ورزشی

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد مدی ترنکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان هرورسان جنوبی و بازدید از مزرعه پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیلجند انجام داد.

دکتر تفرانکی در این بازدید با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی نیازمند توجه به مسائل غذایی و امنیت غذایی هستند، گفت: دانشگاه آزادي اسلامي هم مثل قبل است. “نه. اما با ایجاد دانشگاه هدف، کشاورزی به صورت بسته ای ارائه می شود که شامل رشته های پزشکی، شیمی مواد غذایی، حقوق زمین، کشاورزی و سایر رشته های مرتبط است.

وی با تمرکز بر واحد بیرجند از راه اندازی دانشگاه پرسود در دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: محصولاتی مانند زعفران، زرشک و عناب. “

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد راه اندازی موسسه استاندارد زعفران در بیلجند را داد. دانشگاه فراسدومند بر روی تحقیقات صنایع بعدی و پیشرو زرشک، زعفران و عناب، راه اندازی گیاهان دارویی و ثبت ژنتیک زعفران در منطقه متمرکز شد. ، و غیره انجام می شود.

توجه داشته باشید مزرعه تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در زمینی به مساحت 29 هکتار در مجاورت واحد بیرجند واقع شده است که از این میزان حدود 4 هکتار برای کشت زعفران استفاده می شود.

دکتر تفرانکی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی حرورسان جنوب در واحد بیرجند و غرفه تراش سنگ های نیمه قیمتی واحد طبس بازدید کرد. ..

وی به عنوان یکی از تماشاچیان در بازدید از غرفه طلا و جواهر بر لزوم توسعه صنعت سنگبری تاکید کرد و پیشنهاد کرد دانشکده مهارت و کارآفرینی در این صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی در طبس ایجاد شود. در این زمینه انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشکده مهارت های تراش سنگ های نیمه قیمتی و کارآفرینی باید شامل کارگاه های طراحی، زمینه های طراحی سنگ های تزئینی و موارد دیگر باشد. رویکرد واحد طبس نباید تقلید شود، اما با حمایت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد با بهره گیری از توان شبکه علمی دانشگاه به عنوان مرجع سنگ های تزئینی ملی، باید عمل کند.

دکتر طهرانچی از شعبه طبس خواست بسته پیشنهادی را در این خصوص ارائه کنند.

در این بازدید، علی سروری مجد، رئیس و رئیس دانشگاه، رئیس مرکز هماهنگی روابط عمومی و کشور و سعید آزادیان، دبیر توسعه، برنامه ریزی، برنامه ریزی و برنامه ریزی، حاضران را همراهی می کردند. دکتر تفرانکی شورای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی و واحدی در خراسان جنوبی به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا