سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

روغن رزماری را چگونه مصرف کنیم

رزماری یک گیاه شفابخش است که آسیبی به مو یا پوست شما وارد نمی کند. اما اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده آن را تست کنید یا با روغن های دیگر ترکیب کنید. همچنین هیچ وقت روغن رزماری را برای مدت طودر ادامه توضیح می‌دهیم که این گیاه چه خواصی دارد؟ آیا برای مفید است؟ چه تاثیری در لاغری دارد؟ آیا در درمان عفونت تاثیری دارد؟ چه عوارضی دارد و برای چه افرادی مناسب نیست؟ تونیک مو هیر فرند بیز انتخابی مناسب برای شما .

طرز استفاده از رزماری برای مو | طرز استفاده از رزماری خشک | طرز استفاده از روغن رزماری برای صورت

رزماری چیست؟

برای قرن‌ها کاربردهای دارویی رزماری موردستایش قرار گرفته‌است، اما اخیراً تحقیقات علمی این ادعاها را تایید کرده‌اند. تحقیقات صورت‌گرفته، نقش این گیاه دارویی به‌عنوان یک مکمل مهم در رژیم غذایی را تایید می‌کنند، زیرا حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ضروری برای سلامتی است. طریقه مصرف روغن رزماری لاکچری کوین را در زیر توضیح داده ایم .

طبع رزماری در طب سنتی

طبع رزماری گرم است یا سرد؟ رزماری گیاهی با خواص قوی آنتی‌میکروبیال و آنتی‌اکسیدان است که طبع گرم و خشکی دارد. می‌دونی رزماری چه خواصی داره؟ همین حالا با متخصص مشورت کن رزماری گیاهی با خواص بی‌شمار است که تاثیرات بسیار مثبتی روی درمان انواع بیماری‌ها دارد. برخی از خواص بی‌نظیر این گیاه شامل موارد زیر است. اگر می‌خواهید برای درمان مشکل خود از این گیاه دارویی استفاده کنید، باید با مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد.

۱.  روغن رزماری برای مو به گفته مجله ، استفاده از روغن رزماری برای مو آلوپسی آندروژنتیک را درمان می‌کند. طبق نتایج یک مطالعه زمانی که افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک دو بار در روز به مدت ۶ ماه، روغن رقیق‌شده این گیاه دارویی را روی پوست سرشان استعمال کردند، افزایش ضخامت مو را تجربه کردند. این درمان اثراتی مشابه استفاده از ماینوکسیدیل (روگین)، یک داروی رایج برای رشد مجدد مو، داشت. به‌علاوه این افراد در مقایسه با افرادی که ماینوکسیدیل مصرف کردند، خارش پوست سر کمتری را گزارش کردند که این نشان می‌دهد این گیاه دارویی قابل تحمل‌تر و ملایم‌تر است.

۲.  خاصیت روغن رزماری برای ابرو روغن این گیاه دارویی همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سرم تقویت‌کننده رشد ابرو و مژه استفاده شود. روغن رزماری به دلیل داشتن ترکیبات ارگانیک منحصربه‌فرد، به رشد سریع و تغذیه‌رسانی کمک می‌کند. برای تسریع رشد می‌توانید روغن این گیاه دارویی را چندین بار در روز به‌آرامی روی ابروها ماساژ دهید. این روغن را همچنین می‌توان با روغن کنجد و آب‌لیمو نیز ترکیب کرد. سپس این ترکیب را می‌توان با یک سوآپ پنبه‌ای روی ابروها استعمال کرد. می‌توانید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۳. خواص رزماری در لاغری یکی از خواص زیاد جست‌وجو شده این گیاه دارویی برای لاغری است. چای یا دم‌نوش این گیاه دارویی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پلی‌فنول‌هایی که در چای رزماری موجودند نقش موثری در بالابردن متابولیسم و افزایش چربی‌سوزی دارند. این گیاه همچنین می‌تواند به سرکوب اشتها کمک کند و دنبال‌کردن رژیم غذایی سالم را راحت‌تر کند. اگر قبل از صرف غذا یک فنجان چای این گیاه دارویی را بنوشید، این چای پرخاصیت به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید و تغذیه‌تان را در طول روز بهتر کنترل کنید! افزودن این عادت کوچک به روتین روزانه‌تان می‌تواند در طول زمان تفاوت بزرگی ایجاد کند.

۴. رزماری برای سرماخوردگی این گیاه دارویی یک گیاه قدیمی است که از زمان‌های دور برای تسکین علائم سرماخوردگی و استفاده می‌شد. کرم تقویت کننده مو حاوی روغن آرگان بیز موها را چرب نمیکند و گزینه مناسبی برای موهای شماست . استنشاق بخار حاصل از جوشانده برگ‌ها و تکه‌های ساقه این گیاه دارویی می‌تواند درمان موثری برای و قفسه سینه باشد.

۵. خواص رزماری برای اعصاب تحقیقات نشان می‌دهند که استنشاق رایحه روغن ضروری این گیاه دارویی می‌تواند سطح کورتیزول (هورمون استرس) در خون را کاهش دهد. علت بالابودن سطح کورتیزول، ، اضطراب یا هر فکر یا رویدادی است که بدن را در حالت “جنگ یا گریز” قرار می‌دهد. زمانی که استرس مزمن باشد، کورتیزول می‌تواند سبب افزایش وزن، استرس اکسیداتیو، بالارفتن فشارخون و شود. برای مقابله فوری با استرس، از پخش‌کننده اسانس استفاده کنید یا حتی یک بطری روغن ضروری این گیاه دارویی را باز و رایحه آن را استنشاق کنید.

۶. خواص رزماری برای کبد این گیاه دارویی برای کبد هم مزایای زیادی دارد. فیتوکمیکال‌های موجود در این گیاه دارویی می‌توانند به تنظیم عملکرد کبد کمک کنند. روغن ضروری رزماری نیز یکی از مفیدترین روغن‌ها برای کبد است؛ زیرا به پاک‌سازی خون و دفع سموم مضر از کبد کمک می‌کند.

۷. خواص رزماری برای ریه خواص این گیاه دارویی برای ریه بی‌شمارند و این گیاه به درمان بسیاری از اختلالاتی که ریه‌ها را درگیر می‌کنند کمک می‌کند. زمانی که روغن این گیاه دارویی را استنشاق کنید، به‌عنوان خلط‌آور عمل می‌کند و احتقان گلو ناشی از آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا را تسکین می‌دهد. استنشاق رایحه این گیاه به علت خواص ضدعفونی‌کنندگی‌ای که دارد می‌تواند با عفونت‌های تنفسی مبارزه کند. همچنین دارای اثرات ضداسپاسم است که به بهبود و درمان آسم برونش کمک می‌کند. از روغن رزماری در دستگاه خوشبوکننده هوا استفاده کنید یا چند قطره را در یک لیوان یا یک قابلمه کوچک آب جوش بریزید و ۳ بار در روز بخار حاصل از آن را استنشاق کنید.

۸.    خواص رزماری برای رحم یکی از خواص زیاد جست‌وجو شده رزماری برای رحم است. ازآنجایی‌که بالابودن زیاد از حد استروژن می‌تواند در بروز مشکلاتی نظیر و برخی از سرطان‌ها دخیل باشد، روغن ضروری این گیاه دارویی می‌تواند استروژن اضافی را از بدن خارج کند و نقش مهمی در تعادل هورمونی داشته باشد. این گیاه دارویی همچنین برای تسکین اعصاب و بهبود گرفتگی عضلات همچون یک معجزه عمل می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که روغن رزماری در تسکین درد قولنج کلیه (کولیک کلیوی) و دیسمنوره (گرفتگی و خونریزی شدید در دوران ) فوق‌العاده است.

استفاده از روغن رزماری در شامپوهای دست‌ساز با جستجو در اینترنت می‌توانید به دستورات فراوانی برای ساخت شامپوی دست‌ساز برخوردار شوید. شما می‌توانید از فواید خاص برخی از اسانس‌های روغنی برای سلامتی و زیبایی خودتان استفاده کنید، با اضافه کردن آن‌ها به شامپوهای دست‌ساز خود. البته در چی‌شی توصیه ما استفاده از شامپوهای فرموله شده توسط متخصصان پوست و مو و تولید شده توسط برندهای معتبر است.

استفاده از جوشانده رزماری به منظور تقویت مو ابتدا، یک لیوان آب را در ظرفی مناسب ریخته و آن را بجوشانید. به محض اینکه آب شروع به جوشید، یک مشت برگ رزماری خشک شده را به آن اضافه کنید. پنج دقیقه جوش کافی است تا غلظت بالاترین مقدار از ترکیبات فنلی که برای تقویت مو لازم است، آزاد شود. بعد از آن، بگذارید برگ رزماری در آب جوش به مدت حدود پنج ساعت دم بکشد.

پس از خنک شدن، این مخلوط را رقیق کرده و برای استفاده آماده کنید. این محلول غلیظ می‌تواند به صورت مستقیم روی موها استفاده شود یا می‌توانید آن را با نسبت ۴ به ۱ به شامپوی خود اضافه کنید. پس از شستشوی موها، موهای خود را با آب رزماری آبکشی کنید و به آن اجازه دهید حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند، سپس موهایتان را با آب معمولی بشویید.

نکاتی که باید قبل از استفاده از روغن رزماری بدانید روغن رزماری، گرچه خواص فوق‌العاده‌ای برای مو دارد، اما باید با احتیاط استفاده شود. ابتدا، مراقب باشید که این روغن با چشمانتان تماس نگیرد. در صورت تماس، باید سریعاً چشم‌ها را با مقدار زیادی آب بشویید. همچنین، استفاده بیش از حد از این روغن می‌تواند باعث تحریک پوستی شود، بنابراین استفاده مناسب از آن حائز اهمیت است.

چقدر طول می‌کشد تا روغن رزماری رشد موها را تقویت کند؟ براساس تجربیات، اثرات روغن رزماری در تقویت موها معمولاً پس از یک ماه دیده می‌شود. استفاده منظم از این روغن، می‌تواند میزان رشد و حجم مو را تقویت کند. ولی باید به خاطر داشت که موهای افراد مختلف ویژگی‌های متفاوتی دارند و برای هر فرد باید ماده‌ای مناسب برای رشد موهایش انتخاب شود. توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا