عمومیکسب و کار برتر

طرز تهیه قیمه نثار به روش رستورانی

قیمه نثار یکی از خوشمزه ترین و خوش عطرترین غذاهای ایرانی است که معمولا در مراسم های مهم سرو می شود.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه نثار حرفه ای با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد بزرگ
کره ۵۰ گرم
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
خلال پرتقال ۵۰ گرم
شکر ۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، دارچین و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی رستورانی

مرحله اول

برای تهیه قیمه نثار مجلسی، ابتدا برنج را با آب در ظرف مناسبی می ریزیم و می گذاریم خیس بخورد. هنگام خیساندن برنج، بسته به تازگی آن، برنج تازه باید زیاد خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را روی آتش بگذارید سپس کمی روغن اضافه کنید. در حالی که روغن در حال گرم شدن است پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید سپس خوب تفت دهید تا پیاز طلایی شود.

مرحله سوم

بعد از طلایی شدن پیاز، گوجه فرنگی ها را به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کاملا سرخ شود، طعم و عطر آن گرفته شود. بعد از سرخ شدن گوجه فرنگی، گوشت را اضافه کنید.

مرحله چهارم

بیشتر گوشت یک موضوع طعمی است، در واقع اغلب هضم می شود. هنگام تفت دادن گوشت کمی فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله پنجم

بعد از تغییر رنگ گوشت، ۲ لیوان آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. بعد از جوش آمدن آب یک قاشق کف روی سطح آب جمع کنید و دور بیندازید.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت یک ساعت و 30 دقیقه بپزد. در حین پختن گوشت، تابه مناسبی را روی آتش بگذارید و کره را اضافه کنید و صبر کنید تا کره آب شود.

مرحله هفتم

حالا خلال های پرتقال را به همراه خلال بادام، زرشک، شکر و زعفران اضافه کنید و با هم تفت دهید تا مواد براق شوند. در نظر بگیرید که لازم نیست زیاد سرخ کنید، کافی است مواد براق باشند.

مرحله هشتم

در آخر گلاب را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر می‌خواهیم خلال‌های بادام کاملاً نرم و معطر باشد، می‌توانیم قبل از برشته کردن، آن‌ها را به مدت 30 دقیقه در یک کاسه گلاب خیس کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آب اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد.

مرحله دهم

وقتی آب به نقطه جوش رسید برنج را به آب اضافه می کنیم و 7-10 دقیقه برای پخت اولیه می گذاریم. بعد از نرم شدن دانه های برنج و کمی سفت شدن دانه ها باید برنج را بشوییم.

مرحله یازدهم

در این زمان یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم. در مرحله بعد از نان یا سیب زمینی خلال شده برای ته دیگ قیمه نثار به سلیقه خود استفاده می کنیم. حالا برنج را با کفگیر ته تابه بریزید و در تابه را بپوشانید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قابلمه را با شعله افکن روی حرارت ملایم می گذاریم تا برنج یک ساعت خیس بخورد. در نهایت برنج را در ظرف قرار دهید، سپس گوشت دلخواه را به همراه مخلوط بادام و انگور فرنگی خرد شده روی برنج اضافه کنید.

دکمه بازگشت به بالا