عمومیکسب و کار برتر

چگونه از پوشش سرامیکی خودرو نگهداری کنیم؟

پوشش نانو سرامیک خودرو دارای درخشش طولانی و با دوام می باشد اما برخی به اشتباه بر این باورند که پوشش های سرامیک بدنه خودرو نیازی به مراقبت ندارد

به نقل از استارلوکس برای شستشوی بدنه خودرویی که سرامیک شده است، می توانید از لنس گان و تورنادور کف پاش استفاده کنید. اما در صورتی که از سطل استفاده کنید، حتما یک سطل برای آب کثیف و یک سطل برای آب تمیز جدا کنید. در سطل آب تمیز ترکیب شوینده و آب ریخته و از سطل آب کثیف برای آبکشی اسفنج و دستکش شستشو استفاده کنید. البته بهترین گزینه این است که درون سطل از یک فیلتر جهت جدا شدن آلودگی ها استفاده کنید. زیرا در غیر اینصورت ممکن است آلودگی های زبر بر روی سطح سرامیک آسیب بزند.

  • استفاده از شامپوی مخصوص بدنه سرامیک شده

از دیگر نحوه نگهداری از سرامیک خودرو، می توان به شامپوی مخصوص اشاره کرد. این شامپوها PH خنثی دارند و در نتیجه به بدنه خودرو اسیبی نمی رسانند. شامپوها معمولا غلظت بالایی دارند و برای شستشو می بایست آن ها را با آب رقیق کنید. با استفاده از یک اسفنج و یا ابرهای مخصوص می توانید کف بیشتری تولید کنید و شستشوی بدنه خودرو را آسان تر کنید. در نظر داشته باشید شامپویی که استفاده می شود فاقد واکس و موم باشد چرا که موم تاثیری بر تمیز شدن خودرو سرامیک شده ندارد.

هنگامی که بدنه سرامیکی خودرو را می شویید به هیچ وجه از آب چاه یا آبی که سختی بالایی دارد، استفاده نکنید. زیرا این املاح مانع از کف کردن شامپو می شوند و نتیجه کار خوب نخواهد شد. همچنین این املاح به بافت نانو سرامیکی بدنه خودرو نیز آسیب می زنند و بعد از خشک شدن باعث می شوند لکه هایی بر روی سطح بدنه ظاهر شود.

نحوه نگهداری از سرامیک خودرو

یکی از بخش های خودرو که عموما کثیفی بیشتری دارد و نیاز به شستشوی اساسی دارد، بخش رینگ و لاستیک می باشد و باید به صورت کاملا جداگانه شسته شود. برای شستن بدنه و لاستیک از دستمال های مشترک استفاده نکنید و حتی در پایان کار نیز ای دستمال ها باهم نشویید. چرا که ذرات و گرد لنت موجود بر روی رینگ و لاستیک دارای مولکول های آهنی تیز و برنده هستند که باعث می شوند بر روی سطح خراش وارد می نمایند.

  • استفاده از اسفنج و یا حوله مایکروفایبر

برای تمیز کردن سطح و یا پخش کردن کف بهتر است از اسفنج و یا حوله های مخصوص استفاده شود چرا که این محصولا مخصوص شستشوی بدنه بوده و به سطح سرامیکی بدنه آسیبی نمی زند. با نحوه نگهداری از سرامیک خودرو در خدمت شما هستیم.

در نظر داشته باشید بدنه خودرو باید به طور کامل آبکشی شود چرا که باقی ماندن مواد شوینده بر روی بدنه خودرو باعث می شود سطح سرامیک روی بدنه، ضعیف شود. دقت کنید هنگام شستشوی سطح سرامیکی، این کار را زیر نور آفتاب انجام ندهید چرا که مواد شوینده بر روی سطح خودرو خشک می شود و باعث اسیب رسیدن به سطح سرامیکی خودرو می شود.

  • خشک کردن خودرو با حوله مایکروفایبر

برای جلوگیری از باقی ماندن ذرات و یا لکه های آب بر روی بدنه خودرو، حتما در انتهای کار بدنه خودرو را با یک حوله خشک کنید تا به بافت نانو سرامیکی بدنه خودرو اسیبی وارد نشود.

دیگر موارد مراقبتی سرامیک بدنه خودرو

در این بخش به برخی از گزینه های مراقبتی از سرامیک بدنه خودرو می خواهیم اشاره کنیم. در نظر داشته باشید سرامیک خودرو در صورتی که مراقبت های لازم از آن به عمل آید نهایتا سه الی چهار سال دوام دارد و پس از آن می بایست آن را تمدید کنید. بنابراین برای داشتن یک خودرو زیبا و با بدنه ای درخشنده لازم است مراقبت های لازم را به عمل آورید.

  • از پوشش آبگریز بدنه خودرو استفاده کنید.
  • از بهترین نوع پوشش نانو سرامیک خودرو استفاده کنید.
  • هر زمان که ممکن بود خودرویتان را خشک کنید.
  • در اسرع وقت آلودگی های تصادفی ایجاد شده را پاک کنید.
  • حتی الامکان خودرو خود را در سایه پارک کنید.

نحوه نگهداری از سرامیک خودرو

  •  در کارواش :شستشو در کارواش اتوماتیک
  • شستشو در خانه:در زیر نور آفتاب نشورید
    واکس و پولیش نزنید
    از حوله های ساینده نظیر پارچه ، نگ و …. استفاده نکنید.

مدت زمان برای خشک شدن کامل پوشش به شرايط محيطي مانند دما و رطوبت بستگی دارد . 2 تا 3 هفته بطول خواهد انجامید. در این مدت باید از موارد زير اجتناب شود.

بهترین مواد سرامیک خودرو | تفاوت کاور و سرامیک خودرو | سرامیک خودرو چیست

1) پوشش سرامیک پرو از سطح شما در مقابل ایجاد لکه های آب محافظت می کند

2) پوشش ، در این مدت (۲-۳ هفته اول بعد از اجرا) ضعیف تر از کلر خودرو می باشد. احتمال آسیب در این مقطع بسیار زیاد است. که در صورت بروز این اتفاق با دریافت هزینه قابل ترمیم می باشد

۳) پارک کردن زیر درخت ( برای جلوگیری از ریختن شیره درختان)

ماندن فضولات پرنده، شیره درختان و گرده روی ماشین و پارک در زیر نور آفتاب

4) شستن یا پاک کردن سطح رنگ

اگر شما متوجه شدید که اتومبیل شما قطره های آب، فضولات پرنده، شیره درخت و غیره به خود میگیرد. در طول دو هفته اول، طبق دستورالعمل ما بلافاصله آن را پاک کنید. در نظر داشته باشید که پوشش نرم است او با ملایمت و ماکروفایبر بسیار نرم و به آرامی بر روی خودرو (سطح رنگ) کار کنید

برای یک نتیجه خوب ، بهتر است ماشین بصورت هفتگی برای جلوگیری از آلودگی بیش از حد شسته شود. ( ارائه دهنده خدمات آنلاین خودرو در شیراز با همکاری متخصصان زبده در این زمینه آماده ارائه هرگونه خدمات به شما عزیزان است).ضمن توصیه به موارد ذیل ، تاکید میگردد فقط از شامپوی مخصوص خودرو که فاقد فسفات می باشند ، استفاده گردد که توصیه ما به شما است.

از برس با موهای ریز و تمیز کننده های با PH بالا (اسیدی) پرهیز گردد.

از شستن اتومبیل در مقابل نور مستقیم خورشید به منظور ایجاد لکه های آب پرهیز گردد.

۳) در صورت استفاده از سطل شستشو ، شستشوی خودرو را قسمتهای بالا به پایین انجام دهید و کثیف ترین نقاط را در انتها شستشو دهید.

از شوینده مخصوص بدنه خودرو شامپوی بدون فسفات استفاده کنید.

از تفنگ فوم یا microfiber mitt ( دستکش شستشوی ماکروفایبر ) برای شستشوی و کف زدن به ماشین استفاده کنید. سپس آن را با دستگاه کارواش و یا فشار آب شیلنگ بشویید و با ( حداقل ۳۸۰گرم) تمیز و خشک کنید

۴) از اسپری های مخصوص شستشوی و تمیز کننده ها استفاده کنید

( هرگز از برس های شوینده به ویژه برس نقاشي استفاده نکنید!) و ماشین را با فشار آب زیاد بشویید. و با حولة میکروفایبر تمیز خشک کنید )

حتی الامکان فقط از شوینده های تاچلس استفاده کنید. هرگز از شوینده بهمراه برس استفاده نکنید! هرگز اسپری واکس استفاده نکنید.

همیشه به طور کامل خودرو را خشک کنید و هرگز تا زمانیکه خشک کردن خودرو به اتمام رسیده آن را رها نکنید. آب شیر محتوی مواد معدنی است که ممکن است باعث ایجاد نقاط رسوبات آب ( لکه آب ) شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه فقط از ( حداقل 380 گرم) استفاده کنید و از تمیزکاری با منسوجات زبر پرهیز کنید ، هنگام استفاده از دستمال ماکروفایبر اجازه دهید جذب آب بصورت کامل توسط دستمال صورت پذیرد !

هرگز از محصولات زیر برای پولیش یا پاک کردن سطح آلودگی استفاده نکنید

هرگز از نیروی اضافه برای حذف و تمیزکاری لکه های سخت روی خودرو استفاده نکنید

فضولات پرنده، شیره دختان و غیره باید در اولین فرصت جدا شوند تا از سفت شدن روی پوشش جلوگیری شود. هر نوع فضولات پرندگان باقی مانده طی چند روز بدون آسیب زدن به پوشش به راحتی جدا خواهد شد.

خودرویی که با پوشش سرامیک پرو محافظت شده است را هرگز واكس نکنید.لازم نیست

واکس با پوشش سرامیک پرو هیچ پیوندی برقرار نمیکند

محصول نگهداری وترمیم کننده است که مورد توصیه شرکت سازنده می باشد . در بازدید سالیانه از نزدیکترین نمایندگی بخواهید این محصول را بر روی خودرو شما اجرا کند.

سعی کنید همیشه به (استفاده از شامپوهای تاچ لس) مراجعه کنید. استفاده از یک کارواش اتوماتیک ضمن اینکه پوشش را ضعیف می کند ، گارانتی شما را نیز باطل خواهد کرد وpro 9H  Ceramic تا ۲-۳ هفته زمان می برد که سفت شود ، لطفا با مراقبت رسیدگی کنید و خودرو را در ۲ تا ۳ هفته اول به هیچ وجه نشویید.(توصیه نمایندگی و کارشناسان را هنگام تحویل خودرو پس از اجرای پوشش جدی بگیرید).

  • برای نتیجه بهتر، تمام سطوح چرم/ وینیل باید دو هفته یکبار با محافظ چرم و به منظور دوری کردن از آلودگی ها با روغن طبیعی تمیز شوند. )
  • موکت ها | فرش ها را بصورت مرتب جارو بکشید و در صورت لزوم از تمیز کننده های فرش و فابریک استفاده کنید
  • مواد ریخته شده روی چرم، وینیل یا فابریک را بلافاصله تمیز کنید

بازرسی های سالانه مراحل توصیه شده هستند. برای اطمینان از اینکه پوشش باقی ماندن و نگهداری از ماشین بطور صحیح انجام شده است. بازرسی سالانه باید توسط یک شخص مورد تایید طی 30 روز قبل از تاریخ آخرین بازرسی سالیانه انجام شود تا از کارایی عالی، همچنین دوام و مقاومت اطمینان حاصل گردد. بازرسی های سالانه از شفافیت و محافظت بالای سرامیک پر اطمینان حاصل می کند .

 

 

دکمه بازگشت به بالا