بین الملل

نماینده سعودی: ریاض مذاکرات وین را بدقت دنبال می‌کند؛ ایران تعلل نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، «عبدالله بن خالد بن سلطان» نماینده عربستان سعودی در سازمان بین المللی مستقر در وین از نزدیک مذاکرات وین برای احیای ریاض را دنبال می کند که من آن را در صفحه توییتر خود نوشتم. خیلی در جلسه

وی همچنین گفت که ذینفعان بر تمایل خود برای مقابله با تشدید تنش ها در طرف ایرانی به منظور دستیابی به یک راه حل جامع تاکید کردند.

عبدالله بن خالد در ادامه به آژانس اجازه نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را داد تا از تلاش‌های رافائل گروسی حمایت و پشتیبانی کند و در عین حال تضمین‌های لازم در مورد برنامه هسته‌ای ایران را ارائه کند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در این امر نقش ایفا کند. منحصر به فرد است و از این تلاش ها حمایت می کند.

او اضافه کرد: ما از تعلل به ایران دست برداریم و به آنها بفهمانیم که (زمان) به نفع نیست. ما به ایران می گوییم گسترش و نقض برنامه های هسته ای را متوقف کند، سیستم های منع اشاعه و منطقه را تهدید کند. ما از شما می خواهیم خواسته های خود را برآورده کنید. جامعه بین المللی که ثبات و رفاه را برای جهان به ارمغان خواهد آورد.

مذاکرات جدید با دولت جدید ایران (دولت 13) روز دوشنبه 8 آذرماه در مراسم تحلیف کمیته مشترک برجام و در نهایت چهارشنبه شب 19 آذرماه با حضور دو هیئت ایرانی آغاز شد.آن سوی سند. از جمله تحریم ها و لغو مسائل هسته ای.

به درخواست طرف اروپایی برای رایزنی با پایتخت، این مذاکرات به وقفه کشیده شد و مراسم افتتاحیه کمیته مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (18 آذر) برگزار شد و مذاکرات از سر گرفته شد و انجام شد. یک هفته در وین.

انتهای پیام/ص



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا