بین الملل

آینده‌پژوهی روابط ایران و عربستان در دهه 2030/عوامل واگرایی و تنش‌زایی در مناسبات تهران-ریاض کدامند؟

گروه بین المللی ارتباطات آنا – پارامامپور رمضان. بدون شک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو بازیگر مهم در منطقه غرب آسیا هستند و دلیل این اهمیت را می توان موقعیت استراتژیک جغرافیایی دو کشور در منطقه دانست. من خواهم. ایران و عربستان سعودی به دلیل داشتن ذخایر نفتی و موقعیت استراتژیک خود در منطقه در دهه های اخیر نقش مهمی داشته اند.

با این حال ، روابط ایران و عربستان در منطقه در سالهای اخیر وارد مرحله واگرایی و تنش شده است.


بیشتر بخوانید:

عضو ارشد هیئت عالی سیاسی یمن: پادشاه عربستان سعودی در صورت امکان خود با ایران روبرو می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه: روابط عربستان با ایالات متحده در ادامه سیاست فشار حداکثر ، ریاض را کاهش داد

هدف این گزارش تحلیل روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در دهه 2030 است. برای تحقیقات آینده ، این علم هزینه تصاویر بالقوه آینده و با استفاده از تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل منابع تحقیق و عناصر مشخص ، الگوها و عوامل تغییر یا ثبات را پرداخت می کند. این علم نشان می دهد که چگونه پارامترهای وجود یا عدم وجود امروز در فردا متولد می شوند. بازیگران در چندین منطقه در روابط بین دو کشور نقش دارند.

هزینه هایی که عربستان سعودی باید به ایالات متحده بپردازد

از طرف دیگر ، ایالات متحده دو رویکرد متفاوت در قبال این دو کشور اتخاذ کرده و فضای فرصت و تهدیدی را در آنها ایجاد کرده است. عربستان سعودی تهدیدی را تجربه می کند زیرا باید به طور مداوم هزینه رابطه خود با ایالات متحده را که می تواند اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی باشد ، بپردازد.

ایران و عربستان سعودی

از طرف دیگر ، برای ایران این محدودیت ها که به صورت تحریم ظاهر می شود ، می تواند فرصتی باشد و این مسئله جمهوری اسلامی ایران را به عنصر قدرت مبتنی بر قدرت درون محور در مقایسه با سایر کشورها تبدیل می کند. سیاسی است

ارتقا of مقاومت ، جداسازی مثلث عبری ، عربی و آمریکایی

نکته بسیار مهم دیگر در مطالعات آینده در مورد این رابطه در دهه 2030 ، برآمدگی یا اصطلاحاً پیشرانه محور مقاومت در منطقه و تفکیک مثلث عبری ، عربی و آمریکایی است. این امر منجر به بروز بسیاری از تنش ها و روندهای ایجاد صلح در خاورمیانه در آینده خواهد شد.

سرانجام ، برای بررسی آینده روابط دوجانبه ، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ممکن است در آینده نزدیک به دلیل مشترکات فراوان از جمله اشتراکات مذهبی ، سطوح مختلفی از سطح چالش برانگیز روابط را تجربه کنند. لازم به ذکر است که زیاد است. منطقه ای که می توانید دولت جدیدی را در روابط دو کشور تجربه کنید.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا