اقتصادیکسب و کار برتر

چرا ظرفشویی توکار استفاده کنیم؟

سینک توکار بهتره یا روکار؟

در این مقاله میخواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم. یکی از تجهیزات مهمی که باید هنگام تکمیل وسایل آشپزخانه به آن توجه کرد، سینک ظرفشویی است. این وسیله سال‌های سال است که به‌عنوان عضوی جدانشدنی در آشپزخانه‌ها قرار می‌گیرد. درواقع سینک‌های ظرفشویی نه تنها کارایی آشپزخانه را، بلکه زیبایی آن را نیز تکمیل می‌کنند. قبل از اینکه به خواندن مطلب بپردازید، این نکته را یادآوری کنم که جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت هود آلمان به سایت مراجعه کنید.

تفاوت سینک روکار و توکار | سینک توکار بهتره یا روکار نی نی سایت | سینک ظرفشویی توکار

بنابراین هنگام طراحی آشپزخانه‌ای جدید یا طراحی مجدد آن باید سینک ظرفشویی مناسبی را نیز انتخاب کنیم. اما میان انواع متنوعی که برای این محصول وجود دارد، کدام یک بهتر است؟ آیا سینک‌های روکار بهتر هستند یا مدل‌های توکار؟ درادامه ضمن آشنایی بیش‌تر با این دو مدل، تفاوت سینک روکار و توکار را نیز بررسی خواهیم کرد؛ از این رو انتخابی آگاهانه‌تر در خرید سینک ظرفشویی می‌توانیم داشته باشیم.

معرفی انواع سینک

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سینک‌های ظرفشویی سال‌های زیادی است که عضوی جدانشدنی در آشپزخانه‌ هستند. دلیل آن هم نیاز به مکانی برای شست‌وشو اعم از شست‌وشوی مواد غذایی، دستان و ظروف بوده است. اما امروزه درکنار کاربرد مهمی که این محصول دارد، به‌عنوان یک المان در زیبایی آشپزخانه نیز قرار گرفته است.

از این رو انواع مختلفی از این محصول ساخته و روانه بازار شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر انواع مختلف این سینک‌ها را گروه‌بندی کنیم به دو تا از متداول‌ترین مجموعه سینک‌ها خواهیم رسید: سینک‌های روکار و سینک‌های توکار!

برای خرید تجهیزات آشپزخانه خود برروی کمک ما حساب کنید!

سینک‌ های روکار

پیش از بررسی تفاوت سینک روکار و توکار بهتر است با هریک از آن‌ها به‌صورتی جداگانه آشنا شویم. ابتدا با سینک‌های روکار آشنا می‌شویم. سینک‌های روکار درحقیقت همان مدل‌هایی از سینک ظزفشویی را شامل می‌شود که تقریبا همه ما با آن‌ها آشنا هستیم.

مجموعه سینک ظرفشویی‌های روکار را مدل‌هایی تشکیل می‌دهند که برروی کابینت‌ها نصب شده و قرار می‌گیرند. به‌عبارت دیگری زمانی که بخشی از کانتر به‌صورت کامل به سینک اختصاص داده می‌شود و سینک ظرفشویی در آن قسمت قرار می‌گیرد، می‌توان گفت که آن سینک روکار است.

سینک‌ های توکار

همان‌طور که از نام آن پیداست، نصب این دسته از سینک‌ها به‌صورت توکار است. درواقع این مدل سینک‌ها درون کانتر کابینت‌ها قرار گرفته و نصب می‌شوند. این دقیقا برعکس آن است که یک بخشی از کانتر بریدگی داشته باشند تا سینک‌ در آن‌جا قرار بگیرد. اما فرق سینک روکار و توکار  به‌صورتی جزئی‌تر در چیست؟ پیشنهاد می شود از جدیدترین انواع گلزار هوم دیدن فرمایید.

سینک توکار

مدلی که امروزه به خاطر ظاهر مدرن و طرح های جذاب تر بیشتر در خانه ها مشاهده میشه. یک صفحه کابینت را در نظر بگیرید که داخل آن به اندازه سینک برش خورده است و سینک ظرفشویی در دل کابینت قرار می گیرد به این نوع سینک ظرفشویی، توکار می گویند.

دور تا دور سینک توکار را کابینت پوشش می دهد پس نصب این نوع سینک، کاری تخصصی است. جهت آگاهی از قیمت ظرفشویی توکار  و همچنین قیمت هود آشپزخانه روی لینک ضربه بزنید.

اکثر طراحان داخلی و دیزاینر ها از این نوع سینک در طراحی های خود استفاده می کنند و در آشپزخانه های مدرن و امروزی سینک توکار حرف اول را میزند.

اکثر برند های موجود در بازار مدل های مختلفی برای سینک توکار تولید کرده اند. از محبوب ترین برند ها برای میشه از شاک، بلانکو و نام برد و برای سینک استیل توکار برند های اخوان، استیل البرز، کن و بیمکث حرف اول را میزنند.

سینک ظرفشویی زیرکار

در طراحی‌های جدید دکوراسیون داخلی استفاده از سینک زیرکار به شدت رواج پیدا کرده، این سینک‌ها در هنگام نصب در بخش زیر صفحات کابینت نصب میشوند.

معمولا سینک های زیرکار با صفحات کورین یا کوارتز بسته به نوع و جنس سینک ظرفشویی که انتخاب کردید استفاده میشوند.

سینک زیرکار ظرافت بیشتری نسبت به انواع دیگر سینک دارد، اگر زیبایی اولویت شما برای انتخاب نوع سینک ظرفشویی باشد بهتر است نگاهی به مدل های سینک زیرکار بیندازید.

سینک های زیرکار جدیدترین نوع سینک ظرفشویی هستند و با طراحی‌های مدرن مطابقت بیشتری دارند. اگر نصاب ماهری سینک زیرکار شما رو نصب کند لازم نیست نگران باشید ولی اگر آببندی مناسبی برای سینک زیرکار انجام نشود مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد که از خرید سینک زیرکار پشیمان خواهید شد که در قسمت معایب سینک زیرکار به این مشکلات اشاره می کنیم.

معایب سینک زیرکار چیست؟!

با توجه به اینکه سینک زیرکار از زیر به صفحه کابینت متصل میشود، نباید سینک را سنگین کرد. مشکل اصلی سینک زیرکار احتمال نفوذ آب به کابینت زیر ظرفشویی است که همان طور که اشاره شد نصاب سینک ماهر برای نصب سینک های زیرکار الزامی است.

به صورت دوره ای آب بندی سینک زیرکار چک شود و اگر نیاز به آببندی بود بی درنگ اقدام کنید.

تفاوت سینک توکار و روکار

مهم‌ترین فرق سینک توکار و روکار نوع نصب است. در سینک روکار که نصب راحت‌تری دارد سینک را بر روی صفحه کابینت قرار میدهند و نصب میشود، به این ترتیب از نفوذ آب به بخش کابینت و اطراف جلوگیری میشه. سینک‌های روکار به زیبایی سینک های توکار نیستند.

اما حساسیت نصب سینک توکار بالاست، و از آب بندی آن غافل نشوید. اگه نصاب به درستی نصب نکرده باشه بعدها ممکن است آب به اطراف لگن نفوذ کند، کابینت اگر چوبی و MDF باشد باد کرده و اگه از فلز ساخته شده زنگ بزند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا