بین الملل

سید حسن نصرالله: ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است/ اسرائیل با دم شیر بازی نکند

دبیر کل حزب الله در سالگرد شهادت فرمانده مقاومت لبنان ، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که با دم شیر بازی نکند.

به گزارش مجله خانواده به گزارش العالم ، حزب الله لبنان مدیر اجرایی لبنان در ابتدای سخنرانی که به صورت کنفرانس ویدیویی پخش شد ، گفت 42 سال از آغاز سخنرانی می گذرد.پیروزی انقلاب اسلامی در ایران وی گفت: “انقلاب اسلامی در ایران به همه ملت ها ثابت کرده است که در میدان وجود دارد و کشوری با وحدت ، یکپارچگی و فداکاری می تواند به وحدت و استقلال خود برسد.”

وی در مورد سالگرد آغاز انقلاب بحرین گفت: “ما از مردم بحرین و رهبران آنها به رهبری آیت الله شیخ عیسی كاسم ، بخاطر همه فداكاریهای فراوان برای آزادی ، تقدیر می كنیم.”

دبیرکل لبنان حزب الله افزود: “اگرچه انقلاب خلق بحرین دهمین سالگرد خود را جشن می گیرد ، اما حاکم این کشور پایگاه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.” مردم بحرین در تلاشند کشور خود را به حالت طبیعی برگردانند و از مسئله فلسطین حمایت کنند.

سید حسن نصرالله روز شهید مقاومت را ذکر می کند و یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی فرمانده شهید مقاومت در مقاومت آمیخته می شود ، همه سختی ها را تحمل می کند و جان خود را فدا می کند. من گفتم این همان کاری بود که انجام دادم. مقاومت منطقه ای را ایجاد و توسعه دهید.

وی ادامه داد: “فرمانده شهید همه شرایط دشوار برای تهیه یک طرح مقاومت را تحمل کرد ، بنابراین امروز ما توانایی بالایی و توسعه یافته به عنوان مقاومت داریم.” برای ایستادن ، شما به روحیه شهید عماد موگنی نیاز دارید. امروز برادران زیارتی مکه نیز همین کار را می کنند.

در مورد تحولات لبنان ، سید حسن نصرالله همچنین برخی از رویكردهای بین المللی كردن این موضوع را مورد انتقاد قرار داد و گفت كه “وی بخشی از لبنان را به قطعنامه تحت ماده 7 دعوت كرد.” [منشور سازمان ملل] در مورد دولت لبنان ، این یک دعوت به جنگ است و این درخواست مشکل لبنان را پیچیده می کند. این دعوت به جنگ و اشغال لبنان توسط نیروهای خارجی است. بین المللی سازی مشکلات ما را حل نمی کند ، اما بر جدیت آنها می افزاید.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه بعد از همه حوادث در لبنان ، این گروه به ظن حزب اللهی و زن بودن به مقاومت روی می آورند ، اظهار داشت: من به مقاومت و طرفداران مقاومت توهین می کنم ، گروهی از آنها می خواهد تلافی نکنند.

وی تأکید کرد: “همه حوادثی که در لبنان اتفاق می افتد در برابر حزب الله قرار دارد ، این خلاف قانون و شرع است. آنچه در لبنان برای ما اتفاق می افتد دور از همه قوانین ، آداب و رسوم است.”

دبیرکل حزب الله گفت: “اتهامات علیه حزب الله ، که دروازه اسرائیل و موساد در لبنان را باز کرد ، بی اساس و غیر معقول بود و عراق و او حاضر به ترک خانه های خود و انتقال به فلسطین نشدند.”

وی اظهار داشت: “در مورد اتهامات مطرح شده علیه حزب الله در چند هفته گذشته ، قسمت اول بدون دلیل و دلیل با توهین روبرو شده و قسمت دوم اتهامات قانونی بودن را نشان می دهد.”

سید حسن نصرالله گفت: ما از همه حامیان ، فعالان رسانه ای و سیاستمداران مقاومت که در شبکه های اجتماعی از مقاومت دفاع کردند و اتهام را انکار کردند ، تشکر می کنیم.

حزب الله ، مدیر اجرایی بمب گذاری بیروت گفت: “بر این اساس ، تحقیقات فنی در مورد انفجار بندر بیروت با کمک کارشناسان بین المللی به پایان رسید. قوه قضائیه باید نتایج تحقیقات فنی انفجار بندر بیروت را اعلام کند.” نتایج تحقیق ، شرکت بیمه به خانواده قربانی غرامت پرداخت نکرده است ، بسیاری از خانواده های قربانیان انفجار در بندر بیروت نسبت به پرداخت غرامت شرکت بیمه شک دارند.

مدیر اجرایی حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به موضوع تشکیل دولت در این کشور گفت: تشکیل دولت لبنان به نفع همه است.

وی گفت: لبنانی ها نباید این مسئله را به توافق بین این کشور و ایالات متحده در مورد توافق هسته ای با ایران پیوند دهند و همه باید در این زمینه مسئولیت پذیر عمل کنند. سید مقاومت تأکید کرد: “اگر آنها واقعاً دوست باشند ، كمك گرفتن از آنها برای تشكیل دولت پذیرفته شده است.

سید حسن نصرالله در هنگام تلاش برای تشکیل دولت جدید از عملکرد رئیس جمهور حمایت کرد و اظهار داشت که میشل عون به وظایف و مسئولیت های خود عمل می کند و بی انصافی است که وی را به بی مسئولیتی متهم کنیم ..

دبیر اجرایی حزب الله افزود: “همه باید مسئولیت تشکیل دولت جدید لبنان را بر عهده بگیرند و این بی انصافی است که مسئولیت عدم تشکیل دولت جدید را بر عهده رئیس جمهور لبنان قرار دهیم.”

سید حسن نصرالله در ادامه به توسعه شبکه های اجتماعی اشاره کرد و طرفداران مقاومت را به حضور قدرتمند و قدرتمند در این شبکه ها و همکاری با اخلاق اسلامی فراخواند.

“من خواسته های خاص جریان برای برخی از وزارتخانه ها و نگرانی از تعلیق یک سوم حزب را درک می کنم ، اما بر تشکیل کابینه جدید با 18 وزیر اصرار دارم. نمی فهمید. این مسائل ، جریان تلاش می کند تا لبنانی ها را متوقف کند دولت.

سید حسن نصرالله گفت: “ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و متحدانش نیروهای الکترونیکی را در داخل و خارج لبنان برای ایجاد تحریک و آشوب تشکیل داده اند و علناً در مورد آن صحبت می کنند.”

وی در ادامه به توسعه منطقه اشاره کرد و گفت که با عزیمت “دونالد ترامپ” ، دولت جدیدی در کاخ سفید راه اندازی شد ، تغییرات عمده ای رخ داد و لبنان به عنوان بخشی از منطقه دور نیست. .. این تغییرات و تحولات. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیست ها و عربستان سعودی نگران مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران پس از تغییر کاخ سفید هستند ، گفت: دولت جدید به حمایت خود از جنگ یمن پایان داده است. گامی مثبت توسط مقامات یمنی.

دبیرکل حزب الله مقاومت ایران در برابر اقدامات سختگیرانه و تحریم های دولت دونالد ترامپ ، “جمهوری اسلامی ایران ، را ستود [در این مدت] او غرور و صبر نشان داد و ترامپ همچنان منتظر تماس ایران بود!ایران در شرایط سختی قرار دارد [با مقاومت] مسیر”.

سید حسن نصرالله گفت تل آویو و ریاض همچنین از اظهارات و اقدامات ایالات متحده در مورد جنگ با یمن نگران هستند. به دلیل مقاومت یمن ، برنامه های آنها ناموفق بود.

وی گفت: “هرگونه دعوت به آتش بس در یمن گامی مثبت است و انصارلا و دولت نجات ملی این کشور از این امر محتاط هستند که این یک مسئله طبیعی و مطلوب است.”

دبیرکل حزب الله گفت که دولت جدید ایالات متحده تعامل با چین را یک اولویت جدید قرار داده است. این کشور به یک تهدید اقتصادی بزرگ برای ایالات متحده تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله با اشاره به فعالیت مجدد داعش و عناصر آن در سوریه و عراق ، گفت: “دولت جدید ، به رهبری جو بایدن ، از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود در این دو کشور عربی استفاده خواهد کرد. خواسته های رسمی و مردمی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق افزایش یافته است. بنابراین واشنگتن داعش را جابجا کرد.

در مورد انتقام شهید از رژیم صهیونیستی ، دبیرکل حزب الله هرگز اجازه این جنبش را نداد تا نیروهای خود را زیر پا بگذارد و اگر جنگ بر حزب تحمیل می شد و شهرها ، روستاها و روستاهای لبنان مورد هدف قرار می گرفت ، مقاومت کشور صهیونیست را نابود می کند توافق.

وی به صهیونیست ها هشدار داد: “با دم شیر بازی نکن”. وضعیت داخلی فلسطین اشغالی به دلیل شیوع تاج و وضعیت اقتصادی نامطلوب است ، زیرا مقاومت هرگز معادله ای را که ترسیم می کند کنار نمی گذارد.

سید حسن نصرالله افزود: “در جنگ های آینده ، جنگ داخلی اسرائیل با چیزی روبرو خواهد شد که از زمان تأسیس دولت تاکنون ندیده است.”

سید موکومات ، رئیس ستاد ارتش که اخیراً مقاومت را تهدید کرد ، گفت: “اگر او به شهر ما برخورد کند ، ما تلافی خواهیم کرد.”

دبیرکل حزب الله به عادی سازی روابط بین بحرین ، امارات متحده عربی ، سودان ، مغرب و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اسرائیلی ها مسئله را بزرگنمایی کردند ، اما این موقعیت مردم بود که برای مقاومت مهم بود. و دولت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا