عمومی

افزایش بیماران بدحال کرونایی با تست منفی

تعداد بیمارانی که در چند روز گذشته به دلیل آزمایش های منفی عروق کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته اند ، در حال افزایش است. دبیر موسسه کارشناسان علمی عنوان می کند که محل ویروس دلتا در دستگاه تنفسی تغییر کرده و نمونه برداری به درستی انجام نمی شود.

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه همشهریان وی نوشت: “تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب هنوز زیاد است.” بر اساس آمار وزارت بهداشت ، تنها در 24 ساعت گذشته 34913 نفر به تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا اضافه شده است. با این حال ، به گفته کارشناسان و مقامات بهداشتی ، این عدد باید دو یا سه برابر شود تا به عدد واقعی برسد. تعداد کشته ها دیروز به 458 نفر رسید که رکورد جدیدی را برای پنجمین قله ثبت کرد. هفته گذشته ، بیشترین میزان مرگ و میر در پنجمین قله ثبت شد. در این شرایط ، مرکز پزشکی دیگر از این میزان مراجعه و بستری شدن پشتیبانی نمی کند. در چند روز گذشته ، گزارشها و عکسهای زیادی در مورد وضعیت بد بیماران بستری در خارج از بیمارستانها منتشر شده است ، اما اکنون ، در ابتدای هفته سوم مرداد ، کارکنان بیمارستان اعلام کردند که مرکز درمانی در گذشته کاهش یافته است. دو روز. روند کاهش یافته است. با این حال ، تخت ها هنوز پر هستند و درمان بیماران اورژانسی و انتقال به بخش ICU کند است. آنچه اتفاق افتاد این است که با وجود تعداد کمی از بیماران ، آنها هنوز در خروجی اورژانس یا پشت بخش گیر کرده اند. بر اساس گزارش های میدانی ، کمبود تخت و پرسنل ، روند کند مراقبت از بیمار و ظرفیت پایین تجهیزات و تجهیزات پزشکی در مقایسه با بیماران بستری در مراکز درمانی با پنجمین اوج عروق کرونا روبرو هستند. مهمترین مسئله ای که باید انجام شود ، اما این همه نیست به علاوه بر این ، شکست تست PCR علیرغم عفونی بودن مشکلات زیادی ایجاد می کند. این آزمایش با وجود علائم منفی است ، اما اگر علائم در عرض یک هفته افزایش یابد و تنگی نفس یا اسکن ریه انجام شود ، متوجه می شود که حالش بد است و بعداً به مرکز پزشکی مراجعه می کند. اینها حامل های بی صدا هستند.

روند کمی کند است ، اما همچنان مهم است

در بیمارستان شریعتی ، بخش اورژانس کمتر شلوغ است ، اما تخت های موقت بیمارستان پر است و همین چند بیمار باید ساعت ها منتظر بمانند. برای انتقال بیمار از اورژانس به بخش باید حداقل 24 ساعت صبر کنید. تا چند روز پیش آمبولانس های زیادی منتظر تحویل به بیمارستان و سایر نهادهای دولتی بودند ، اما دیروز تعداد ملاقات ها کم بود. امدادگران به همشهری می گویند: “تعداد تماس ها کاهش نیافته است ، اما در برخی موارد تشخیص اعزام وجود ندارد و تعداد کمتری از بیماران به بیمارستان اعزام می شوند.”

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا اعزام بیماران به اورژانس باعث تسریع زایمان می شود یا احتمال بستری شدن در بیمارستان را افزایش می دهد ، گفت: “ما فقط بیماران را به دنیا می آوریم و بیمارستان را ترک می کنیم.” این به منظور تسهیل بستری شدن با ارسال اورژانس نیست. هم بازدید مستقیم و هم اعزام ما باید منظم باشد. اگر بیمار در خطر باشد ، تریاژ بیمارستان خود اقدامات لازم را برای تسهیل روند بستری انجام می دهد. “

در بیمارستان امام خمینی نیز وضعیت به همین منوال است. ازدحام در اورژانس بهتر از قبل است. این به این دلیل است که ساختمان دیگری برای بیماران سرپایی در نظر گرفته شده است و بخش قابل توجهی از بیماران به آنجا منتقل می شوند. در همین حال ، طبقه همکف یک ساختمان نیمه کاره آماده پذیرش بیماران در این زمینه است. با این حال ، بیمارستان تخت ندارد و بیمار همچنان منتظر خالی شدن تخت است.

پیمان صابریان ، رئیس اورژانس ملی ، گزارش می دهد که تعداد تماس های اضطراری دو برابر شده و به 3.5 برابر رسیده است. البته ارسال بیماران به بیمارستان توسط امدادگران دقیق تر است. چون همکار ما برای ملاقات با بیمار به بالین می آید. “آنها برای ارزیابی وضعیت بیمار با یک متخصص بیماری های عفونی تماس می گیرند و در صورت لزوم بیمار را به مرکز پزشکی می برند ، که این امر امکان انتقال دقیق تر به بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا را می دهد.

صابریان ادامه می دهد. در حال حاضر روزانه 900 تا 1000 بیمار به مرکز اورژانس تهران منتقل می شوند. »

مدت زیادی منتظر بمانید تا تخته خالی شود

اکثر مراکز درمانی دارای بخشهای جدید و حتی فضاهای باز با تخت با وسایل اکسیژن کوچک هستند. بیماران مبتلا به بیماریهای حاد تنفسی تا زمانی که نوبت ویزیت آنها نرسیده و اکسیژن متصل می شود تا نوبت ویزیت یا ورود به اورژانس برسد.

در حیاط بیمارستان امام خمینی (ره) زن جوانی روی تخت دراز کشیده و حتی حرف نمی زند.

انتظار چهار ساعت بیرون از بیمارستان در بیمارستان او را اذیت می کند و او از همسرش می خواهد که به خانه برود ، اما ضعف او را قطع می کند و باید منتظر بماند. محوطه بیمارستان مانند گذشته شلوغ نیست ، اما این نشان دهنده در دسترس بودن تخت ها نیست. یکی از نگهبانان جلو در اورژانس می گوید: “جمعیت چند روز است کاهش یافته است ، اما بیماران مرخص نشده اند و این بار آنها بیشتر در بیمارستان بستری شده اند.” “بخش برای جابجایی بیماران خالی نیست ، بنابراین حتی همان تعداد بیماران ، کمتر از روز قبل ، باید به تعویق بیفتد.”

در بیمارستان Macidane’s Bali ، 10 تخت در مقابل اورژانس قرار دارد و هرکسی که مشکلات تنفسی دارد با اکسیژن این تخت ها وصل است. اگرچه تختخواب و فضای درمانی بیمارستان کم نمی شود ، اما یکی از کارکنان بیمارستان تأکید می کند که کادر پزشکی کافی نیست و فرصتی برای درمان همه بیماران وجود ندارد. خدمات پزشکی در اورژانس ارائه می شود. پرستاران و پرسنل خدمات از بیماران منتظر بیرون بیمارستان می خواهند که منتظر بمانند.

چالش فقدان قدرت درمانی در قله 5

وضعیت بیمارستان های تهران اخیراً مورد انتقاد بسیاری از بیماران قرار گرفته است. نادر توکلی ، معاون فرماندهی مدیریت بیماری های کرونا در تهران توضیح می دهد: “تخت به پرسنل کافی برای خدمت به بیمار نیاز دارد.”

به گفته این شخص ، روند ارجاع در دو روز گذشته ثابت شده است ، اما روند مهم نیست. این روند برای هفته آینده و 10 روز ادامه خواهد داشت تا به عنوان یک وضعیت کاملاً پایدار اظهار نظر کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز درمانی تهران قادر به پذیرش افزایش تعداد مراجعات هستند ، گفت: 167 در ماه گذشته ثبت نشد. البته ما این توانایی را داریم که خدمات پزشکی را نسبت به شرایط فعلی 10 درصد افزایش دهیم ».

افزایش تستهای منفی و افزایش تعداد بیماران

نگرانی ها از وضعیت همه گیری کرونا در ایران وارد مرحله جدیدی می شود. آزمایشات منفی کاذب قبلاً ناخوشایند گزارش شده بود ، اما در پنجمین اوج ، بسیاری از بیماران مبتلا به درگیری بالای ریه روی برگه آزمایش کرونا منفی هستند. بسیاری از بیماران سرپایی در حال حاضر تحت آزمایش منفی هستند. طبق گزارشات میدانی بسیاری از بیمارستان ها ، بیماران چند روز پس از آزمایش منفی عروق کرونا علائم شدید نشان می دهند. رویدادی که درمان را دشوار می کند و خطر مرگ را افزایش می دهد. علاوه بر همه اینها ، حرفه ای بودن نیز باعث درگیری بیشتر افراد اطراف آنها می شود. برخی از این بیماران را می توان در بیمارستان Macidane’s Bali یافت. افرادی که چند روز پیش منفی بودند اما اکنون بیش از 40 درصد ضایعات ریه دارند.

یکی از این بیماران یک زن باردار است. در ابتدا ، او تصور می کرد که سرما خورده است ، اما سرفه طولانی دارد و ضعیف می شود ، بنابراین آزمایش کرونا انجام داد ، اما آزمایش منفی بود. چند روز بعد ، وی تنگی نفس داشت و برای اسکن ریه به بیمارستان رفت. در حال حاضر ریه های او 50 درصد درگیر است و مشخص است که باید در اورژانس بستری شود ، اما تخت خالی نیست و باید منتظر بماند. در حال حاضر او نگران کودکتان است.

داوود پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماریهای واگیر در بیمارستان بالی مسیدان ، به این موضوع اشاره می کند و می گوید که آزمایش به تنهایی نباید در شیوع دلتا رضایت بخش باشد. با وجود قدرت ویروس ، بسیاری از افراد در حال حاضر نیازی به آزمایش ندارند و هر فردی که علائم تنفسی دارد باید قرنطینه شود یا برای درمان به بیمارستان مراجعه کند. “

با این حال ، در حال حاضر سوالات زیادی در مورد صحت این آزمایش ها و نحوه نمونه گیری از آنها وجود دارد ، که توسط محمدجواد غروی ، دبیر انجمن متخصصان علوم تجربی پاسخ داده شده است. به گفته وی ، افزایش آزمایشات منفی کاذب کرونا به دو دلیل رخ داده است. یکی این است که ویروس دلتا در انتهای مجاری تنفسی است نه در ابتدا ، بنابراین از گلو و بینی نمونه برداری می شود و ویروس تشخیص داده نمی شود. دلیل دوم فقدان تکنیک های نمونه گیری است.

به گفته گراوی ، مراکز نمونه گیری ، به ویژه مراکز دولتی ، نمونه برداری بسیار عمیقی انجام نمی دهند تا مبادله اصل صحیح با انتهای سینوس بویایی یا انتهای گلو انجام شود. به همین دلیل ، 50 درصد از آزمایش ها معمولاً منفی هستند ، با وجود کیفیت خوب کیت ها و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل نمونه گیری نامناسب.

غراوی تأثیر کیفی کیت های آزمایش PCR و تأثیر منفی آن را به شرح زیر توصیف می کند: “همان کیتی که در ابتدای بیماری همه گیر کرونا داشتم ، اکنون در حال استفاده است.” دستگاه تغییر نکرده است ، اما مکان ویروس تغییر کرده است و مرکز نمونه گیری آموزش کارکنان کمتری دارد. این باعث این وضعیت می شود. “

او همچنین در مورد اینکه آیا میزان خطا با وجود افزایش آزمایشات افزایش می یابد یا خیر و آیا تست PCR معتبر است یا خیر ، می گوید: “ممکن است ، اما آنقدرها هم مهم نیست. این شرایط به طور کامل این آزمایش ها را رد نمی کند ، زیرا نکات مثبت این تست ها 100٪ قابل اطمینان است ، اما منفی ها اغلب کاذب هستند. البته ، هنگام اجرای این آزمایشها باید چند نکته را در نظر داشته باشید. شامل روش نمونه گیری و محل انجام آزمایش است. در برخی از آزمایشگاه ها ، ممکن است پاسخ منفی باشد ، اما با تکرار آزمایش در آزمایشگاه ایمن تر ، آزمایش مثبت اعلام می شود. “این شرایط در این نوع دلتا رخ می دهد و ما چنین وضعیتی را در گذشته در جایی دیگر ندیده بودیم.”

دبیر اجرایی موسسه دانشمندان همچنین اصول اولیه تشخیص و تأیید بیماری عروق کرونا قلب را توضیح می دهد: بیمار دارد. “اما در حال حاضر ، به گفته کارشناسان ، هر علامتی باید یک عروق کرونا قلمداد شود و زمان طلایی درمان را نباید از دست داد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا