رایزنی اجرای تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

رایزنی اجرای تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

نشستی با حضور مسئولان به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر حوزه های علمیه استان همدان به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این نشست اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق آرمان های حضرت امام (ره) و معنویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و به منظور تقویت همکاری هم افزایی و بهره گیری بهینه از امکانات ظرفیت ها و توانمندی متقابل علمی و تخصصی دو مجموعه در اعتلا و تقویت نظام اسلامی و اهمیت و ضرورت وحدت حوزه های علمیه و دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منعقد شده است.

وی افزود: توسعه همکاری های علمی آموزشی پژوهشی فرهنگی و تربیتی اجتماعی رسانه ای ارتباطات بین المللی و مدیریتی دو مجموعه بهره مندی متقابل از توانایی ها ظرفیت ها و امکانات یکدیگر بهره مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی فی مابین معاونین مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزه در سطح کشور از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

رایزنی اجرای تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تشریح عملکرد این دانشگاه بیان کرد: در حوزه آموزش تأسیس هفت دانشکده جدید بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه راه اندازی مدرسه عالی مهارتی حسابداری ارتقای سه عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه استادی ارتقای ۹ عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه دانشیاری تأسیس رشته های مهندسی بهداشت – ایمنی و محیط زیست فیزیولوژی ورزشی آسیب شناسی ورزشی مدیریت ورزشی حقوق خصوصی و مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کسب رتبه همت عالی در شاخص ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه و کسب مجوز دوساله اعتباربخشی در رشته های دایر علوم پزشکی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اقدامات سال گذشته در این واحد دانشگاهی بود.

خاکساری عنوان کرد: فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه فرهنگی دانشجویی شامل کسب رتبه دوم در جشنواره ملی رشد برگزاری جشنواره «مشق انتظار» از سری برنامه های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و کسب رتبه برتر کشور کسب رتبه نخست جایزه ملی ایثار توسط دانشجوی این دانشگاه حضور ۱۶۶ تیم کرسی آزاداندیشی و راه یابی ۱۲ تیم دانشگاه به مرحله کشوری رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی کسب مقام نخست بخش سیاسی سومین رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی کسب چهار رتبه برتر در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توسط استادان و کارمندان این دانشگاه و کسب عنوان نخست در بخش استادان در نخستین رویداد ملی مشق امید در ۳۶ سالگی دانشگاه می شود.

 کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و مسئول پیگیری تفاهم نامه حوزه و دانشگاه نیز گفت: کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است و از هزاران سال پیش دانشمندان بزرگ ترین دینداران بوده اند مانند دانشمندانی در زمینه های طب نجوم علوم تجربی ریاضیات شیمی و علوم مختلف.

حجت الاسلام حسن خیری بیان کرد: امیدواریم پیوند دائمی در عرصه فرهنگی و علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار شود تا بتوانیم در راستای اهداف امامان انقلاب اسلامی گام برداریم.

رایزنی اجرای تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

وی  تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با بودجه مردمی تأسیس شده؛ بنابراین معتقدیم آنچه از مردم در اختیار ما قرار دارد باید در خدمت مردم قرار دهیم.

وحدت حوزه و دانشگاه نتایج و ثمرات فراوانی دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند نتایج و ثمرات فراوانی داشته باشد عنوان کرد: امیدوارم این تفاهم نامه در مقام عمل ساری و جاری شود.

حجت الاسلام رضا محمدی ادامه داد: به منظور حسن اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه کمیته ای فعال مرکب از نمایندگان رسمی طرف های تفاهم نامه تشکیل تا روند اجرایی این تفاهم نامه و تبدیل آن به برنامه ها و قرارداد های مشترک را فراهم کنند.

رایزنی اجرای تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است

مدیر حوزه های علمی همدان نیز بیان کرد: وحدت بین اقشار مختلف جامعه مهم است؛ اما در شرایط کنونی وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است. بنا به گفته امام (ره) بدخواهان نمی خواهند بین حوزه و دانشگاه وحدت وجود داشته باشد؛ زیرا وحدت این دو مجموعه آثار و برکات زیادی دارد.

آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی تبیین کرد: تأکید امام (ره) برای نام گذاری روزی برای وحدت حوزه و دانشگاه برای افزودن روزی به مناسبت های تقویم نبود؛ بلکه ایشان به دنبال رفع یک نیاز و ضرورت بوده است؛ وی از روحانیون خواست تهمت هایی که به اسلام زده شده را رفع حکومت اسلامی را به جامعه دانشگاهی معرفی کنند و دانشگاه ها را اسلامی کرده؛ منظور از اسلامی کردن دانشگاه ها این است که مفاهیمی که در اسلام جایگاه دارد را در دانشگاه عملی کنند

دکمه بازگشت به بالا