حوادث

گشت مجازی پلیس فعال شد/ کشف ۱۸ تُن مواد مخدر در تهران

فرمانده انتظامی بزرگ تهران از فعالیت گشت مجازی پلیس خبر داد.

به گزارش مجله خانواده سردار حسین رحیمی در 18 دی ماه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: تلاش ساعت با وجود شرایط اقتصادی و فشار دشمن، پلیس مراقب است و پلیس مسئول برقراری نظم و انضباط به صورت 24 ساعته برای حفظ این امنیت تلاش می کند.

وی در خصوص تماس کلی با سامانه 197 تصریح کرد: مردم197 شهرت مردم به پلیس پایتخت در ارتباط با نظام امسال 36 درصد افزایش یافت. در همین حال، شکایات غیرنظامیان از پلیس تهران در مدت مشابه 86 درصد کاهش یافته است. به همکارانم تاکید کردم که وقتی شهروندان به ما مراجعه می کنند، مشکل او را از خودمان بدانیم و صریح با مردم ارتباط برقرار کنیم.

رحیمی همچنین برنامه های پلیس کلان شهر برای برقراری امنیت در پایتخت را تشریح کرد: ما مجموعه ای از برنامه ها را برای بهبود امنیت تعریف کرده ایم. طرح در نتیجه اجرا این است که اراذل و اوباش دیگر جرأت نمی کنند در تهران گشاد شوند و ما آنها را از سوراخ موش بیرون خواهیم کشید.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ما به پلیس اعلام کردیم که طرح دیگر ما یعنی طرح تندر کشف محور است و نیاز به برخورد با انواع جرایم دارد. ما برنامه های دیگری برای برخورد با سارقان و مجرمان حرفه ای برای افراد حرفه ای و جانباز داریم. کارآگاهان پلیس آگاهی ما را در این منطقه وارد می کنند.

رحیمی با بیان اینکه طرح ظفر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است، گفت: تاکنون 18 تن مواد مخدر برای توزیع در تهران کشف کرده ایم. ما متعهد به برخورد با قاچاقچیان عمده و معتادان متجاهر هستیم.

فرمانده انتظامی پایتخت از فعالیت گشت های پلیس در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس در فضای مجازی در زمینه مبارزه با اراذل و اوباش، فروشندگان اسلحه، مسائل امنیت اخلاقی و… وجود دارد و گشت های سایبری به صورت فعال انجام می شود. پروژه های مختلفی را در فضای مجازی و واقعی برای مقابله با مجرمان انجام می دهیم و برای برقراری امنیت مردم در فضای مجازی تلاش می کنیم. امنیت امروز حاصل تلاش و اقدامات پلیس 24 ساعته است.

بیش از 98 درصد از مردم در محدوده قانون کار می کنند

وی گفت: پلیس خادم مردم است. ما با مجرمان مقتدرانه برخورد می کنیم و هیچ تعارفی نداریم. ما با تمام کسانی که نظم، امنیت و آرامش مردم و جامعه را مختل می کنند برخورد می کنیم. این خط قرمز ماست. بیش از 98 درصد مردم در محدوده قانون کار می کنند و ما به آنها خدمت می کنیم.

رحیمی در مورد اینکه اگر کسی مورد سرقت قرار گرفت چه باید کرد؟ وی بیان می کند: ‌شهروندان باید با پلیس تماس بگیرند زیرا روزانه به طور متوسط ​​800 گشت انجام می‌دهیم.

چند سالی بود که منتظر بودم 40 کلانتری به تهران اضافه شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ وجود کلانتری ها و پاسگاه ها در سطح شهر را تضمین کننده ایمنی دانست و ادامه داد: 200 اما مسکن، شهرسازی، شهرداری ها و به مردم لطف نکردند. ما نمی توانیم متناسب با رشد شهر، کلانتری بسازیم و دولت باید بیاید و کمک کند. زیرا امنیت زیرساخت تمامی فعالیت هاست. در حال حاضر، ایستگاه پلیس وجود ندارد، بنابراین مردم محلی می توانند از نگهبانان محلی استفاده کنند.

رحیمی همچنین به حمل و نقل تهران اشاره کرد و گفت: از عابران پیاده گرفته تا رانندگان و موتورسواران، باید قوانین را رعایت کنید. تهران سالانه 600 تا 700 نفر را می کشد که بیش از 45 درصد آنها موتورسوار هستند. اینها موتورسوارانی هستند که وقتی آنها را متوقف می کنیم ناراحت می شوند.

موتورسواران ما در کلاس های متوسط ​​و ضعیف هستند، اما این بدان معنا نیست که ما قوانین و مقررات را زیر پا می گذاریم. البته از رانندگان و عابرین پیاده نیز می خواهیم قوانین و مقررات را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران ادامه داد: دارقم همچنین، تاکسی‌های حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس‌ها و سایر رانندگان بیش از هر راننده دیگری انتظار دارند قوانین را رعایت کنند. زیرا این عزیزان در طول روز ساعت ها رانندگی می کنند.
وی همچنین بخشودگی جرایم رانندگی را اینگونه بیان می کند: بخشودگی جریمه ها در اختیار پلیس نیست و پلیس اجازه ندارد آنها را ببخشد. از شما می خواهم معاینه فنی را جدی بگیرید.

آقای رحیمی گفت که از مردم خواست تا برای تامین امنیت با پولیس همکاری کنند. و مردم می توانند نظر خود را در این زمینه بیان کنند.

فرمانده انتظامی تهران در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: ما حق استفاده از ادبیات زشت و ناآشنا را در همه بخشها و حتی در برخورد با متهم نداریم و اعلام کردم. ما به سمت پیشرفت پیش می رویم و همانطور که مردم به ما می گویند پیشرفت کرده ایم، امید است. البته ما هم مشکلات و ضعف هایی داریم و سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم.

وی در خصوص برخورد پلیس با معتادان متجاهر گفت: پلیس مسئولیت جمع آوری معتادان را ندارد، اورژانس اجتماعی باید آنها را جمع آوری کند اما ما انجام می دهیم. در همین محله اسکرانچی و هرندی هر بار 27 معتاد و 10 معتاد به مرکز بازپروری منتقل می شوند. اما مردم بدانند که پلیس یک حلقه است و سازمان های دیگر باید کار کنند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: ما اینها را جمع آوری و تحویل می دهیم، اما حدود نیمی از این افراد با طرح غربالگری رد می شوند و برمی گردند. .. چرا باید روزی ده ها یا صدها معتاد به این مناطق بروند و قرص بخورند؟ من یک زخم باز دارم و یک معتاد کهولت سن، اما هنوز کاری نکرده ام. در ایام کرونا بارها اعلام کرده‌ایم که اگر طرح‌های جمع‌آوری دارو را انجام دهیم و آماده باشیم و زیرساخت‌های نگهداری، توانبخشی و درمان را فراهم کنند، ظرف یک هفته این افراد را جمع‌آوری می‌کنیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه درمان بیماری معتادان پلیسی نیست، گفت: شهر تهران و استانداری اقدامات مناسبی را برای جذب معتادان انجام می دهند و در آینده نزدیک معتاد خواهند شد. نمی خواهند از وجودشان خلاص شوند. ما یک فرآیند کامل را متصور بودیم. این باعث خوشحالی خداوند خواهد شد و این روند فعلی توانبخشی را بهبود می بخشد.

وی در خصوص همکاری پلیس و باشیجی گفت: امروز بسیجی در کنار گشت رضوی با پلیس همکاری می کند و ما با سپاه حضرت رسول (ص) همکاری بسیار نزدیک داریم. امروز پست های بازرسی و پلیس ما در صف ایستاده اند.

فرمانده انتظامی تهران درباره پلیس مستقر در این محله نیز افزود. کسانی که مایل به همکاری با پلیس هستند باید به کلانتری محل مراجعه کرده و فرم پلیس افتخاری را دریافت کنند.

وی درباره آژیرهای بی عدالتی پلیس گفت: پلیس در همه جا نماد آرامش و امنیت مردم است و فرقی نمی کند چه کسی باشد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که حق این کار را ندارند و آژیرها همیشه روشن نیستند مگر در موارد خاص که ماموریت در حال انجام است.
وی در پایان افزود: مردم عزیز می دانیم که پاداش از رضایت مردم ارزشمندتر است. ما خدمتگزار مردم هستیم و با حداقل تجهیزات و ثروت به آنها خدمت می کنیم. حتی در مورد حقوق، مأموران پلیس کمترین حقوق را دریافت می کنند، اما بیشترین خدمات را برای جلب رضایت مردم به مردم ارائه می دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا