اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

شخصیت‌های بتمن زیر شنل قرمز

بتمن: پشت نقاب سرخ یا بتمن:

زیر نقاب قرمز (به : Batman: Under the Red Hood) یک محصول ۲۰۱۰ آمریکا است که توسط ساخته شده‌است. این فیلم هشتمین فیلم از دنیای سینمایی پویانمایی‌ دی‌سی محسوب می‌شود. بتمن: پشت نقاب سرخ در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۰ منتشر شد و با استقبال گسترده منتقدان که از انیمیشن، طرح و تمرکز آن بر داستان‌سرایی تمجید کرده‌بودند، همراه بود و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی پویانمایی دی‌سی انتخاب شد. فیلم همچنین یک موفقیت تجاری بود و بیش از ۱۲ میلیون دلار از فروش ویدئوهای خانگی کسب کرد.

 

بتمن پشت نقاب سرخ 2 دوبله فارسی | بتمن پشت نقاب سرخ 3 | بتمن پشت نقاب سرخ 9

 قیمت لباس کفشدوزکی: بتمن: پشت نقاب سرخ بازخورد های مثبتی از منتقدین و مردم دریافت کرد. این انیمیشن در نمره بسیار خوب ۸.۱ از ۱۰ را دریافت کرد و در سایت نیز با نمره دست نیافتنی ۱۰۰% مواجه شد که از کارگردانی، داستان، وزن احساسی و صداپیشگی به ویژه تمجید کرده‌بودند.

در یکی از نبردهای و با ، رابین توسط جوکر در یک انبار زندانی و شکنجه می‌شود، سپس جوکر انبار را منفجر می‌کند و جیسون را می‌کشد. بعد از مدتی شخصیتی جدید به نام (با لباس قدیمی جوکر) وارد می‌شود و به کشتن تبهکاران و فروش مواد مخدر به نوچه‌های می‌پردازد. رد هود همان جیسون است که پس از کشته شدن توسّط جوکر، ، همان کسی که جوکر را از تیمارستان درآورد (که بیش از شش قرن با حمام گرفتن در چشمهٔ آب جوان‌کننده ، هنوز زنده است) به خاطر عذاب وجدان، جیسون را در چشمهٔ آب جوان‌کننده انداخت تا او را زنده کند و به رنج بتمن پایان دهد؛ امّا اوضاع آن طور که می‌خواست پیش نرفت و جیسون با عقل و جسمی ناسالم به این دنیا بازگشت. پس از چند درگیری بین نقاب سرخ، سیاه نقاب و بتمن، بروس متوجه می‌شود رد هود همان جیسون است. نقشهٔ جیسون این بود که را آن نقدر عصبانی کند که مجبور شود از کمک بگیرد.

قیمت لباس گربه سیاه: بعد از اینکه بتمن، نقاب سیاه و همراهانش را از آتش گرفتن توسط جوکر نجات می‌دهد، جیسون را پیدا می‌کند که در ساختمانی متروکه در حال شکنجه دادن جوکر است. وقتی بتمن می‌رسد، رد هود به بتمن می‌گوید: «با اسلحه جوکر را بکش تا من به تو بپیوندم و اگر به من تیر بزنی، من هم جوکر را با گلوله می‌زنم و هردو می‌میریم» اما بتمن تفنگ را می‌اندازد؛ رد هود به بتمن در حالی که داشت از ساختمان خارج می‌شد، یک تیر شلیک کرد؛ بتمن جا خالی داد و هنگام شلیک تیر بعدی، سر تفنگ رد هود را با پرتاب یک تیغ بست؛ جیسون با دست خونی خود، بمب را فعال کرد، ساختمان را منفجر کرد و سپس گاتهام را ترک کرد

لباس ملکه زنبوری: جیسون تاد در محله‌های فقیر نشین شهر گاتهام به دنیا آمد و بزرگ شد. او پسر مو مشکیِ یکی از جنایتکاران خرده پای این شهر به نام ویلیس تاد بود. بعد از مدت‌ها، ویلیس به خاطر فعالیت‌هایش به زندان افتاد و اگرچه چند سال بعد از زندان آزاد شد اما هیچوقت به خانه‌اش بازنگشت. به همین دلیل، آخرین باری که جیسون پدرش را دید، درست پیش از زمانی بود که به زندان برود. بعد از این جریان، جیسون با کاترین تاد، زنی که به مواد مخدر معتاد بود، تنها ماند. جیسون در ابتدا نمی‌دانست که این زن مادر واقعی و بیولوژیکی او نیست. بعد از مدتی، جیسون برای اینکه بتواند زنده بماند و موادی را که زن هم‌خانه او که به اصطلاح نام مادر را گرفته بود، فراهم کند، به جرم و جنایت و همچنین دزدی قطعات ماشین روی آورد تا پولی به‌دست بیاورد. کاترین مدت خیلی کوتاهی بعد از آن، به دلیل مصرف بیش از حد موارد مخدر جان خود را از دست داد. از طرف دیگر، از آنجایی که پدر خانواده یعنی ویلیس هم نتوانسته بود ماموریتی را برای شخصیت دو چهره با موفقیت انجام دهد، به طور کل ناپدید شد. در نهایت جیسون که به سختی زنده بود، در خیابان‌ها تنها رها شد. او همچنان برای بقای خود قطعات ماشین را می‌دزدید و آنها را می‌فروخت. همین موضوع باعث شد که بتمن، جیسون را در یک کوچه، آن هم زمانی که مشغول دزدیدن چرخ‌های بت موبیل بود، ببیند.

تلاش کرد تا جیسون را در مدرسه ما گان (Ma Gunn) که برای جوانان مشکل‌دار و همچنین مشکل‌ساز بود ثبت نام کند اما جیسون درست زمانی که متوجه شد این مدرسه در واقع یک پوشش و جبهه برای فعالیت‌های جنایی است، از آنجا فرار کرد. بعد از این جریان، بروس تصمیم گرفت که او را زیر بال و پر خود بگیرد و او را به‌گونه‌ای تربیت کرد و آموزش داد تا بتواند جای دیک گریسون را بگیرد و رابین جدید شود. جیسون شور و شوق و همچنین خوشحالی یا مهارت‌های آکروباتیکی ذاتی دیک را نداشت اما زندگی و شرایطی که جیسون پشت سر گذاشته بود، او را سرسخت و پر از عقده‌های طعنه‌آمیز کرده بود. به‌همین دلیل بروس در او یک هدف و انگیزه خاص دید. با دیدن این شرایط، بروس از ته قلبش احساس می‌کرد که اگر در همین برهه زمانی جیسون را به خانه خودش نبرد و او را تحت نظر خود قرار ندهد، چند سال بعد که خیلی هم دور نبود، باید او را به عنوان یک تبهکار به اداره پلیس ببرد. همه این موارد دست به دست هم داد تا جیسون، رابین جدید شود.

شخصیت جیسون تاد توسط گری کانوی و دان نیوتن در سال ۱۹۸۳ خلق شد. این کاراکتر محبوب زیر نظر لن وین خلق شد و تکامل یافت. این شخصیت زمانی معرفی شد که مشکل عدم حضور دیک گریسون در کتاب‌های بتمن خیلی به چشم می‌آمد و به عبارتی همه دوست داشتند که شخصیت دیگری جای او را پر کند. در آن برهه زمانی شخصیت دیک گریسون در سری کتاب‌های کمیک Teen Titans حضور می‌یافت. بعد از ظاهر شدن و همچنین غیبت دیک گریسون، اینگونه حس می‌شد که بتمن با وجود یک همکار که به‌طور منظم بتواند با او در ارتباط باشد، می‌تواند در بهترین حالت خود فعالیت و مبارزه کند؛ نقشی که دیک گریسون در آن برهه زمانی دیگر نمی‌توانست پر کند. بنابراین جیسون تاد به مخاطبان کتاب‌های کمیک معرفی شد تا جای خالی دیک گریسون را پر کند. این جای خالی توسط جیسون پر شد تا زمانی که درست ۸ سال بعد از اولین حضورش، او به قتل رسید.

 

دکمه بازگشت به بالا