جامعه

قرارگیری در موج فزاینده پیک پنجم کرونا / به داد بیمارستان‌ها برسید

مدیر بیمارستان سینای تهران با اشاره به اینکه موج قله پنجم تاج در حال افزایش است ، گفت: مراکز نظامی ، شهرداری ها و غیره بیمار و بیمارستان می رسند. وقتی تعداد بیماران کمی افزایش می یابد ، پشت در بیمارستان می ماند.

دکتر محمد طالب پور در مصاحبه با مجله خانواده ، وی خاطرنشان کرد: 50 درصد ظرفیت تختخواب بیمارستان سینا در حال حاضر برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب اختصاص دارد. البته این تنها بیمارانی هستند که باید در شرایط بسیار بدی در بیمارستان بستری شوند و بیماران در شرایط بهتری روزانه و به صورت سرپایی برای آمپول کشنده مراجعه می کنند. در واقع ، حدود 100-150 نفر روزانه می آیند تا داروهای خود را تحویل بگیرند ، این نشان می دهد که بار بیماری حدود 3-4 برابر ضربان قلب آنها است.

وی با تأکید بر اینکه فشار اصلی این بیماری در بیمارستان های دانشگاهی است ، خاطرنشان کرد: ، به بیمار می رسد. ” وقتی تعداد بیماران کمی افزایش می یابد ، پشت در بیمارستان می ماند.

وی افزود: بیماران شدید کرونا ویروس به طور متوسط ​​حدود چهار روز در بیمارستان بستری می شوند. ما درمان اصلی را به بخش سرپایی ارجاع خواهیم داد ، و هنگامی که آماده ادامه درمان در خانه هستیم ، بیمار را مرخص می کنیم و بیماران دیگر را می پذیریم. افراد سالم در بیمارستان بستری نیستند و فقط داروهای سرپایی دریافت می کنند.

رئیس بیمارستان سینای تهران ادامه داد: “هم اکنون ، مانند ابتدای شیوع بیماری ، مراجعه به بیماران برای همه بیماران غیرممکن است.” برخی از بیماران مراکز سرپایی ، کلینیک ها ، کلینیک ها هستند. فقط بیماران بسیار بدحال به بیمارستان دانشگاه ارجاع شود. البته این بدان معنا نیست که نسبت بیماران بسیار شدید افزایش یافته است ، اما نشان دهنده نوع ارجاع به مرکز ما است که نسبت بیماران بسیار جدی زیاد است. خوشبختانه ، مرگ و میر به دلیل تجربه به دست آمده در این دوره و ارائه درمان عالی افزایش نیافته است. البته برخی از بیماران به بیمارستان نمی روند زیرا نمی خواهند واکسینه شوند و در همان اورژانس با روحیه بد می میرند. واکسیناسیون نکردن به دلایلی اشتباه بزرگی است. وقتی نوبت به واکسیناسیون می رسد ، باید بلافاصله واکسینه شوید تا از شدت بیماری خود بکاهید و احتمال انتقال بیماری به دیگران را کاهش دهید. ..

وی افزود: “ما زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم و بخش اورژانس تهران تخصیص تختخواب را برای بیماران بسیار سخت پر می کند.”

وی در مورد متوسط ​​زمانی که بیمار قبل از بستری شدن در بخش در اورژانس می گذارد ، اظهار داشت: “ابتدا باید تشخیص دهیم که بیمار ارجاع شده ما 100٪ تاج دارد یا خیر.” اول ، ما باید ثابت کنیم که این امکان در بیمارستان نیز با آزمایشات و سی تی اسکن وجود دارد. بیماران معمولاً نمی توانند به بخش یا کرونا ویروس اعزام شوند زیرا وضعیت بیمار تاکنون ناشناخته است ورود بیماران به اورژانس حدود 6-8 ساعت طول می کشد اما برخی از بیماران نیز از این وضعیت رنج می برند. اما برای تشخیص نهایی باید این کار انجام شود.

طالب پور با اشاره به اینکه ظرفیت بستر عروق کرونا ویروس در بیمارستان سینا پر بود ، گفت: اکنون تقریباً منتظر بستری خالی برای پذیرش بیمار بعدی هستیم. بیمار در اورژانس می ماند ، تا خالی شدن تخت تریاژ می کند و به بخش منتقل می شود. در این شرایط فعالیت سایر کلینیک ها و اتاق های عمل کاهش می یابد و فقط بیمارانی که نیاز فوری به جراحی دارند با تشخیص رئیس بخش عمل می شوند و اتاق عمل انتخابی عملاً نیمه فعال است.

وی همچنین در مورد علائم بیمار صحبت کرد. در گونه های دلتا ، علائم اصلی اصلی این بیماری شامل سرماخوردگی ، آبریزش بینی ، گلودرد و تغییر صدا است و علائم ریوی ، سردرد و سرگیجه به تدریج آشکار می شود. پس از مشخص شدن این علائم دیگر ، به سراغ علائم کلاسیک بروید.

وی افزود: بیمارانی که ما تشخیص می دهیم معمولاً افراد مسن و سالخوردگی هستند که بیشتر آنها واکسینه نشده اند اما بیشتر بیماران واکسینه شده و آلوده به صورت سرپایی درمان می شوند.

طالب پور فاش كرد كه آیا تعطیلی شش روزه تهران بر كاهش بازدیدها تأثیر دارد یا خیر. ما هنوز به اوج قله پنجم نرسیده ایم و تعطیلی می تواند آن را کمی به تأخیر بیندازد ، اما ارزیابی اپیدمیولوژیک لازم است. اکنون در روند صعودی تاج پنجم هستیم.

وی افزود: “این بزرگترین كمكی است كه دانشگاه و دولت می توانستند به ما كنند تا از تجهیزات بیشترین بهره را ببریم ، اما بحثهای عملیاتی نیز وجود دارد.”مثلا خرید اکسیژن اکنون یک چالش است ، زیرا اکسیژن هم گران است و هم گران. از طرف دیگر ، پر کردن مخزن 20 تنی زمان بر است و طی آن دستگاه از مسیر خارج می شود. این به این دلیل است که استفاده از دستگاه فشار اکسیژن را کاهش می دهد ، این چالش ما است. اما این به معنای کوتاه بودن نیست.

مدیر بیمارستان سینای تهران گفت: “در مورد تأمین دارو ، به ما قول داده اند که به اندازه مورد نیاز دارو تحویل خواهیم داد ، هیچ محدودیتی وجود ندارد ، آنها بیمه می شوند و با قیمت مصوب ارائه می شوند.” .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا