کسب و کار برتر

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

اگر تصمیم به خرید لپ‌تاپ گرفته‌اید، به خوبی می‌دانید که خرید این محصول برای شما هزینه زیادی دارد و به همین دلیل انتخاب برند مناسب و بهترین مدل ممکن با توجه به بودجه‌تان ضروری است. ، دو برند محبوب لپ تاپ در دنیا و بازار کشورمان ایسوس و لنوو هستند که در این مقاله نگاهی به این دو برند و مقایسه آنها خواهیم داشت.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ لنوو

هر دو ایسوس و لنوو لپ‌تاپ‌های مختلفی را معرفی کرده‌اند که می‌توانند نیازهای مختلف و همچنین رنج قیمتی متفاوتی را برآورده کنند. به طور کلی در انتخاب لپ تاپ یا برند باید به نکات زیر توجه کرد.

عملکرد سخت افزار و قدرت پردازش

عمر باتری و شارژ

سیستم خنک کننده

وضوح صفحه و نوع پنل

بهبود کیفیت و مقاومت بدن

قیمت

قبل از خرید لپ‌تاپ از لنوو یا ایسوس، تبلیغاتی را که دیده‌اید و نقدهای هر یک از این برندها را کنار بگذارید و از منظر مناسب به موضوع نگاه کنید تا در دام تبلیغات نیفتید. در زیر سعی می کنیم این انتخاب را برای شما ساده کنیم. برای اطلاع از قیمت و خرید میتوانید به ای بای مراجعه کنید.

از لپ تاپ چه استفاده ای می کنید؟

دانستن اینکه می‌خواهید با لپ‌تاپی که می‌خرید انجام دهید، تصویر بهتری از محصول به شما می‌دهد و با مقایسه لپ‌تاپ‌های لنوو و ایسوس، پیدا کردن بهترین گزینه را آسان‌تر می‌کند.

لپ تاپ برای تولید محتوا

افرادی که محتوا تولید می کنند معمولاً نویسندگان، هنرمندان، آهنگسازان، ویراستاران ویدیو و کارگردانان هستند. این افراد عموماً نیاز به باز بودن چندین برنامه به طور همزمان دارند و در واقع قابلیت مالتی تسکینگ لپ تاپ برای این دسته از کاربران بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید و برای کار خود به یک لپ تاپ با دو صفحه نمایش نیاز دارید، حتماً باید به سراغ لپ تاپ های ایسوس بروید و سراغ ZenBooks این شرکت با دو صفحه نمایش بروید. این لپ تاپ ها همچنین دارای صفحه نمایش IPS با دقت رنگ بالا هستند که به شما کمک می کند رنگ ها را با دقت بیشتری ببینید و ویرایش کنید.

برای گیمرها لپ تاپ لنوو یا ایسوس بهتر است

بسیاری از کاربران قصد دارند بازی های جدید و سنگینی را با لپ تاپ خود انجام دهند و به همین دلیل هر دو برند عملکرد خوبی داشته اند. لپ تاپ های گیمینگ لنوو Legion نام دارند و ایسوس از لپ تاپ های سری tuf ایسوس و لپ تاپ های سری rog ایسوس برای لپ تاپ های گیمینگ خود استفاده می کند. برای مقایسه بهتر بین این دو برند، مقایسه Asus ROG Strix G15 G513RM و Legion 5 Pro از لنوو ضرری ندارد.

در این مورد خاص، قیمت لپ تاپ تقریبا یکسان است، اما نماینده لنوو قیمت کمی بالاتر دارد. جدا از بحث قیمت، هر دو لپ تاپ گیمینگ دارای نمایشگر QHD با نرخ تازه سازی 165 هرتز هستند و نسبت به یکدیگر برتری ندارند. به مهم ترین قسمت یعنی سخت افزار می رسیم، از یک طرف CPU لپ تاپ ایسوس بهتر است و از طرف دیگر لپ تاپ لنوو کارت گرافیک قوی تری دارد. لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513RM از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H و لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro از پردازنده AMD Ryzen 7 5800H استفاده می کند.

همانطور که انتظار می رفت، 6800 قدرتمندتر از 5800 است و می تواند فرآیندهای مختلف را بهتر انجام دهد، اگرچه Ryzen 5800H قدرتمندتر است. در زمینه پردازش گرافیکی اما داستان تغییر می کند، چهره لنوو با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GEFORCE RTX3070 می تواند عملکرد بهتری نسبت به حافظه 6 گیگابایتی رقیب GEFORCE RTX3060 داشته باشد.

عموماً این دو شرکت لپ تاپ های گیمینگ را به گونه ای می سازند که در صورت تمایل می توانید مدلی با CPU یا GPU قدرتمندتر خریداری کنید. در نهایت، اگر بخواهیم بین این دو برند برنده ای را برای گیمرها انتخاب کنیم، باید بگوییم که لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بهتر به نظر می رسند، اگرچه باید این موضوع را بین این دو مدل از نزدیک بررسی کنید.

در مورد دانش آموزان چطور؟ آیا لپ تاپ لنوو خوب است؟

دانش آموزان نیازی به لپ تاپ بسیار قدرتمند و گران قیمت ندارند، در واقع برای این دسته از کاربران یک لپ تاپ اقتصادی و ارزان گزینه مناسب تری محسوب می شود. البته اگر دانشجویی دوست دارد برای لپ تاپ هزینه بیشتری بپردازد، می تواند گزینه دیگری را انتخاب کند.

از نظر اقتصادی و شادی لپ تاپ، لنوو بهتر از ایسوس عمل می کند و در واقع اگر یک لپ تاپ ارزان یا خوب می خواهید و دوست ندارید پول زیادی برای خرید لپ تاپ خرج کنید، علامت برند لنوو می تواند بیشتر به شما بدهد. گزینه های جذاب بودجه به عنوان مثال، شما می توانید یک لپ تاپ با صفحه نمایش FHD تا 8.5 میلیون از لنوو خریداری کنید، در حالی که برای خرید یک لپ تاپ FHD از ایسوس باید حداقل 10 میلیون هزینه کنید.

مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس برای کاربران حرفه ای

لپ تاپ های حرفه ای و تجاری تا حد امکان باید سبک، جمع و جور و قابل حمل باشند. از آنجایی که همیشه باید این محصولات را در سفرهای کاری یا از منزل به محل کار حمل کنید، وزن زیاد این محصولات باعث خستگی می شود. همچنین این لپ تاپ ها باید شارژ باتری و قدرت سخت افزاری کافی داشته باشند تا بتوانید کارهای مختلف را با سرعت و روان انجام دهید، اگر در سفر کاری هستید و برق در دسترس نیست، بتوانید لپ تاپ خود را شارژ کنید. افتتاح حساب.

وزن لپ تاپ ایسوس ExpertBook B9450 حدود 900 گرم است که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نقل تبدیل می کند. به گفته ایسوس، شما می توانید این لپ تاپ را 24 ساعت و در واقع یک روز شارژ کنید و تراشه نسل دهم Core i7 اینتل به شما این امکان را می دهد تا کارهای مختلف را با سرعت مناسب و رضایت بخشی انجام دهید. جالب است بدانید که این مدل حتی دارای گواهینامه مقاومتی نظامی نیز می باشد و به زبان ساده در برابر ضربه ها بسیار مقاوم است. از یک لپ تاپ حرفه ای و تجاری چه انتظار بیشتری می توان داشت؟

عملکرد سخت افزار

هر دو برند لپ‌تاپ‌های قدرتمندی دارند که برای ویرایش ویدیوی 4K، برنامه‌ها و بازی‌های ویرایش عکس خوب هستند و می‌توانند به سرعت و به خوبی از پس این موارد برآیند. هر دو لنوو و ایسوس لپ تاپ هایی با کارت گرافیک RTX 3080 دارند و از CPU های متفاوت و قدرتمندی از جمله نسل دوازدهم اینتل استفاده می کنند.

به طور کلی وقتی چندین مدل لپ‌تاپ‌های گیمینگ این دو برند را از نظر سخت‌افزاری مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو در این است که نمایندگان لنوو از نظر گرافیکی کمی بهتر هستند و لپ‌تاپ‌های ایسوس معمولاً مراکز قدرتمندی دارند. پردازنده ها.. در مورد لپ تاپ های زیر 20 میلیون می توان گفت لنوو مدل های قدرتمندتری ارائه می دهد.

شارژ باتری لپ تاپ ایسوس یا لنوو

شارژ باتری یکی از مواردی است که برای کاربران مختلف مهم است یا نه. در واقع، برخی از کاربرانی که برای مدت طولانی از خانه دور هستند و به برق دسترسی ندارند، به لپ‌تاپی نیاز خواهند داشت که بتواند باتری را به خوبی شارژ کند، اما برای گروهی که دسترسی بیشتری به برق دارند یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ خریداری می‌کنند، شارژ کردن است. خیلی مهم نیست . .

دلیل آن این است که لپ‌تاپ‌های بازی نیاز به نصب دارند تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند و همچنین به دلیل اینکه اجرای بازی‌ها وظیفه سنگینی برای سیستم است، طبیعتا باتری در طول این فرآیند نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

تفاوت لپ تاپ های ایسوس و لنوو در سیستم خنک کننده چیست؟

یکی از مهم ترین قطعات مخصوصا لپ تاپ های مخصوص بازی و لپ تاپ های قدرتمند سیستم خنک کننده است. یک لپ تاپ قدرتمند اگر کارهای سنگینی با آن انجام دهید مانند بازی کردن یا ویرایش ویدیو گرم می شود، خنک شدن آن به دو دلیل بسیار مهم است.

اول از همه اینکه اگر لپ تاپ شما به درستی خنک نشود، عملکرد قطعات مختلف به شدت کاهش می یابد و خود لپ تاپ برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات، قدرت پردازنده مرکزی و کارت گرافیک را کاهش می دهد. دما کاهش خواهد یافت. دلیل دوم این است که حرارت دادن قطعات به مدت طولانی باعث خرابی می شود و عدم کنترل دما آسیب جدی به برد وارد می کند. حالا که به اهمیت سیستم خنک کننده پی بردیم لپ تاپ لنوو بهتر است یا ایسوس؟

کیفیت و وضوح صفحه نمایش لنوو یا ایسوس

بدون شک کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از خرید آن باید به آن توجه کنید. زیرا شما بیش از هر قسمت دیگری با صفحه نمایش در تماس هستید و این پنل باید بتواند کیفیت، دقت رنگ و عملکرد ثابتی را در اختیار شما قرار دهد و همچنین از زوایای جانبی مات است و قادر است عملکرد خود را در زوایای مختلف حفظ کند. ..

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از پنل‌های IPS استفاده می‌کنند که در واقع رایج‌ترین فناوری موجود برای نمایشگر لپ‌تاپ است، اگرچه پنل‌های قدیمی‌تر نیز وجود دارند، اما بسیار کمتر رایج هستند.

نرخ تازه سازی صفحه نمایش نیز مهم است. همانطور که مهم است که صفحه نمایش گوشی هوشمند نرخ تازه سازی بالایی داشته باشد تا محتوا خوب به نظر برسد، این موضوع در مورد لپ تاپ ها نیز صدق می کند و نرخ رفرش بالا به خصوص برای لپ تاپ های مخصوص بازی بسیار مهم است.

با کیفیت طراحی و ساخته شده است

کیفیت ساخت لپ تاپ بسیار مهم است و این کیفیت تنها به جنس بدنه آن محدود نمی شود. کیفیت ساخت خوب لپ تاپ به این معنی است که پس از سال ها استفاده از کار نمی افتد و همچنان مانند روزهای اول کار می کند. به عنوان مثال، مک بوک های اپل به این دلیل مشهور هستند و مک بوک های پنج سال پیش هنوز عملکرد خوبی دارند و لپ تاپ های اپل کمترین میزان خرابی را دارند. لنوو و ایسوس چطور؟

طبق نظرسنجی پس از سه سال استفاده، میزان خرابی لپ‌تاپ‌های لیانگ‌جیانگ 21.5 درصد و میزان خرابی لپ‌تاپ‌های هواوی حدود 15.5 درصد است. این به وضوح نشان می دهد که لپ تاپ های برند هواوی کیفیت بهتری دارند و می توانند عملکرد خوبی را برای مدت طولانی حفظ کنند.

دکمه بازگشت به بالا