جامعه

افزایش استرس و افسردگی شدید به ۱۶ درصد/ ۲ برابرشدن تقاضای مشاوره‌ تلفنی/افزایش بیماران روانی

مدیر مشاوره و روانشناسی خدمات رفاهی و خدمات پزشکی ، با تجزیه و تحلیل تأثیرات روانشناختی و اجتماعی همه گیری های تاج در جامعه ، گفت: “مطالعات سیستم ارزیابی خود روانشناختی طی 6 ماه اول اپیدمی کرونا را نشان داده است. 9-11٪ به عنوان استرس ، اضطراب و افسردگی شدید و متوسط ​​گزارش شده اند.” اکنون این تعداد به 16٪ رسیده است.

بهزاد وحیدنیا ، در مصاحبه با مجله خانواده ، وی در مورد تأثیر کرونا در مسائل روانی و اجتماعی اظهار داشت: “استرس ، به ویژه عزاداری گسترده ناشی از بحران کرونا و پیامدهای آن ، و افزایش تغییرات اقتصادی و اجتماعی ، تورم و بیکاری. آن را بردارید و آسیب های خود را تغییر داده و عمیق کنید.” من این کار را انجام داده ام. این عوامل بر عملکرد فرد و احساس امنیت ، اعتبار و رضایت وی تأثیر می گذارند و باعث افزایش بیماری های روانی ، به ویژه اختلالات اضطرابی می شوند که اساس انواع دیگر اختلالات است.

وحیدونیا با اشاره به افزایش تعداد بیماران روانی بستری در کشور و ادامه گفتگو ، گفت: “این مشکل فقط در کشور ما نیست و اپیدمی کرونا در بسیاری از کشورها اجتماعی و معنوی است. ما شاخص های سلامتی خود را تغییر داده ایم ، اما متناسب با توانایی ، برنامه های مداخله و پشتیبانی ما. »از نظر روانشناختی و اجتماعی ، درجه تنش مردم در هر کشور متفاوت است.

وی گفت: در این مدت ، تنها 17 درصد از 116 کشور جهان بودجه های مربوط به خدمات بهداشت روان خود را افزایش داده اند که بیشترین آنها حدود 2 درصد از بودجه های بهداشتی آنها بوده است.

مدیر مشاوره و امور روانشناختی خدمات رفاه و پزشکی ملی گفت: این شرایط برخی گروه ها را در معرض آسیب بیشتری قرار می دهد. افراد مبتلا به بیماری روانی مزمن غیر بیمارستانی و خانواده های آنها نمونه هایی از این گروه ها هستند که مشکلات و نیازهای فزاینده ای برای خدمات دارند. گزارش های جهانی همچنین مشکل مطالعه گروه ها و دانشجویان را تشدید می کند و نیاز به خدمات روانشناختی و اجتماعی را پنج برابر می کند. بنابراین باید به زیرساخت ها و دسترسی های مورد نیاز توجه بیشتری شود.

تأثیر دسترسی به خدمات پیشگیرانه و واکسیناسیون بر سلامت روان افراد

وحیدنیا با بیان تأثیر دسترسی به خدمات مختلف پیشگیری و درمانی بر سلامت روان افراد گفت:

تقاضای مشاوره تلفنی را دو برابر کنید

او افزود: سیستم رفاهی کشور و در نتیجه محدودیت های دسترسی آن در دوره کرونا سعی در ارائه خدمات مشاوره مستقیم از طریق تلفن ، مداخله روانشناختی اجتماعی در محله و اسکن عمومی داشت. در بحث مشاوره تلفنی ، 2/2 میلیون سرویس ارائه داده ایم و با همکاری رسانه های بیشتر برای معرفی این خدمات ، تقاضای كل مشاوره تلفنی 8 است … 10 برابر شده است. شیوع کرونا ، حدود 2 برابر است.

وحیدنیا در بخشی دیگر با اشاره به طراحی یک سیستم جامع برای ارائه خدمات روانشناختی اظهار داشت: پیاده سازی این استانداردها در چارچوب جدید ، هم سطح دسترسی و هم میزان اطمینان عمومی در دریافت خدمات تخصصی مجازی را بهبود می بخشد.

نیاز به بیمه برای مشاوره و خدمات پشتیبانی نیازمند

آیا وحیدونیا به این سوال که آیا سازمان بهزیستی و پزشکی برنامه جدیدی را برای کاهش بار روانی ناشی از کرونا به دلیل وضعیت قرمز کشور در نظر دارند ، ادامه خواهد داد؟ وی اظهار داشت: “در حال حاضر ، توسعه رفاه اجتماعی یکی از ملزومات و ضروریات است و تاکنون ما تمام تلاش خود را برای تغییر و ارتقا الگوهای ارائه خدمات انجام داده ایم ، اما پاسخگویی مداوم است. یکی از بسترهای اصلی ارائه خدمات روانشناختی حرفه ای توسعه بیمه خدمات مشاوره ای و روانشناختی ، که نیاز به پشتیبانی از منابع اجتماعی ، حقوقی و دولتی دارد. دسترسی مردم به این خدمات آسان تر خواهد بود. بنابراین ، دولت ها و پارلمان ها در تلاشند تا پوشش بیمه خدمات مشاوره ای را افزایش دهند تا استفاده از این خدمات توسط مردم افزایش یابد. ، به ویژه گروه های اجتماعی کم درآمد. باید توجه بیشتری شود.

وحیدونیا گفت که نیاز به ادامه و تقویت حمایت روانی – اجتماعی است. حمایت اجتماعی از جامعه ، تقویت پروتکل های مراکز مراقبت و استانداردهای بهداشتی ، اورژانس های اجتماعی ، سیستم های ارزیابی روانشناختی ، خدمات مشاوره حضوری ، غیبت ، ارائه محتوای حرفه ای ، توسعه مداخلات مبتنی بر جامعه و غیره ، و تلاش خود را برای تأمین رفاه عمومی ادامه دهید.

با تأکید بر لزوم افزایش منابع در زمینه بهداشت روان ، “ما متخصصان این حوزه را به سازمان بهزیستی بسیج کرده و از تمام توانایی های این حوزه استفاده کرده ایم ، اما این تقاضا نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارد. وجود دارد و مورد نیاز است دولت و با حمایت کنگره باید منابع کافی برای حمایت از رفاه اجتماعی مردم در نظر گرفته شود.

مدیر مشاوره و امور روانشناسی سازمان بهزیستی ، تقویت خدمات ملی پزشکی و افزایش اعتماد به نفس در دسترسی به این خدمات ، حمایت مالی از مشاغل و مشاغل مبتلا ، توجه ویژه به ارائه دهندگان خدمات ، تقویت و حمایت از مراکز روانشناسی ، توسعه مهارت های عمومی و وی آموزش رسانه ای را یکی از راههای کنترل و کاهش میزان بیماریهای روانی در جامعه دانست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا