عمومی

پاسخ به ابهامات شناسنامه واکسن ایرانی-کوبایی

در پاسخ به تردیدها در مورد واکسن کوبا ، مقامات موسسه پاستور اظهار داشتند که قرارداد بین ایران و کوبا تولید مشترک است و دو کشور می توانند به طور مستقل تولید کنند. موسسه پاستور قول داده است که تا پایان ماه سپتامبر 3 میلیون دوز واکسن تولید کند.

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه همشهریان “ابهام در مورد واکسن کوبا افزایش می یابد ، که به آن تولید مشترک با ایران و کشور گفته می شود. پس از صدور مجوز اضطراری از Subrana 2 در کوبا ، واکسن در گذشته به Coccus گذشته تغییر نام داد ، اما اکنون ، ایران ، کوبا ، یا تولید مشترک آن مورد سال قرار گرفته است. در تاریخ 29 ژوئیه ، مجوز اضطراری واکسن Pastococcus یا واکسنی که توسط ایران و کوبا تولید مشترک شده توسط مقامات وزارت بهداشت صادر شده است. در 4 جولای ، سفارت کوبا در تهران توضیح داد مجوز تهیه واکسن در ایران با نام به موسسه پاستور ایران (IPI) اعطا شده است ، که بخشی از توافق نامه همکاری با انستیتوی واکسن فینلای است ژانویه گذشته. تنظیم کننده ها استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس دانش در مورد نتیجه تولید دارو ، ایمنی و ایمن سازی که در آزمایشات بالینی فاز 1 و 2 در کوبا نشان داده شده است ، تأیید کرده اند و فاز 3 2 A 62٪ کارایی در یک گزارش شده است چند روز قبل از تولید واکسن ، مینو ملتز ، یکی از مدیران اصلی پروژه واکسن باراکوت ، این واکسن را گفت. کوبا پایان این پروژه را زیر سال برد و گفت: سفیر کوبا در ایران گفت که چنین پروژه هایی در ایران وجود ندارد. به گفته مهرز ، کوبا خودش است. وی اظهار داشت که تزریق خود در اولویت است و نیاز به واکسن است.

در همین حال ، پنج روز پس از اعلام خبر استفاده اضطراری واکسن ، پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان مشی دانس بالی ، گفت که سفارت کوبا چیزی متفاوت از آنچه به مقامات ایرانی گفته شده بود ، گفت. من تأکید کردم که دارمش. آنها بیان می کنند که این واکسن کاملاً کوبا است و نه کوبا – ایران. “این واکسن برای تحقیقات به ایران داده شده است تا مجوز اضطراری را اعطا کند.” بنابراین ، این واکسن ایرانی نیست. “

اعلامیه سفارت کوبا و بیانیه ملتز و تابالسی در مورد واکسن پاستور پروژه مشترک کوبا با ایران را رد کرد و واکسن دوم با مجوز فوری به موقع به واکسیناسیون عمومی کشور تحویل داده شد. من شایعه ای ایجاد کردم که نمی توانم. البته این پرونده مورد تأیید علیرضا جهانبک ، مدیر انستیتو پاستور در ایران قرار نگرفت. وی به همشهری گفت: “مشخص نیست که چرا این اظهارات توسط مدیر آزمایش واکسن برکت بیان شده است.” همکاری و توافق با کوبا برای کوتاه مدت نیست ، بلکه برای واکسن است. “در این بین ، CellBank برای تولید این واکسن در اختیار ایران قرار گرفته است و تولید آن در ایران در حال انجام است.”

در همین حال ، کیانوش جهان پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره به همشهری گفت. “تولید این واکسن در ایران آغاز شده است و بحث های سفیر کوبا هرگز تأیید نخواهد شد.”

در همین حال ، انستیتو پاستور می گوید واکسن کوبایی که به طور مشترک در ایران تولید می شود ، در یک خط تولید محدود است و با تجهیز آن به یک خط تولید صنعتی ، واکسن ماهانه 3 تا 4 میلیون بار تولید می شود. من گزارش می دهم. این واکسن در افراد زیر 18 سال نیز مورد مطالعه قرار گرفته است و انتظار می رود پاسخگوی نیازهای جامعه دانشجویی ایران باشد. به گفته افراد آشنا با این موسسه ، تا پایان ماه سپتامبر سه میلیون دوز واکسن تولید می شود.

قرارداد ایران و کوبا تولید مشترک است

با این وجود مدیر انستیتو پاستور در ایران توضیحات بیشتری به همشهری داد. به گفته وی ، در حال حاضر تولید این واکسن با وجود مجوز محدود شده است اما راه اندازی خط تولید صنعتی قطعاً تولید را افزایش می دهد. “تولید انبوه حاصل شده است و هر ماه 3 میلیون واکسن در اوایل ماه اکتبر تولید می شود.”

وی در پاسخ به برخی ابهامات در مورد تولید مشترک کوبا یا واکسن ها گفت: “ایران یک توافقنامه تولید مشترک با کوبا دارد و دو کشور می توانند به طور مستقل واکسن تولید کنند.” “آنها بیش از جمعیت خود تولید خواهند کرد و با توجه به اینکه کوبا 8 میلیون نفر جمعیت دارد و ما 80 میلیون نفر هستیم ، طبق قرارداد به طور همزمان محصولات آنها را تولید خواهیم کرد. شما می توانید از آن استفاده کنید.”

به گفته وی ، در همه آزمایشات بالینی چندمرکز به طور معمول از یک منبع و یک محصول استفاده می شود تا بتوان نتایج آزمایش را جمع آوری و استناد کرد. به همین دلیل ، واکسن مورد استفاده در آزمایش ایران توسط موسسه فینلا در کوبا تولید شد. همین واکسن به محض ورود به ایران از نظر کیفیت کنترل شد. البته مرحله بعدی تولید واکسن در ایران انجام می شود. وی افزود: واكسن CellBank ایران در حال حاضر رایگان است ، انتقال فن آوری انجام می شود و ظرفیت تولید دارد.

مدیر انستیتو پاستور در ایران گفت که گفته می شود این مituteسسه با کشوری که از تکنولوژی قدیمی در ساخت واکسن برخوردار است ، قراردادی منعقد کرده است. “در حال حاضر هیچ قرارداد مشترکی با فینال های کوبا وجود ندارد. دکتر مهرز اعلام کرده است که توافق نامه بین ایران و کوبا لغو شده است و آنها ما را واکسینه نمی کنند. این سخنان توسط آنها است. من حتی نمی دانم که آیا صادر شده است. “وقتی این مقام مسئول اصلی تحقیق در پروژه باشد ، از نظر اخلاقی نسبت به محصولات سایر شرکتها با هدف مشترک بسیار اخلاق مدار است به طوری که هیچ یک از طرفین از بین نرود. زیرا شما باید مراقب باشید.”

به گفته بیگرلی ، انستیتوی پاستور در ایران و کوبا 20 سال سابقه همکاری دارد و قرارداد واکسن قرارداد تولید واکسن پنوموکوک (ذات الریه کودکان) را که هر سال توسط دو آژانس امضا می شود ، ادامه می دهد. قبل از وقوع تاج. وی گفت: “هنگامی که تاج پخش شد ، م Instituteسسه پاستور مامور انجام یک پروژه مشترک بین المللی برای تولید واکسن تاج شد.” ما دریافتیم که دقیق ترین و مقرون به صرفه ترین واکسن علمی که می توانیم روی آن کار کنیم ، واکسن پنوموکوک است که دانش فنی نزدیک به واکسن کرونا دارد و ما برای آن قرارداد بستیم. “اکنون نشان داده شده است که واکسن ها از مرگ 100٪ جهش های شدید جلوگیری می کنند.”

به گفته بیگلری ، در این تفاهم نامه آمده است که فعالیت مشترک در تولید واکسن کرونا ، ادامه قرارداد Ponomococcus است که به شما امکان تولید مشترک واکسن در ایران را می دهد. این واکسن می تواند همزمان با چندین جهش مبارزه کند. وی گفت: “در روز جمعه ، نتایج اولیه فاز 3 واکسن کوبا اعلام شد که ثابت شد تا 92٪ در برابر سویه های جهش یافته و 100٪ در اثر بیماری جدی موثر است.”

به گفته وی ، 44000 نفر از کوبا و 24000 نفر از ایران با موقعیت های مختلف جغرافیایی ، زمینه های مختلف ژنتیکی و جهش های ویروسی مختلف در این مطالعه شرکت کردند. این واکسن احتمالاً توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید می شود.

افزایش تولید پس از انتشار نتایج اثر واکسن

احسان مصطفوی ، مدیر پروژه مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا ، گفت که ایران تولید کننده این واکسن نبوده و فقط در آزمایش بالینی شرکت کرده است. فناوری حمل و نقل شبیه یک سیستم عامل است. “بنابراین ، وضعیت ایران با کشورهایی که فقط در آزمایشات بالینی شرکت کرده اند متفاوت است.”

اما وی توضیح داد که چرا با وجود انتقال فناوری ، این واکسن همچنان واکسن مشترک بین ایران و کوبا نامیده می شود. “از ابتدای مطالعه ، محصول مورد استفاده در این مطالعه Subrana 2 و موسسه Finline کوبا بود. با پیشرفت پروژه و انتقال دانش فنی در مرحله پایین دستی ، انتقال ماده فعال واکسن و شروع آزمایش های کنترل کیفیت ، احترام به حقوق مالکیت معنوی طرف کوبایی و اطلاع رسانی و تأیید بر اساس آنها این واکسن را با چارچوبی مشخص تجویز ، پر و بسته بندی کنید. با نام Pastokovac در انستیتو پاستور در ایران. “زیرا آماده است تولید این واکسن با توسعه زیرساخت های تولید و تهیه سایت تولید کامل طبق قرارداد منعقده بین دو آزمایشگاه انستیتو پاستور در ایران فراهم می شود. به زودی قابلیت ها ارتقا می یابند. “

وی همچنین آزمایشات بالینی این واکسن را به شرح زیر تشریح کرد: “مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کوبا-پاستور در شش شهر کشور به عنوان یک مداخله دو دوزه در حال انجام است و هم اکنون واکسن را به این شهرها تزریق می کند. این شهرها تکمیل شده اند. در دو شهر یزد و زنجان ، تزریق سوم در زنجان به پایان رسید ، اما تزریقات نیز در نظر گرفته شده است تا به ما یادآوری کند که شهر یزد هنوز در حال انجام است. اولین گزارش در مورد اثربخشی واکسن در شهرهایی که تا اوایل ماه سپتامبر دو دوز دریافت کرده اند ، در دسترس خواهد بود. “اما شواهد موجود نشان می دهد که واکسن بی خطر است و تعداد واکسن های بعدی نیز وجود دارد. این نشان می دهد که ردیابی آن برای ماه ها ادامه خواهد داشت.”

در پاسخ به این سال که آیا تزریق اضطراری واکسن Pastococcus تا زمان اعلام فرم تزریق عمومی آغاز می شود یا خیر ، “فرم مرحله بالینی این واکسن منتشر شده و مجوز تزریق عمومی واکسن صادر شده است. با این حال ، میزان تولید ما” محدود است در این مرحله ، و هدف همکاران ما در بخش تولید این واکسن انتشار نتایج موثر بودن واکسن در ایران و افزایش ظرفیت تولید پس از 9 واکسن برای تولید صنعتی از ماه است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا