهره از کمربندهای سفت کننده بهره گرفته میشود و این کمربند با توجه به جنس و قدرتی که دارد.

 مشخصات فنی لوله نیوپایپ

لوله نیوپایپ از ساختار پنج لایه تشکیل شده است که مناسب برای مصارف ساختمانی و بهداشتی می باشد. این لوله از ترکیب فلز و پلیمر تشکیل شده است که با بهره گیری از خواص فلز و پلیمر می توان برای مصارف مختلف از این لوله ها استفاده کرد و با توجه به تحمل دمایی تا 90 درجه سلسیوس می توان در حوزه های مصرفی بسیار زیادی از این لوله ها بهره برد.

برای ساخت نیوپایپ از تکنولوژی روز استفاده شده است که با توجه به متریال استفاده شده، محاسن زیادی نسبت به لوله های قدیمی و فلزی دارد و جایگزین مناسبی برای آنها در مصارف مختلف می باشد. از نظر اقتصادی لوله نیوپایپ ارزان تر و مقرون به صرفه تر از لوله های فولادی می باشد. لوله پنج لایه نیوپایپ در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم می باشد، مانند لوله های قدیمی رسوب پذیری ندارد و مانع از افت فشار در خطوط لوله می شود.

وجود آلومینیوم در لایه میانی این لوله با جوش آلتراسونیک باعث شده لوله نیوپایپ مقاومت عالی در برابر فشار داشته باشد و نفوذ پذیری اکسیژن و انبساط طولی را به حداقل مقدار ممکن برساند. عمر مفید های نیوپایپ حدود 50 سال تخمین زده شده است.

با مقایسه نیوپایپ و لوله های قدیمی در جدول زیر می توان به دوام و استحکام بالا در شبکه های مصرفی اطمینان حاصل کرد که در سیستم های تاسیساتی ساختمانی با ضریب اطمینان کافی می توان از لوله نیوپایپ با عمر طولانی استفاده کرد.

  • مقایسه خواص لوله های مختلف
  • مقایسه افزایش طول لوله های گوناگون
  • ساختار لوله چند لایه
  • لوله نیوپایپ از پنج لایه تشکیل شده است که در شکل زیر لایه های مختلف مشخص شده است.

اتصالات نیوپایپ

اتصالات نیوپایپ که در خطوط لوله کشی نیوپایپ استفاده می شوند با ساختار متریال برنج و روکش نیکل می باشند. روکش نیکل از فرسودگی، خوردگی و رسوب پذیری آنها طی مدت استفاده جلوگیری می کند که با طراحی و کیفیت عالی در ساخت آنها می توان در شبکه، آب بندی کامل انجام داد و عمر طولانی برای استفاده از لوله های نیوپایپ را تضمین کرد.

اتصالات پرسی نیوپایپ به صورت مستقل یا رزوه ای نصب می شود در اتصالات پرسی حلقه استیل بر روی لوله پرس می شود. اتصالات رزوه ای در خطوط نیوپایپ به آسانی انجام می شود که با استفاده از اورینگ ها و مهره و ماسوره کاملا آب بندی می شود.

مزایای لوله پنج لایه نیوپایپ

استفاده از لوله نیوپایپ برای مصارف آبرسانی آب آشامیدنی مطابق با ساختار مناسب و رسوب پذیری و فرسودگی پایین بهداشتی می باشد و برای استفاده از آب سرد و گرم بسیار مطمئن است همچنین برای مصارف پزشکی و انتقال گازهای طبی و سیستم های دیالیز از لوله های نیوپایپ استفاده می شود.

لوله های نیوپایپ به دلیل انتقال حرارتی مناسب برای سیستم های گرمایش و سرمایش مناسب می باشد و امکان استفاده طولانی مدت در دمای 90 درجه سلسیوس کارایی این لوله ها را برای سیستم های گرمایش بالا برده است.

کاربرد لوله نیوپایپ

  • مصارف انتقال آب آشامیدنی
  • صنایع پزشکی و بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع ماشین سازی و کشتی سازی
  • سیستم های حرارتی و برودتی
  • سیستم های گرمایش و سرمایش از کف

کلیه قیمت ها بدون اطلاع قبلی قابل تغییر می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.میتواند آب بندی را به حداکثر برساند.نصب این اتصال با تمام پیچیدگی های ساخت آن، بسیار ساده است و قابلیت این را دارد که اتصال را به راحتی باز و بسته کنید بدون اینکه به اجزای آن آسیبی برسد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا