فرهنگ و هنر

زندگینامه آیت الله ممدوحی – مجله خانواده

مجله خانواده / قم آیترا حسن ماندویی ، عضو جامعه مدرسین مدرسه علمیه ، شب گذشته این دعوت را رد کرد.

آیترا حسن ممدوحی نماینده سابق مردم کلمنشایر در کنفرانس خبرگان رهبری ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و امشب سه شنبه ، 22 اکتبر 2016 ، پس از اینکه اخیراً تشخیص داده شد سرطان دارد ، دعوت شد. رد شد

وی از اساتید برجسته مکتب الهیات بود که در طی حمله همه جانبه به اسلام ناب و ارزشهای انقلابی وارد میدان شد و توضیحات و سخنان وی درباره گروههای غیرموجه سیاسی از وفاداری بود. توسط افراد انقلابی فراموش نخواهد شد.

آیت الله حسن ممدوحی آیت الله ممدوحی در سال 1318 هجری قمری در کرمانشایر ، خانواده ای مذهبی و آگاه ، به دنیا روی آورد. پدرش تجارت داشت و خودش داستان لنگ را خواند و آموخت. خانه او در کرمانشایر مکانی بود که کشیش ها و علمای شهر از آنجا رفت و آمد می کردند.

آیتاماندوحی در هفت سالگی به دبستان رفت و پس از پایان تحصیلات کلاسیک ، به مطالعات دینی روی آورد. آیترا ماندوحیا در دوران تحصیل خود بسیاری از دانشمندان را درک می کرد. وی پس از خواندن توضیحات نماز جمعه به آیاترا ستوده ، به کلاس آیاترا پلاتین رفت ، کتاب ماکاسبا را خواند و مقاله ای را از آیترا نورهیمدانی و مرحومه آیترا آذری قمیه و کفایا دریافت کرد تا به آیترا فرا سلطانی خدمت کند. من کردم. در پایان دوره سطح ، وقتی وارد یک دوره خارجی شدم ، به مدت 14 سال در دوره حقوقی Mohage Spider Mokader و دوره Grand Tera Golpa Yagani شرکت کردم. در این مدت وی برای یادگیری اصول قانون در مرحوم میرزاهاشم آموری تحصیل کرد و سالها مورد برکت وی قرار گرفت.

آیتاماراندوهیا در طول تحصیلات خود ، علم خرد و خرد را نیز به خوبی فرا گرفت و برای مدت طولانی در درس Asfar Alama Azimu Arshana Seido Mohammadovse Intabatabai (RA) شرکت کرد. علاوه بر این ، وی در جلسات خصوصی آلامه در شب های پنجشنبه و جمعه شرکت می کرد و از اخلاق و برنامه های خود بسیار بهره می برد. پس از مرگ آلامتا باتابای ، وی با استفاده از حضور این دو عالم بزرگ به بهترین شکل در دوره های Asphal و Hussualhikuma توسط آیترا جاوا دیاموری و بعداً در دوره آیترا حسن د آموری شرکت کرد. انجام داد

آیترا ماندوحیا در طی سالیان تحصیل ، با دانشجویان و دانش پژوهانی مانند آیاترا سعید موسن کرج ، آیاترا رضا استودی و شیخ شاکردرودراناجافی دوستی و دوستی داشت. وی درباره بسیاری از درسهایی که از این شخصیتهای کلیدی آموخته است بحث کرد.

آیترا ماندوحی در نخستین جرقه مبارزه با دیکتاتوری به صفوف مبارز پیوست و در طی سالهای سلطنت پافلوی برای مبارزه با آزار و اذیت های مکرر خود و دولت خطرناکی که منجر به آزار و اذیت وی شد ، جنگید. از هیچ تلاشی فروگذار نکردم. وی در همان سال کار با جامعه مدرسه علمیه کوم را آغاز کرد و درگیر برنامه ریزی یک مبارزه منسجم درباره موضوعات مختلف بود. وی در جاهای مختلف و شهرهای مختلف علیه دولت شاه سخنرانی می کرد که منجر به دستگیری و بازداشت وی می شد.

علاوه بر این ، آیتاماندوحی با درک ضرورت تهاجم فرهنگی و تلاش های فرهنگی برای از بین بردن سو of ظن به مارکسیسم و ​​کمونیسم ، سعی کرد جوانان را به اصول اسلامی عادت داده و از دیدگاه مکاتب التقاطی انتقاد کند. ..
بعد از انقلاب ، آیت راموندوحی به حمایت از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ادامه داد و همیشه در مسائل مختلف مدافع انقلاب بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا