عمومی

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو 2021

لوگو بزرگ پوکو کمی با نسخه استاندارد poco x3 فرق می کند. خالی از لطف نیست که بدانید این شرکت چگونه توانسته است که با وجود امکانات بسیار کاربردی که در این گوشی خود قرار داده قیمت را به نحو قابل توجهی پایین آورد. یکی از این موارد استفاده از پنلی از جنس پلاستیک است در نتیجه علاوه بر اینکه به سبک تر شدن وزن آن کمک کرده از طرفی قیمت گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را نیز کاهش داده است.

طراحی و ساخت پنل

پنل مورد نظر هم هم برای محافظت به گوریلاگلس ۶ مجهز شده تا از نظر مقاومت نمایشگر خیالتان را راحت کرده باشد. سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و در سمت راست گوشی جای داده شده است. راکر نتظیم صدا نیز در بالای آنها جای گرفته است. از نظر آپشن های رنگی هم این مدل در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی ساخته شده که با ترکیب پرداخت بکار گرفته و مواد باکیفیت ساخت جلوه بسیار عالی و چشم نوازی را برای این گوشی به ارمغان آورده است.
شیائومی پوکو ایکس پرو در ابعاد ۱۶۵٫۳ × ۷۶٫۸ × ۹٫۴ میلیمتر معرفی شده و وزنی معادل ۲۱۵ گرم دارد. از نظر طراحی با نسخه معمولی تفاوتی ندارد و در واقع این شرکت همان زمان طراحی را هم برای طراحی پوکو ایکس ۳ پرو در نظر گرفته است. در ضمن، با کلیک بر روی این لینک می توانید این گوشی را از لحاض مشخصات فنی و و سایر ویژگی ها مقایسه کنید.

دوربین گوشی چگونه عمل می کند؟

جایگاه ماژول دوربین مدور طراحی شده و ماژول دوربین هم به صورت یک مستطیل افقی درون این ناحیه دورانی قرار گرفته که جمعاً چهار دوربین را هم در خود جای داده است. علاوه بر قیمت گوشی شیائومی پوکو x3 پرو یکی دیگر از نقاط قوتی که در کمتر گوشی خوش قیمت و یا میانردهای یافت میشود وجود گواهینامه ضد گرد و خاک و ترشح مایعات است که این گوشی شیائومی را از برخی لحاظ به خوبی بیمه می کند.

پس اگر به دنبال یک گوشی خوش قیمتی هستید که این گواهینامه را در اختیار داشته باشد poco x3 pro قطعاً همان مدل مورد نظر شماست.
در نگاه اول و زمانی که شیائومی پوکو پرو را در دست می گیرید این ماژول دوربین چهارگانه است که در پنل عقب خودنمایی می کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا قدرت دوربین پوکو ایکس ۳ پرو به اندازه بزرگی آن چشمگیر است یا خیر؟

بر خلاف تصور و انتظار کاربران که همیشه منتظرند تا در نسخه های پرو گوشی های موبایل دوربین بهتری را شاهد باشند، این بار این طور نیست و شیائومی به نحوی سنت شکنی کرده است. لنز اصلی دوربین پوکو ایکس ۳ پرو ۴۸ مگاپیکسلی واید بوده و خبری از لنز ۱۰۸مگاپیکسلی نیست.
حتی لنز ۶۴ مگاپیکسلی نسخه معمولی آن هم بکار نرفته است. به اصطلاح شیائومی عقب گرد داشته؛ اما در نظر داشته باشید که تراشه آن قویتر است و طبیعی است که عملکرد دوربین در کنار این تراشه بهتر خواهد شد.

می بایست دید که دوربین پوکو ایکس ۳ پرو در واقعیت به چه صورت عمل خواهد کرد. لنز اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی بوده و ماکرو و لنز عمق هم ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم رضایتخاطر کاربران عاشق سلفی را جلب خواهد کرد. می توانید خاطرات بسیار خوبی توسط دوربین آن ثبت کنید. قدرت و کیفیت تصویربرداری این گوشی زبانزد همه است و یکی از دلایل بسیار مهم محبوبیت و پرفروش بودن این گوشی است. درست است که با گوشی میانردهای مواجه هستیم، اما شیائومی ترکیب بسیار عالیای را در قسمت دوربین انتخاب کرده است.

آیا برجستگی دوربین های آن زیاد است؟ باید بگوییم اونقدری زیاد نیست که مشکل ساز شود ولی جای داشت که بهتر باشد. تمام اینها بدین معنی است که شما چیپست عالی Snapdragon 860 گوشی شیائومی پوکو ایکس پرو را به راحتی چشم پوشی می کنید.

خوشبختانه، ویژگی ها و برنامه های کاربردی تا حد زیادی در دوربین یافت می شوند. صفحه نمایش 120 هرتز Xiaomi Poco X3 Pro عالی است، عمر باتری عالی است و همانطور که انتظارش می رود، هیچ مشکلی در عملکرد اساسی در Android وجود ندارد. ولی ای کاش اتصال 5G داشت.

آیا پوکو ایکس 3 بهتر است یا Poco X3 pro؟

گوشی شیائومی Poco X3 Pro پردازنده بسیار بهتری نسبت به Poco X3 NFC دارد. برای انجام بازی هایی سنگینی مثل fortnite یکی از بهترین گوشی هایی می باشد که در این رنج قیمتی بخرید، زیرا یک گوشی گیمینگ با اسمپ دراگون قوی است.

مسلما گوشی شیائومی Poco X3 NFC یک تلفن متعادل تر از X3 Pro است، زیرا برای استفاده عمومی بهتر است و ویژگی های خوب بسیاری دارد، در حالی که تمرکز نسخه پرو بر روی گیمینگ و اسنپ دراگون قوی است. کیفیت دوربین بسیار زیاد است، اما این باز هم نمایانگر ارزش بی نظیری است که با سری Android Poco کسب می کنید.

با این حال ، از برخی جهات Poco X3 NFC بهتر است. دوربین آن برتر است و فقط به این دلیل نیست که پیکسل بیشتری دارد ، 64MP نسبت به Poco X3 Pro’s 48MP. Pro تمایل به لکه دار کردن جزئیات خوب دارد و کنتراست ضعیف تر در میان تن را از بهترین های این کلاس نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا