بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

به گزارش گروه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد مدی ترانکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به واحد ایرام، با حضور در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی، با اهدای گل به گفتگو درباره سرنوشت پرداخت. مسئولان یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

پس از آن دکتر تفرانکی در نشستی صمیمانه با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرم دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این همایش با اشاره به همایش روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی گفت: در برخی کشورها بیشتر دانشگاه ها خصوصی هستند و بودجه های دولتی زیادی وجود دارد. خلاصه اینکه اگر دولت مشکلات دانشگاه را مشخص کند و دانشگاه برای رفع این مشکلات تلاش کند، بودجه به آن اختصاص می‌یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی که افق ادبیات دانشگاه های غیردولتی را شکست، امیدوارکننده بود. باید مورد توجه خداوند قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در گام اول 40 سال توسعه کوچک را پشت سر گذاشته است. و من به کشور افتخار کردم. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی نمی ایستد مگر اینکه عزیزان به عضویت هیئت علمی دانشگاه در می آمدند و به عنوان شریک سازمان های مردم نهاد در این مهم شرکت می کردند.

دکتر تفرانکی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی آفریده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه آزادی اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی تحت حمایت دولت نبوده است، گفت: «هر نظام و نظام، علتی برای ایجاد و عاملی برای بقا دارد». برای بقای سیستم، درک و پاسخگویی به توسعه فناوری ضروری است.

مشاور دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است و مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به نرخ باروری کشور، جمعیت دانشجویی را پیش بینی می کردند. تا سال 1400 در این دانشگاه یک میلیون دانشجو وارد می شوند. این زمانی بود که با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی می شد جمعیت دانشجویی آینده را تخمین زد اما مسئولان وقت بدون توجه به نرخ جمعیت از سال 1390 تا 1395 یکی بودند و به 50 نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی اعلام شده است. . استخدام اعضا با این اقدام چهار واحد دانشگاهی 34 نیروی جدید استخدام کردند اما اساساً به روند تحولات اجتماعی توجهی نشد.

تفرانکی گفت: وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط این بود که به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت برای سومین سال متوالی با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کاهش یافت. از میزان سازمان مرکزی اطلاع دقیقی در دست نیست. بدهی و درآمد واحدی وجود نداشت. برای مدیریت این وضعیت، طرحی را برای یکپارچه سازی امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرده ایم تا بدون لطمه زدن به اعتبار دانشگاه، مدیریت شود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم و سامانه پژوهشی و آموزشی برای تحقق این هدف راه اندازی شد. در نتیجه درآمد شهریه دانشگاه به شدت افزایش یافته است. این فقط از طریق ادغام شهریه ها اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اثربخشی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، چرا که دیگر امکان جعل مدارک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، تغییر شعار و ایدئولوژی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند روند نزولی جمعیت دانشجویی دانشگاه را اصلاح کند و امسال برای دومین سال پیاپی خدا را شکر می کنیم افزایش داشته باشید. اپیدمی که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

آقای ترانکی اشاره می کند که: بانک شهرسازی و مسکن اعلام کرد: اولین مجوز زمین را از هیئت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردیم تا با تعامل با وزارت راه، شرایط اسکان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم.علاوه بر این، افزایش سرمایه مک لین انجام شد. از سال آینده سود سالیانه خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه خواهد داشت و قول داده شده تا فضای زندگی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را بهبود بخشد.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه، اظهار داشت: این سند 70 هدف را با شاخص ها و مجموعه اقداماتی دنبال می کند که یکی از آنها برنامه دولتی است.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرم راه اندازی شد

دکتر تفرانکی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به ایرم، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرم را افتتاح کرد و از واحد هسته ای و فناوری در خانه نوآوری بازدید کرد.

هوشمند با تله‌های سرومون، دمپرهای برشی لرزه‌ای، سیستم‌های آموزشی و آزمایشی مجازی، نخ‌های نانو پلی‌استر اولتراسونیک، سیستم‌های قفل ترموستات برای تجهیزات گرمایشی و برودتی، و جعبه‌های قرص برای کنترل جمعیت آفات چوب‌خوار در مناطق جنگلی. سیستم‌های ضد سرقت، مدیریت هوشمند انرژی سوکت و نشت گاز یکی از دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحد هسته ای و فناوری در سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرم بود که توسط دکتر تفرانکی بازدید شد.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا