جامعه

توافق بهزیستی و سازمان روانشناسی برای صدور مجوز مراکز مشاوره

مدیر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی از امضای توافق نامه ای بین این سازمان و سازمان مشاوره روانشناسی خبر داد و گفت: “طبق این توافقنامه ، تمام تلاش ها برای انجام کارهای شخصی در زمینه روانشناسی است. افراد وارد حرفه می شوند کار ارجاع شده ، یا آنها می توانند مجوزهای صلاحیت فردی و شماره سیستم را از سازمان های سیستم روانشناسی و مشاوره دریافت کنند و از سازمان بهزیستی مجوز ندارند. همه مراکز مشاوره و روانشناسی دارای مجوز از سایر ارگان های دولتی یا سازمان های روانشناسی باید درخواست مجوز و ظرف مدت 6 ماه یکی را از آژانس بهزیستی تهیه کنید.

بهزاد وحیدنیا ، در مصاحبه با مجله خانواده ، 17 سال پس از تأسیس سازمان نظام روانشناسی و سیستم مشاوره و طی توافق نامه کتبی اخیر سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای رعایت قوانین و سازماندهی خدمات مرکز مشاوره وجود دارد. وی گفت: خدمات روانشناختی فردی ، توافق نامه های كتبی برای شفاف سازی و پایداری این توافق نامه ، توسط نماینده شورای مرکزی سازمانهای مشاوره روانشناسی ، رئیس سازمان روانشناسی و رئیس سازمان بهزیستی امضا شد.

وی در مورد این توافق نامه گفت: “طبق این توافق نامه ، هر كسی كه بخواهد در زمینه روانشناسی شغل شخصی خود را انجام دهد یا بخواهد وارد شغل حرفه ای شود از سازمان مشاوره روانشناسی مجوز شخصی و شماره سیستم را دارد. روانشناسانی كه دارای مجوز از سازمان بهزیستی و دارای مجوز از سایر ارگانهای دولتی یا سازمانهای روانشناسی هستند که می توانند ظرف مدت 6 ماه درخواست مجوز دهند و به سازمان بهزیستی معرفی شوند.

مدیر مشاوره و روانشناسی خدمات رفاهی و پزشکی با موافقت قانونی بودن آن ، افزود: کلیه مراکز و کلیه متقاضیان جدیدی که حتی مجوز سیستم فردی را از سازمان مشاوره روانشناسی دریافت می کنند ، ظرف مدت 6 ماه و برای چندین ماه مجوز خواهند گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا