عمومیکسب و کار برتر

جی پی اس ماشین و کمک به نگهداری از خودرو

یکی از نوین‌ترین و کارآمدترین روش‌هایی که برای نظارت بر خودروها وجود دارد، استفاده از جی پی اس خودرو  و نرم‌افزار مدیریت آن است. این تجهیزات برای افزایش ایمنی خودروها به کار می‌روند و می‌توانند اطلاعات مفید زیادی در خصوص نحوه استفاده کارآمد و ایمن از وسیله نقلیه را به شما ارائه دهند. اگر به‌تازگی با سیستم جی‌پی‌اس خودروها آشنا شده‌اید و قصد دارید یک ردیاب مناسب برای خودروی خود یا خودروهای سازمانی تهیه کنید، تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با جی پی اس خودرو و کاربردهای آن

بهتر است در ابتدای بحث شما را با ردیاب جی‌پی‌اس و کاربردهای آن آشنا کنیم. ردیاب یا جی‌پی‌اس وسیله‌ای کوچک است که می‌توانید آن را داخل خودرو، دوچرخه موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه بگذارید و موقعیت آن را در هر لحظه از شبانه‌روز مشاهده کنید. شیوه عملکرد این دستگاه نیز به کمک یک۱ سیم‌کارت و با اتصال به ماهواره‌هایی است که در اطراف زمین وجود دارند. البته بعضی از افراد ممکن است تصور کنند که جی‌پی‌اس فقط برای ردیابی و موقعیت‌یابی خودروها بکار می‌رود اما این تصور اشتباه است. جی‌پی‌اس خودرو کاربردهای بسیار زیادی دارد که ردیابی تنها یکی از مزایا و کاربردهای آن‌ها محسوب می‌شود. ما در ادامه به برخی از کاربردهای این وسایل ایمنی اشاره می‌کنیم:

  • افزایش ایمنی خودروها و جلوگیری از سرقت آن‌ها
  • اعلام خاموش و روشن‌شدن موتور خودروها
  • شما می‌توانید به کمک جی پی اس خودرو یک سرعت مجاز برای حرکت خودرو تعریف کنید و جی‌پی‌اس هنگام خارج شدن از آن محدوده به شما هشدار می‌دهد.
  • جئوفنسینگ یا امکان تعریف یک محدوده جغرافیایی خاص و مجاز برای حرکت
  • این جی‌پی‌اس می‌تواند در صورت وارد شدن ضربه به خودرو به شما اطلاع دهد.
  • برخی از انواع جی‌پی‌اس در صورت بروز نقص فنی در خودرو می‌توانند شما را آگاه کرده و به شما هشدار دهند.
  • شما امکان نظارت لحظه‌ای بر سرعت خودرو را دارید.
  • به کمک آمار و نمودار گزارش‌گیری‌های بسیار دقیقی به شما ارائه می‌دهد.

همان‌طور که ملاحظه کردید، ردیابی تنها یکی از فواید و مزایای بسیار زیاد استفاده از این تجهیزات است.

روش استفاده از سایت ردیابی خودرو

شما بعد از این‌که جی‌پی‌اس مناسب را برای خودرو تهیه کردید، باید آن را روی خودرو نصب کرده و سپس بسته به نوع محصولی که خریده‌اید، به اپلیکیشن یا وب‌سایت ردیابی خودرو توسط شرکت سازنده آن جی‌پی‌اس وصل شوید. این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شما نحوه فعال‌سازی جی‌پی‌اس در هر لحظه را اعلام کرده و به‌خوبی به شما آموزش می‌دهند. این وب‌سایت‌ها همچنین یک پسورد در اختیار شما قرار می‌دهند که شما به کمک آن‌ها می‌توانید به وب‌سایت موردنظر وارد شده و از طریق کامپیوتر نیز خودروی خود را ردیابی کنید.

چرا باید از جی پی اس خودرو استفاده کنیم؟

ما تا این‌جای کار شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای جی پی اس خودرو آشنا کردیم. با توجه به دامنه کاربردهای وسیع و ویژگی‌های ضروری، استفاده از این تجهیزات برای تمام خودروها توصیه می‌شود.  اما  معمولاً امروزه از این تجهیزات برای خودروهای سازمانی بیشتر استفاده می‌کنند تا به کمک گزارش‌هایی که جی‌پی‌اس به مدیران می‌دهد، مسیر پیموده‌شده توسط رانندگان مشخص شود. جی‌پی‌اس خودروها مزایای فوق‌العاده‌ای داشته و باعث ایمنی هرچه بیشتر خودروها می‌شود. ازجمله مزیت‌های این سرویس می‌توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد که یکی از آن‌ها ردیابی خودرو به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن است.

این ردیابی از طریق تلفن‌همراه و در مواردی توسط کامپیوتر انجام می‌شود. شما به کمک آن می‌توانید از وضعیت خودروها و هشدارها از فاصله دور مطلع شوید. اگر شما از جی‌پی‌اس خودروها به‌طور صحیحی استفاده کنید، می‌توانید تا مدت‌های زیاد و بدون بروز هیچ مشکلی خودروی خود را ردیابی کرده و از امکانات این تجهیزات بهره ببرید. این دستگاه فواید و مزیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد که باعث شده توجه مردم جلب شود. این تجهیزات با ارائه خدمات و گارانتی‌های معتبر تاثیر بسزایی بر استقبال مردم گذاشته و باعث شده‌اند تا افراد بسیار زیادی بیش‌از پیش برای تهیه این تجهیزات اقدام کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم کار با جی‌پی‌اس‌ها یک گزارش دقیق در مورد مسیر حرکت خودرو، زمان و تاریخ‌های حرکت و… را به شما ارائه می‌دهند. اطلاع از تمامی این موارد به شما کمک می‌کند که توانایی کنترل امنیت خودروی خود را در دست داشته باشید.

ویژگی‌های جی پی اس خودرو

تا اینجای کار با مزایا و کاربردهای جی پی اس خودرو  آشنا شدیم. ما در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

شما به کمک جی‌پی‌اس می‌توانید خودروی خود را در هر نقطه‌ای از دنیا که باشد تنها با ارسال یک دستور در اپلیکیشن یا ارسال یک پیامک از طریق تلفن همراه خود، به‌سرعت خاموش کنید.

جی‌پی‌اس‌ها قابلیت پشتیبانی صوتی دوطرفه را برای شما فراهم کرده و به کمک آن‌ها می‌توانید صدای داخل کابین خودرو را بشنوید. یکی دیگر از ویژگی‌های جی‌پی‌اس اعلام روشن شدن غیرمجاز خودرو است.  این موضوع نیز در امنیت خودروها نقش به سزایی داشته و یک ویژگی کاربردی و ضروری محسوب می‌شود.

جمع‌بندی جی پی اس خودرو

جی پی اس خودرو یکی از تجهیزات ایمنی برای ردیابی خودروها بوده که معمولا توسط خودروهای سازمانی برای  اطلاع از مسیرهای طی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات دارای فواید و مزایای بی‌شماری هستند که ما در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. با توجه به این مزایا توصیه می‌شود برای افزایش ایمنی از این تجهیزات در خودروهای شخصی نیز استفاده کنید تا احتمال سرقت خودرو را کاهش دهید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ردیاب من ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا