جامعه

چرا تزریق واکسن کرونا در روزهای تعطیل کاهش می‌یابد؟

در پنجمین افزایش کرونا ، فرایند واکسیناسیون فراز و نشیب را تکرار می کند. با این حال ، مطالعات بیشتر نشان داده است که واکسیناسیون در روزهای خاصی ، مانند تعطیلات آخر هفته به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. مشکلاتی که ممکن است در برخی از روزها واکسینه نشود و تعطیلی برخی مراکز واکسیناسیون و کاهش ویزیت ها به ویژه در روزهای تعطیل. بخشی از علت خواهد بود.

به گزارش مجله خانواده فرایند واکسیناسیون کرونا در ایران در 13 فوریه 2017 با تزریق واکسن به کادر پزشکی آغاز شد. فرآیندی با فراز و نشیب های زیادی که مربوط به ورود گروه های سنی به برنامه های ملی واکسیناسیون است. کمبود و تأخیر موقت واکسیناسیون در واکسیناسیون دوم برخی افراد به دلیل کاهش واکسیناسیون روزانه ، طول صف های واکسیناسیون و سن واکسیناسیون ثابت درازمدت در گروه هدف و غیره. رویدادهایی که در 6 ماه گذشته تجربه شده است.

به گفته وزارت بهداشت ، افراد متولد قبل از سال 1350 می توانند در واکسن ثبت نام کنند. البته ؛ علاوه بر این ، کسانی که بین سالهای 1351 تا 1360 متولد شده اند ، در بوشهر ، خراسان جنوبی ، خوزستان ، سیستان ، بلچستر ، کرمان ، کم ، هرمزگان زندگی می کنند و دارای سوابق بهداشتی هستند نیز می توانند ثبت نام کرده و کرونا را انتخاب کنند. شما می توانید این واکسن را تا بازدید از مرکز واکسن دريافت كردن. با این حال ، با افزایش واکسیناسیون در گروه های شغلی خاص ، مانند معلمان و کارکنان مراکز اجتماعی ، فرایند واکسیناسیون در مقایسه با زمان شروع آن ، بدون توجه به سن فرد ، شتاب می گیرد. با این حال ، واکسیناسیون در برخی از روزها ، به ویژه در آخر هفته ، کاهش می یابد.

طبق نظرسنجی انجام شده از 7 آگوست تا 7 سپتامبر ، روند واکسیناسیون در روزهای جمعه (8-15-15-29 آگوست و 5 سپتامبر) به میزان قابل توجهی کاهش یافت. پایین ترین میزان واکسیناسیون داخلی در ماه گذشته مربوط به 24 ساعت تا ظهر روز جمعه 26 سپتامبر بوده است ، تنها با 192846 واکسیناسیون ، اما دو روز زودتر در ماه سپتامبر. این تزریق در روز چهارشنبه بیست و چهارم انجام شد. رکورد ثبت شد. واکسن روزانه در کشور تخریب شد و میزان تزریق به 764،185 دوز رسید.

کاهش موجودی واکسن ، بسته شدن برخی از مراکز واکسیناسیون و سفرهای بین المللی در روزهای تعطیل ممکن است مهمترین دلایل کاهش واکسیناسیون در این روزها باشد ، اما برای کارکنان نیمه هفته به دلیل محدودیت های کاری ، واکسیناسیون روزانه امکان پذیر است. تعطیلات باید افزایش یابد.

در همین حال ، طبق اعلام وزارت بهداشت ، تا ظهر دیروز ، اولین دوز ویروس کرونا 18،261،245 و دوز دوم 7،091،4881 بود ، تعداد کل واکسن ها و تزریقات داخلی. 26 بار بود ، به 1،176،126 بار رسید.

نوسانات در فرایند واکسیناسیون در شرایطی رخ می دهد که رئیس جمهور و وزیر بهداشت جدید ، تقویت فرایند واکسیناسیون و مدیریت کرونا را اولویت اصلی ملی می دانند و 709 نفر در 24 ساعت و روزانه کشته می شوند. بالای 600

به گفته کارشناسان ، در شرایطی که هنوز قله پنجمین قله کرونا قابل تصور نیست ، از سوی دیگر ، خطر ششمین قله کرونا با جهش های لامبدا در کشور زیاد است ؛ مسلماً علاوه بر سلامت عمومی ، واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش عوارض و مرگ و میر دارد. س Theال این است که کاهش واکسیناسیون در روزهای خاص به دلیل تعطیلی یا نیمه تعطیلی مراکز واکسیناسیون چه توجیهی دارد؟ وعده ارسال واکسن جدید در ماه سپتامبر چه شد؟ آیا این فرایند می تواند اطمینان حاصل کند که واکسیناسیون حدود 60 میلیون گروه هدف تا ماه فوریه سال جاری به قول وزیر بهداشت تکمیل خواهد شد؟

در هر صورت ، تجربه موفق سیستان و بالچستر در تسریع فرایند واکسیناسیون ، با تحویل به موقع واکسن ها و عملکرد مناسب مراکز واکسیناسیون ، تأثیر عمیقی در کاهش بیماریها و مرگ و میرها داشته است. اقدامات لازم برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و ذبح متعاقب آن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا