عمومیکسب و کار برتر

چرا موتور یخچال کار می کند ولی سرما ندارد؟

کمبود گاز یخچال

سومین علت سرد نکردن یخچال کمبود گاز یخچال فریزر است. چنانچه به هر دلیلی گاز یخچال شما کم شود باعث می‌شود که برودت هوا در یخچال پایین آید در نظر داشته باشید هنگامی که گاز یخچال کم می‌شود باعث می‌شود که کمپرسور یخچال به‌صورت یکسره کار کند و باگذشت زمان باعث سوختن کمپرسور یخچال می‌شود.

 مشکل در لوله کندانسور

برای تعمیر یخچال در اکباتان کلیک کنید.چهارمین علت سرد نکردن یخچال فریزر مشکل در لوله کندانسور  یا مشکل دیگر است. هنگامی که کندانسور گرم باشد یعنی موتور به‌خوبی کار می‌کند و این خود نشان‌دهنده سالم بودن یخچال فریزر است. چنانچه کمپرسور به‌خوبی کار می‌کند ولی کندانسور گرم نمی‌باشد برای یخچال شما مشکلی به وجود آمده است و طبیعتاً یخچال به‌خوبی کار نمی‌کند و سرد نمی‌شود.

 خراب شدن فن اپراتور

پنجمین علت سرد نکردن یخچال ممکن است خراب بودن فن اپراتور باشد. در قسمت فریزر فن اپراتور قرار گرفته است که وظیفه این دستگاه رساندن سرما از فریزر به یخچال است. چنانچه مشکلی برای فن به وجود آید و خراب شود باعث می‌شود که یخچال به‌خوبی سرد نشود.

 خراب شدن فن کمپرسور

ششمین علت سرد نکردن یخچال خراب بودن فن کمپرسور است که در کنار موتور یخچال و در پشت یخچال قرار گرفته است و کار این فن خنک‌کنندگی موتور یخچال است. اگر این فن خراب شود باعث می‌شود که کمپرسور داغ شود و در نتیجه یخچال‌فریزر شما سرمایه خود را از دست بدهد.

برای خرید تنها لازم است به سایت آزمایش سر بزنید.

 خراب شدن دمپر هوای یخچال

هفتمین علت سرد نکردن یخچال خرابی دمپر هوای یخچال است. کار دمپر هوا یخچال مثل شبکه کولر بوده و چنانچه که دریچه آن خراب گردد باعث می‌شود که سرما و برودت وارد یخچال نشود باید درجه دمپر را روی مینیمم تنظیم نمایید.

 خراب شدن ترموستات

هشتمین علت سرد نکردن یخچال است در یخچال‌هایی که قدیمی هستند داخل یخچال این کلید وجود دارد ولی در یخچال‌های هوشمند و جدید این کلید بر روی درب یخچال و بر روی صفحه‌نمایش گر یخچال نصب شده است.

هنگامی که این کلید دقت خود را از دست بدهد و خراب شود باعث می‌شود که دمای یخچال به‌خوبی تنظیم نشود و یخچال بیش از اندازه سرد و یا گرم شود. چنانچه ترموستات یخچال خراب شود این خرابی باعث می‌شود که نتواند موتور یخچال فرمان بدهد و در نتیجه یخچال کار نمی‌کند و به‌خوبی سرد نمی‌شود.

در بعضی مواقع خراب‌شدن ترموستات باعث می‌شود که موتور یخچال به‌صورت یکسره کار کند و این یکسره کارکردن باعث سوختن کمپرسور می‌شود.

در بعضی مواقع حتی ممکن است خرابی موتور و کمپرسور یخچال باعث به وجود آمدن شود که مقاله ی مربوط به آن را قبلا برایتان بارگذاری کردیم برای رفع این مشکل می توانید مطالعه کنید.

علت سرد نکردن یخچال الکترونیک

در یخچال‌های الکترونیکی جدید به‌جای استفاده از ترموستات از سنسور استفاده می‌شود همچنین برد الکترونیکی به‌جای تایمر قرار دارد و همچنین قطعاتی مانند: المنت، به این یخچال‌ها اضافه شده است و چنانچه یخچال فریزر شما سرد نمی‌شود؛ در این نوع از یخچال‌ها که به نام نو فراست شناخته می‌شوند باید قطعات دیگر را بررسی نمود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که هرکدام از قطعات المنت، برد الکترونیکی، ترموفیوز و ترمودیسک هرکدام از آنها به هر دلیلی آسیب ببیند یخچال شما دیگر سرمای لازم را نخواهد داشت.

 علت سرد نکردن یخچال و یخ نزدن فریزر

یخ‌زدن فریزر در نگهداری و مراقبت از مواد غذایی که به دمای بسیار پایینی نیاز دارند برای بعضی از مواد باعث می‌شود که ماندگاری بیشتری را به وجود آورد ولی باید بدانید که دلیل اصلی یخ نزدن فریزر چه چیزی است؟

ساده‌ترین پاسخ این سؤال می‌تواند درست تنظیم نکردن دمای یخچال فریزر باشد و یا ممکن است که پریز یا برق محل شما دچار مشکل شده باشد و یخچال نتواند عمل یخ‌زدگی را به‌خوبی انجام دهد.به این نکته توجه داشته باشید که با تغییر کردن فصل باید دمای یخچال را هم تغییر دهید.

نظر تعمیرکاران درباره سرد نشدن یخچال فریزر

برای رفاه حال شما عزیزان تعمیرکاران یک جمع‌بندی جامع و کاملی را در این مقاله برای شما آورده‌اند. در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که چرا یخچال سایدبای‌ساید، فریزر، یخچال تک و فریزر تک به‌خوبی سرد نمی‌شود. قبل از اینکه بفهمید چرا یخچال شما به‌خوبی سرد نمی‌کند باید اولین مدل یخچال خود را مشخص کنید.

 علت سرد نکردن یخچال تک درب چه چیزی است؟

به نظر تعمیرکاران اگر می‌خواهید به این مشکل پی ببرید باید ابتدا موارد زیر را بررسی نمایید:

چرا یخچال تک شما خنک نمی‌شود اول باید نشتی گاز را بررسی کنید بعد از آن دقت کنید که کمپرسور قدرت و توان کافی را برای کمپرس کردن گاز داشته باشد و در مرحله بعدی از سلامت ترموستات اطمینان پیدا کنید.

علت سرد نکردن فریزر تک درب چه چیزی است؟

چرا فریزر تک به‌خوبی سرد نمی‌شود باید به این نکته توجه داشته باشید که دو مدل فریزر وجود دارد که یکی بدون برفک یکی با برفک کار می‌کند.

چنانچه فریزر ای دارید که برفک می‌زند و خنک نمی‌شود، مشکل آن از خرابی ترموستات نشت گاز و یا اینکه خراب‌شدن کمپرسور است.

چنانچه فریزری که برفک نمی‌زند الکترونیکی بوده و سرمای کافی را ندارد اول باید قطعه‌های مربوط به دیفراست مانند: ترمودیسک، سنسور، دیفراست، المنت، برد الکترونیکی، فن و ترموفیوز را چک کنید.در مرحله بعدی باید بررسی کنید تا علت سرد نکردن فریزر از نشتی گاز و یا خراب‌شدن کمپرسور نباشد.

بیشتر بخوانید:

علت سرد نکردن یخچال فریزر چیست؟

چرا یخچال‌فریزری که دارای دو درب است و از آن استفاده می‌کنید و قسمتی از آن مربوط به یخچال و قسمتی دیگر فریزر است و می‌خواهید علت سرد نکردن یخچال فریزر را بدانید؛ چنانچه یخچال‌فریزر الکترونیکی نبوده و معمولی باشد ممکن است خرابی و سرد نکردن آن مربوط به خرابی فن یخچال فریزر، یا مشکل در نشت گاز تایمر، ترموستات و یا بر اثر که 2نوع معمولی و اینورتر است، باشد ولی اگر یخچال فریزر شما الکترونیکی یا نوفراست است سرد نشدن آن می‌تواند مربوط به عدم دیفراست باشد.

در این حالت باید قطعه‌های مربوط به فن فریزر دیفراست و یا گرفتگی در بخش فاضلاب را چک کرد و در انتها باید بررسی کرد تا برد الکتریکی خراب و یا نیازمند تعمیر نباشد و یخچال نیاز به نشت‌یابی و یا شارژ کردن گاز را نداشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که خراب‌شدن کمپرسور و قطعه‌های مربوط به آن مثل رله او رود یا خازن می‌تواند دلیل دیگری در سرد شدن همه مدل‌ها در یخچال‌فریزرها باشد.

 علت سرد نکردن یخچال سایدبایساید چیست؟

به این موردتوجه داشته باشید که در دو مدل بوده بعضی از آنها دارای برد الکترونیکی و بعضی دیگر بدون برد الکترونیکی تعبیه شده است.

چنانچه یخچال سایدبای‌ساید شما بدون برد الکترونیکی بوده و عمل خنک‌کنندگی را انجام می‌دهد اول باید تایمر آن مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن چک کنید تا فن یخچال ، ترموستات، ، المنت، ترموفیوز دستگاه سالم باشد و خراب نشده و نیاز به تعویض نداشته باشد.

چنانچه یخچال سایدبای‌ساید شما از نوع الکترونیکی است اول باید دیفراست که شامل سنسور دیفراست، المنت، فن، ترمودیسک است را مورد بررسی قرار دهید. در مرحله بعدی بررسی کنید تا در بخش فاضلاب دچار گرفتگی نشده باشد. در پایان نشتی گاز، برد الکترونیکی، خرابی موتور و رله اورلود آن را بررسی نمایید.

در مدل یخچال‌های سایدبای‌ساید الکترونیکی دمپر در قسمت یخچال تعبیه شده که خرابی آن باعث می‌شود سر ما وارد یخچال نشود وظیفه دمپر یخچال منتقل کردن سرما به کابین یخچال فریزر است.

چنانچه یخچال‌های سایدبای‌ساید شما دارای دو اپراتور بوده، اول برای سرد شدن مشکل یخچال باید قسمت اپراتور یخچال و بعد از آن فاضلاب و فن یخچال را بررسی کنید.

موتور یخچال کار می‌کند ولی سرمایه لازم را ندارد.

چرا یخچال سرد نمیکنه ولی فریزر سرد است | خنک نکردن یخچال نی نی سایت | دلیل سرد نکردن قسمت بالای یخچال فریزر

یخچال‌فریزرها به دلیل این که همیشه روشن هستند و از آن استفاده می‌شود ممکن است در تنظیمات آن مشکلی به وجود آید و باعث شود که کار خود را به‌خوبی انجام ندهد. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند این است که یخچال کار می‌کند ولی سرمای کافی را ندارد که در ادامه به این دلیل هم می‌پردازیم.

تقریباً مهم‌ترین دلیلی و علتی را که می‌توان برای این مشکل بیان کرد خراب‌شدن فن یخچال است که باعث می‌شود که از ورود سرما به درون یخچال جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که از اصلی‌ترین قطعات یخچال برد الکترونیکی است که ممکن است قسمتی از این قطعه که فرمان سرد شدن یخچال را به عهده دارد دچار آسیب شده باشد یکی از علت‌های به‌وجودآمدن این مشکل خراب‌شدن لوله‌های کندانسور و فن یخچال است.

چنانچه این مشکل وجود داشته باشد یخچال به‌خوبی سرد نمی‌شود.

اگر سیستم دیفرانسیل یا المنت و یا هیتر خراب شود و یا اینکه دریچه دمپر بسته شده باشد باعث یخ‌زدن اپراتور شده و سرما به‌خوبی وارد یخچال نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا