عمومیکسب و کار برتر

بهترین کارت گرافیک ایسوس

اگر یک گیمر هستید و می خواهید یک لپ تاپ مخصوص بازی بخرید، حتما از خود پرسیده اید: بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ چیست؟ از آنجایی که کارت گرافیک برای لپ تاپ گیمینگ بسیار مهم است، بد نیست با بهترین کارت گرافیک لپ تاپ آشنا شوید. در دنیای لپ تاپ های گیمینگ و به طور کلی لپ تاپ ها، نام های خاصی برای ساخت و توسعه کارت های گرافیک وجود دارد. انویدیا، AMD و اینتل از جمله شرکت هایی هستند که بهترین کارت گرافیک ها را برای لپ تاپ تولید می کنند.

پس در هنگام خرید لپ تاپ حتما متوجه می شوید که کارت گرافیک 4070 محصول مورد نظر یکی از این سه برند است. البته باید اشاره کنیم که کارت های گرافیک اینتل قدرت پردازشی کارت های گرافیک AMD و Nvidia را ندارند و معمولا برای بازی ها و کارهای سنگین مانند رندرینگ و فعالیت های سه بعدی استفاده نمی شوند. اما باید بگوییم که لپ تاپ های نسبتا قدرتمند زیادی با پردازنده های گرافیکی اینتل در بازار وجود دارد.

اگر بالاترین تنظیمات گرافیکی را برای تجربه بازی های روز دارید، باید اشاره کنیم که بهترین برند کارت گرافیک لپ تاپ در این زمینه از دو شرکت zotac و newegg است.این دو شرکت در زمینه تولید کارت گرافیک برای رایانه های شخصی، کنسول های بازی و لپ تاپ اولین ها هستند و رقابت شدید آنها باعث شده است که به عنوان یکی از بهترین برندهای کارت گرافیک لپ تاپ در جهان شناخته شوند. انویدیا و AMD هر سال محصولات جدیدی را عرضه می کنند.

محصولاتی مقاوم تر از مدل قبلی خود و با یک سری ویژگی های شگفت انگیز راهی بازار می شوند. به همین دلیل انتخاب بهترین مدل کارت گرافیک لپ تاپ کار پیچیده ای خواهد بود. زیرا نه تنها مدل‌های جدید عملکرد شگفت‌انگیزی دارند، بلکه مدل‌های سال قبل این شرکت‌ها همچنان فوق‌العاده به نظر می‌رسند و همه بازی‌ها را به راحتی اداره می‌کنند.

باید اشاره کنیم که به طور کلی بهترین نوع کارت گرافیک برای لپ تاپ آخرین مدل آن است. باید به این نکته اشاره کنیم که نمی توانیم قطعات یک لپ تاپ خاص مانند پردازنده و گرافیک یا خود کارت گرافیک را تعویض کنیم. به همین دلیل، خرید لپ تاپی که از جدیدترین سخت افزارها استفاده می کند، انتخاب هوشمندانه ای است. نکته جالب این است که کارت های گرافیک جدید تقریبا همزمان با CPU های جدید معرفی می شوند و به همین دلیل می توانید لپ تاپی با آخرین سخت افزارهای ممکن خریداری کنید.

همانطور که در زیر و در جدول بهترین گرافیک لپ تاپ مشاهده خواهید کرد، سه جایگاه برتر در حال حاضر متعلق به انویدیا است و این شرکت کمی موفق تر از AMD عمل کرده است. بر اساس این جدول شما دقیقا می دانید که بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ ها یا قوی ترین کارت گرافیک کدام مدل ها هستند. این موضوع می تواند به شما در انتخاب لپ تاپ بهتر کمک کند. ما حتی به امتیاز 3DM Fire Strike (G) آن اشاره می کنیم تا بیشتر در مورد قدرت و عملکرد این کارت های گرافیک لپ تاپ بدانید.

بهترین کارت گرافیک برای بازی روی لپ تاپ

احتمالاً از جدول بالا متوجه شده اید که بهترین نوع کارت گرافیک برای لپ تاپ چیست.اما این سوال پیش می‌آید: واقعاً این مدل‌ها چگونه متفاوت هستند؟ آیا پرداخت بیشتر معقول خواهد بود؟ به طور کلی، پاسخ به این سوال تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد. اگر بودجه بالایی دارید و هزینه لپ تاپ برایتان مهم نیست، بهتر است مدل های بسیار قدرتمند و در واقع مدل هایی را انتخاب کنید که در صدر لیست قرار دارند. اما اگر بودجه محدودتری دارید، برای مثال، کارت گرافیک 3060 انویدیا می تواند به خوبی از پس همه بازی ها برآید.

قیمت کارت گرافیک اکسترنال ایسوس | کارت گرافیک ایسوس ۲ گیگ | کارت گرافیک ایسوس 4 گیگ

انواع کارت گرافیک ایسوس

شرکت ایسوس کارت های گرافیک خود را در مدل ها و سری های مختلف تولید کرده است اما به طور کلی کارت های گرافیک ایسوس را می توان به دو دسته سری GeForce و Quadro تقسیم کرد. به غیر از این دو دسته، سری دیگری به نام تسلا وجود دارد که تولید آن محدودتر است و نمی توان آن را زیاد تست کرد. سری J Force را می توان سری اصلی در بین دو طرف دیگر دانست و بیشترین خرید کارت گرافیک ایسوس نیز به محصولات مختلف این سری تعلق دارد. اکثر کارت های گرافیک سری GeForce برای سیستم های بازی مناسب هستند و اکثر آنها با همکاری انویدیا طراحی و تولید شده اند.

سری GeForce از کارت های گرافیک گیمینگ ایسوس
کارت های گرافیک سری GeForce را می توان به عنوان محصول اصلی ایسوس در بخش کارت گرافیک معرفی کرد. ایسوس در طراحی سری کارت های گرافیک GeForce از همکاری با شرکت آمریکایی انویدیا استفاده کرد و فاز طراحی پردازنده گرافیکی یا همان GPU را به این شرکت سپرد. کاربران اصلی کارت های گرافیک ایسوس GeForce گیمرهای حرفه ای هستند که به سرعت کلاک بالا و قدرت پردازش سریع نیاز دارند.تنوع کارت گرافیک های سری GeForce بسیار زیاد است و کاربران به راحتی می توانند با بررسی مدل های مختلف کارت گرافیکی متناسب با عملکرد و سیستم خود را انتخاب کنند. همچنین این تنوع باعث تنوع بیشتر قیمت کارت گرافیک ایسوس شده و هر کاربری می تواند بر اساس بودجه خود کارت گرافیک مورد نظر خود را خریداری کند. در ادامه به بررسی دو مدل کارت گرافیک پریمیوم سری ASUS GeForce می پردازیم.

کارت گرافیک ASUS TUF3-GTX1660-O6G-GAMING
این کارت گرافیک دارای تراشه گرافیکی Nvidia با پردازنده GeForce GTX 1660 SUPER است. در طراحی کارت گرافیک از 1408 واحد هسته پردازنده CUDA، رابط حافظه رم 192 بیتی و 6 گیگابایت حافظه GDDR6 با فرکانس حافظه 14002 مگاهرتز استفاده شده است. این مدل از کارت گرافیک ایسوس مجهز به درگاه ارتباطی PCI Express 3.0 x 16 است که امکان اتصال سه نمایشگر مختلف را فراهم می کند.

ASUS TUF3-GTX1660-O6G-GAMING یک کارت گرافیک برای بازی ها و برنامه های بازی است و برای این منظور دارای یک کانکتور 8 پین، یک پورت HDMI، یک پورت DVI و یک پورت Display است.حداکثر وضوح دیجیتال قطعه 4320 در 7680 پیکسل و حداقل منبع تغذیه مورد نیاز 450 وات است. استفاده از خنک کننده انحصاری DirectCU III که دارای سه فن ساخته شده با فناوری های Auto-Extreme و GPU Tweak II است، تهویه قطعه را افزایش داد و مقاومت آن در برابر گرد و غبار کیفیت و دوام آن را افزایش داد.

کارت گرافیک ASUS PH-GTX1650-4GD6
در طراحی کارت گرافیک از تراشه GeForce GTX 1650 انویدیا استفاده شده است که دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR6 است. این کارت گرافیک دارای 896 هسته پردازنده CUDA و رابط 128 بیتی است. فرکانس پایه قطعه در حالت بازی 1410 مگاهرتز و فرکانس بوست در حالت اورکلاک 1620 مگاهرتز و در حالت بازی 1590 مگاهرتز است. کانکتورهای مادربرد ASUS PH-GTX1650-4GD6 از رابط PCI Express 3.0 استفاده می کنند.

این محصول مجهز به پورت DVI-D، HDMI و DisplatPort است که امکان اتصال همزمان سه نمایشگر را با کیفیت تصویر 4320 در 7680 پیکسل فراهم می کند. حداقل برق مصرفی PSU 300 ولت است و برای استفاده در اکثر سیستم ها مناسب است.

سری Quadro از کارت های گرافیک حرفه ای ایسوس
یکی دیگر از محصولات مشترک ایسوس و انویدیا، سری کارت های گرافیک Quadro است. این سری از کارت های گرافیک عمدتا در محصولات Asus Studio Book استفاده می شود و در کارهایی مانند تولید محتوای تصویری، طراحی گرافیکی و ایجاد تصویر کامپیوتری استفاده می شود. سری کارت های گرافیک Quadro عمدتا توسط طراحان گرافیک و انیمیشن که نیاز به رندر و سایر برنامه های مشابه دارند استفاده می شود.

قدرت و قدرت پردازشی این دسته از کارت های گرافیک ایسوس نیز بالاست اما در مقایسه با سری GeForce در رده پایین تری قرار می گیرد. در مجموع می توان ویژگی مهم این سری از کارت های گرافیک ایسوس را در پردازش دقیق و ریاضی آن دانست که در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه، بی بدیل و متفاوت است.

کارت گرافیک Nvidia quadro K1100M
ابعاد کارت گرافیک برابر با 81.28×71.12 میلی متر و وزن آن 1196 گرم است. کارت گرافیک Nvidia quadro K1100M بر اساس فناوری 23 نانومتری طراحی شده و دارای 2 گیگابایت حافظه GDDR5 و رابط رم 128 بیتی و فرکانس 3000 مگاهرتز است.سرعت انتقال اطلاعات این محصول 48.13 گیگابایت بر ثانیه و اسلات کارت حافظه آن PCIe 3.0 x16 است.

کارت گرافیک را می توان بر روی بسیاری از سیستم عامل ها مانند Microsoft Windows 7 64-bit Edition، Red Hat Enterprise Linux 6 x64 Edition، SUSE Linux Enterprise Desktop 11 64-bit، Windows 8.1 64-bit Edition استفاده کرد. تعداد پورت های خروجی یک پورت DisplayPort و یک پورت HDMI می باشد. حداکثر وضوح تصاویر نمایش داده شده 2560×1600 پیکسل و مصرف انرژی کل قطعه 55 وات می باشد.

کارت گرافیک Nvidia quadro K3100M
یکی از پرفروش ترین کارت های گرافیک سری quadro، مدل quadro K3100M Nvidia است. این کارت گرافیک ایسوس دارای ابعاد 6858×16002 سانتی متر است و در طراحی آن از پردازنده گرافیکی NVIDIA Quadro K620 استفاده شده است. میزان حافظه محصول 4 گیگابایت و نوع GDDR5 می باشد. حداکثر پهنای باند حافظه قطعه 173 گیگابایت بر ثانیه و مصرف برق 41 ولت است.

پورت های ارتباطی تعبیه شده برای این کارت گرافیک شامل پورت های DVI-D، VGA، DisplayPort و DVI-I می باشد که می توان از آن بر روی سیستم عامل هایی با ویندوز لینوکس، مایکروسافت ویندوز 7، مایکروسافت ویندوز ویستا، اوراکل سولاریس، ویندوز 8 استفاده کرد. ، ویندوز 8 .1 استفاده شده

نام گذاری کارت گرافیک ایسوس
تمامی قطعات کامپیوتر اعم از مادربرد، سی پی یو و کارت گرافیک بر اساس الگوی خاصی نامگذاری شده اند تا افراد بتوانند مشخصات خود را بر اساس نحوه نام گذاری این محصولات پیدا کنند. تشخیص این الگوی نام برای افرادی که به دنبال خرید کارت گرافیک ایسوس هستند بسیار مفید است و به آنها در انتخاب محصول مناسب کمک می کند.

ایسوس در نام گذاری کارت های گرافیک خود اولین کلمه را به نام سری کارت های گرافیک اختصاص داد. این نام معمولاً شامل نام هایی مانند GeForce و Quadro است که به تفصیل معرفی می شوند. کلمه دیگری که پشت نام سری کارت گرافیک ها وجود دارد، کلماتی مانند RTX یا GTX هستند که به فناوری تولید کارت گرافیک اشاره دارد. این مشخصه دارای اطلاعاتی مانند تعداد هسته، سرعت و میزان حافظه است که در مدل های RTX و GTX متفاوت است.

مارک های دیگر: کارت گرافیک MSI بخرید

در قسمت سوم نام، شماره سریال کارت گرافیک آمده است که این شماره ترکیبی از شماره تولید (سری) کارت گرافیک و قدرت پردازش آن است. به طور کلی کارت گرافیک های سری 100 تا 900 متعلق به نسل قبلی کارت گرافیک ها و کارت های گرافیک سری 10، 16، 20 و 30 متعلق به نسل جدید کارت های گرافیک ایسوس هستند.رقم بعدی بعد از شماره نسل نشان دهنده قدرت کارت گرافیک است. هرچه این عدد بیشتر باشد، قطعه قوی تر است. بعد از این قسمت ممکن است پسوندهایی مانند super, Ti, ROG, Strix, Gaming, Overclock, Phoenix, Dual, Titan, Advanced, Expedition, CERBERUS و SL وجود داشته باشد که هر کدام ویژگی خاصی از کارت گرافیک را نشان می دهد.

سوالات متداول

بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ چیست؟

در حال حاضر کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 با توان 175 وات قوی ترین کارت گرافیک در لپ تاپ ها محسوب می شود.

بهترین کارت گرافیک با بودجه متوسط ​​و معقول کدام است؟

می توانید به سراغ یک کارت گرافیک خوب و جذاب مانند NVIDIA GeForce RTX 4050 بروید یا حتی به سراغ کارت گرافیکی مانند 3060 بروید.

دکمه بازگشت به بالا