بین الملل

هشدار یک کارشناس: انتقال قدرت در ایران،بهترین فرصت برای تندروهای واشنگتن علیه تهران

به گزارش مجله خانواده رضا نصری این را چنین توصیف می کند: “جریان مبارز واشنگتن ، به ویژه در پارلمان ، انتقال و جابجایی دولت ایران را بهترین فرصت برای برهم زدن میز مذاکرات وین و تقویت موقعیت بایدن می داند ، بنابراین ابتدا. موقعیت ، عملکرد و انتصابات وی را با دقت زیر نظر بگیرید. رئیس جمهور از همه “نشانه هایی” برای پیش بردن بایدن ، اعمال تحریم های جدید و توقف روند مذاکرات. باید این سلاح هسته ای تلقی شود ، با دیپلماسی مخالفت کند و با گسترش تبلیغات در این محورها ، وضعیت سیاسی ایالات متحده را شکل دهد. تعامل رئیس جمهور با دولت و شخص رئیس جمهور به گونه ای است که دولت بایدن و سیاستمداران اروپایی هزینه های سیاسی و شهرت زیادی را متحمل می شوند. قرار ملاقات ها ، به ویژه در زمینه سیاست خارجی ، شامل برنامه ریزی مناسب است. “

وی در پاسخ به ترکیب تیم وزارت خارجه و تیم عالی مذاکره و تأثیر آن بر روابط ایران و غرب ، گفت: اگر این علائم نشان دهنده عزم دولت برای ادامه مذاکرات و احیای شورای امنیت سازمان ملل باشد ، روند فعلی وین به احتمال زیاد ادامه می یابد و ممکن است تحریم ها لغو شوند. اما اگر انتصاب وزیر امور خارجه ، تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده یا موقعیت رئیس جمهور نشان دهنده عزم دولت جدید برای مقابله و تشدید درگیری ، با آغاز تحریم ها و احیای و احیای مکانیسم محرک باشد. قطعنامه هایی که تحریم ها را تقویت می کند: عملکرد سازوکارهای اجرایی و پارلمانی و دولتی وارد این حوزه می شود و ما به یک نیروی محرک جدید وارد می شویم. در هر صورت ، آنها هر دو سناریو را برنامه ریزی می کنند و حتی ممکن است دستور کار را در کنگره برنامه ریزی کنند.

نصری در پاسخ به این س saidال که اگر برنامه رایشی رفع تحریم ها و تسهیل شرایط اقتصادی باشد ، به انتخاب تیم مذاکره کننده و سازمان سیاست خارجی کشور اشاره می کند.“هنگام تعیین وزیر امور خارجه ، تیم مذاکره کننده باید به ضرورت احیای شورای امنیت سازمان ملل توجه ویژه ای داشته باشد. در واقع کسانی که از ضرورت احیای شورای امنیت سازمان ملل آگاه هستند. علاوه بر انتخاب شدن ، با وجود تمایل دولت ایران برای حل مسالمت آمیز و مسالمت آمیز بحران بین المللی ، باید از طریق انتصاب خود پیامی روشن به جهان ارسال کند. تغییر دولت. منافع خود را تأمین می کند و ما معتقدیم که این یک ابزار برای تثبیت روابط بین المللی است.

مشروح این گفتگو را در لینک زیر بخوانید.

پیامی که رئیس شما باید به جهان بفرستد

311311

دکمه بازگشت به بالا