جامعه

واکسن‌های کرونا با چه داروهایی تداخل دارند؟

از آنجا که واکسن کرونا برای اولین بار در جهان و ژاپن اجرا می شود ، بسیاری از مردم س questionsالاتی دارند. به عنوان مثال ، آیا زنان باردار می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟ همچنین ، آیا واکسن با داروهای دیگر تداخل دارد؟

به گزارش مجله خانواده ، یکی از سوالات متداول این روزها این است که واکسن کووید -19 با کدام دارو تداخل دارد.

اول از همه ، باید توجه داشت که حداقل 14 روز فاصله بین تزریق واکسن کووید -19 و سایر واکسن ها رعایت شود تا اثربخشی واکسن حفظ شود.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که اکثر داروها با واکسن Covid-19 تداخل ندارند. بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن بیماران قلبی ، کلیوی ، کبدی ، روماتیسم ، دیابت ، بدخیمی و غیره نباید بدون مشورت با پزشک داروها را تغییر داده یا قطع کنند.

در برخی موارد خاص ، و در موارد نادر ، بسته به مشورت و تشخیص پزشک معالج ، ممکن است فاصله زمانی بین واکسیناسیون و برخی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی وجود داشته باشد.

بیمارانی که پیوند اعضا یا شیمی درمانی انجام داده اند نیز باید در مورد زمان واکسیناسیون با پزشک خود مشورت کنند.

به گزارش کانال تلگرامی سیستم پزشکی ، س importantال مهم دیگر در مورد واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن کووید -19 در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود؟

لطفاً توجه داشته باشید که به دلیل اطلاعات محدود ، تزریق واکسن Sputnik ، Sinofarm و Kobusimbarat در دوران بارداری و شیردهی در حال حاضر توصیه نمی شود. در عین حال ، زنان باردار و شیرده باید در مورد واکسن Astraznka با پزشک خود مشورت کنند.

اگر فرد واکسینه شده قصد باردار شدن داشته باشد ، نیازی به تاخیر در بارداری نیست. همه واکسن های کووید -19 بی اثر هستند و به نظر نمی رسد برای جنین مشکلی ایجاد کنند. اگر متوجه شدید که یک زن بعد از واکسیناسیون باردار است ، نگران نباشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا