عمومی

فونی شاپ : بهینه سازی باتری گوشی موبایل چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گوشی های موبایل برای این که بتوانند خواسته ها و برنامه های کاربر را اجرا کنند به منبع تغذیه انرژی نیاز دارند از این رو در زمان ساخت برای ان ها قطعه ای سخت افزاری به نام باتری در نظر گرفته می شود که از طریق ان انرژی مورد نیاز گوشی تامین می شود، لذا با توجه به این که عملکرد و کارایی موبایل به باتری ارتباط دارد از این رو اغلب کاربران به دنبال راهی برای بهینه سازی این قطعه سخت افزاری هستند.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم بهینه سازی باتری گوشی موبایل چیست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید

با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند  نیاز است به محض خالی شدن باتری برای تامین انرژی آن را شارژ کنید، از این رو اغلب کاربران به دنبال راهی برای استفاده طولانی مدت از شارژ باتری هستند تا بدون این که نیاز به شارژ گوشی در کوتاه مدت داشته باشند بتوانند از گوشی خود در نهایت استفاده را برده و به علاوه کارایی آن را نیز افزایش دهند و یا به عبارتی دیگر این افراد به دنبال روش هایی برای بهینه سازی باتری گوشی مویابل هستند.

کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند تا از طریق بکارگیری بهترین قابلیت ها و امکانات بتوانند باتری های مویابل بهینه شده را به کاربران گوشی های خود ارائه دهند و تا حد بسیار زیادی نیز در این زمینه موفق شدند و توانستند با افزایش عملکرد و کیفیت باتری های موبایل نیاز کاربران را در این زمینه براورده کنند.

بهینه سازی باتری گوشی مویابل چیست؟

بهینه سازی باتری موبایل به معنای افزایش کارایی و عملکرد باتری است به عبارتی دیگر بهینه سازی موجب می شود زمانی که کاربر از گوشی استفاده می کند با تخلیه شارژ باتری مواجه نمی شود و می تواند در طولانی مدت از گوشی مویابل خود استفاده کند، نسل قدیمی گوشی های موبایل از این قابلیت برخوردار نبودند لذا کاربر مجبور بود مدت زمان بیشتر از انکه از گوشی استفاده می کند ان را به شارژر متصل کند.

اما با روی کار امدن نسل جدید از گوشی های هوشمند، باتری های ان ها به گونه ای طراحی شدند که از بالاترین میزان ظرفیت برخوردار بوده و بهترین کیفیت را در کنار بیشترین قدرت به کاربران خود ارائه می دهند، این مدل گوشی های هوشمند به دلیل بهره مندی ازتکنولوژی روز دنیا که در طراحی و ساختشان به کار رفته است می توانند برای مدت زمان طولانی شارژ را ذخیره کرده و از این طریق کاربر مدت زمان بیشتری بدون این که نگران خالی شدن شارژ باتری باشد از آن استفاده می کند و بهینه سازی باتری نیز دقیقا به همین موضوع اشاره دارد.

بهینه سازی باتری به معنای انجام اقداماتی برای افزایش کارایی و کیفیت باتری است در ادامه روش هایی که برای این امر وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهینه سازی مصرف باتری

روش های مختلفی برای بهینه سازی باتری وجود دارد از قبیل کم کردن نور صفحه نمایش- کاهش میزان صدا- و سایر تنظیماتی که ارتباط مستقیمی با تخلیه شارژ باتری دارند.

به این نکته توجه داشته باشید به هر میزان که ظرفیت باتری بیشتر باشد به همان میزان نیز کیفیت و کارایی آن افزایش پیدا می کند لذا یکی از روش ها برای بهینه سازی باتری، افزایش ظرفیت آن است.

آسان ترین روش برای بهینه سازی باتری

یک روش آسان و کاربردی برای تقویت باتری موبایل که اغلب کاربران نیز می توانند از ان استفاده کنند حالت Battery Saving Mode است، کاربران می توانند با بکارگیری این قابلیت انرژی باتری را برای مدت زمان طولانی ذخیره و نگهداری کنند.

با فعال سازی این گزینه بر روی گوشی می توانید تا حد بسیار زیادی مصرف شارژ باتری را بر روی گوشی کاهش دهید.

علاوه بر این قابلیت که از سوی کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند برای تمامی آن ها تعبیه شده است کاربران می توانند بانصب برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها برای بهینه سازی و تقویت باتری استفاده کنند و از این طریق با کمک برنامه های نرم افزاری کاربردی به میزان بسیار زیادی ذخیره شارژ باتری را افزایش دهند.

برخی از این برنامه به قرار ذیل است:

  • Greenfiy
  • Go Battery Saver & Power Widget
  • DU Battery Saver & Phone Charger
  • Avast Battery Saver
  • Green Battery Saver & Manager

برای تهیه انواع لوازم جانبی موبایل میتوانید از طریق فروشگاه فونی شاپ اقدام به خرید نمایید.

https://fonishop.com/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا