کسب و کار برتر

کاربرد اینورتر در کولر گازی چیست؟

کاربرد اینورتر در کولر گازی چیست؟

وقتی نوبت به سرمایش و گرم کردن هوای خانه می‌رسد، همه می‌خواهند مقرون‌به‌صرفه‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و سازگارترین کولر هوای خانه را انتخاب کنند، در نتیجه یک محیط خانه راحت با هوای تمیز و باکیفیت را حفظ کنند. . فناوری اینورتر به دلیل بهره وری بالای انرژی، قابلیت سرمایش و گرمایش مداوم و کاهش نویز، انتخاب مناسبی برای صاحبان خانه است. بنابراین سیستم های اینورتر چگونه کار می کنند و چرا بهتر از واحدهای غیر اینورتر هستند؟ اینورتر یک فناوری صرفه جویی در انرژی است که به طور موثر سرعت موتور را کنترل می کند و عملکرد هدر رفته در تهویه را حذف می کند. اینورتر نوعی مبدل قدرت است که سرعت موتور را تنظیم می کند و موتور را راه اندازی می کند، یعنی جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند و با تغییر فرکانس و ولتاژ اعمال شده به موتور الکتریکی آن را به گردش در می آورد. این فناوری در بسیاری از دستگاه ها استفاده می شود که یکی از آنها کولر گازی است. اکثر کولرهای گازی جدید این روزها از اینورتر استفاده می کنند، احتمالاً شنیده اید و از شما پرسیده شده است که اینورتر چیست. سلام بابا در این پست تکنولوژی اینورتر را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم و همچنین کاربرد آن و نحوه عملکرد آن در کولرگازی را توضیح می دهیم و در نهایت لیستی از بهترین کولر گازی های اینورتر را ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد خرید اینورتر دارید، ما به شما فنی و مهندسی ثامن را معرفی میکنیم.

اینورتر چیست و در کولر گازی چه می کند؟

اینورتر چیست؟ در واقع اینورتر به معنی اینورتر و در سیستم کمپرسور به معنی سرعت متغیر است به طوری که چرخش و سرعت کمپرسور دوار متغیر بوده و سرعت کمپرسور بر اساس دما و رطوبت تعیین شده توسط کاربر کاهش یا افزایش می یابد و کمپرسور هرگز. زمانی که به دمای مورد نظر کاربر رسید به طور کامل خاموش نمی شود بلکه فقط سرعت خود را کاهش می دهد و با حداقل مصرف برق و در صورت نیاز با سرعت بالا کار می کند دوباره شروع به کار می کند. کمپرسور اینورتر عمدتا با سوخت جدید R410 کار می کند که سازگار با محیط زیست است و در نتیجه راندمان دستگاه بالا است. مدل های کولر گازی اسپلیت اینورتر 30 تا 60 درصد کمتر مصرف انرژی دارند، بنابراین هزینه بیشتری دارند. در کولرگازی های نوع غیر اینورتر دور موتور ثابت بوده و با روشن و خاموش شدن موتور، دما را تنظیم می کنند که مصرف انرژی بیشتری دارد. اما در کولرهای گازی از نوع اینورتر، با تغییر دور موتور بدون روشن و خاموش شدن موتور، دما تنظیم می شود. در مقایسه با کولرهای گازی غیر اینورتر، کولرهای گازی اینورتر تلفات برق کمتری دارند و می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

کاربرد اینورتر در کولر گازی چیست؟
کاربرد اینورتر در کولر گازی چیست؟

سه مزیت اصلی کمپرسور اینورتر

1- ایجاد دمای ثابت بدون نوسانات در محیط با استفاده از کمپرسور (اینورتر DC)

استفاده از کمپرسور جدید Dc-Inverter (چند دور) در کولر گازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی تا 40 درصد می شود، زیرا دستگاه پس از رسیدن به دمای مورد نیاز خاموش نمی شود، بلکه تبدیل آن را کاهش می دهد. زیرا کمپرسور در مواقعی که به ظرفیت کامل کمپرسور نیازی نیست قدرت کار با 3 سیکل مختلف را دارد و می تواند به صورت هوشمند 1 سوم یا 2 سوم توان خود را بر اساس نیاز مصرف کند و این علی رغم جداسازی معمولی است. دستگاه ها این قابلیت را ندارند. و از زمان شروع به کار تا خاموش شدن با قدرت 100% به کار خود ادامه می دهند.

2-دمای پایین و صدای کم

کمپرسورهای معمولی برای کار کردن نیاز به ولتاژ بالایی دارند، در نتیجه انرژی زیادی به صورت گرما هدر می‌رود و به دلیل فرکانس ارتعاش بالا، صدای بسیار زیادی تولید می‌کند، در حالی که کمپرسور اینورتر بسیار کم صدا است و از آن استفاده می‌کند. . به دلیل قابلیت کار در سرعت های پایین، میزان انرژی حرارتی را به حداقل می رساند

3- عدم استفاده از خازن در سیستم های اینورتر DC

یکی از دلایل مصرف زیاد کولر گازی استفاده از خازن هایی است که هنگام راه اندازی ولتاژ زیادی از شبکه برق می کشند و به سایر تجهیزات الکتریکی آسیب می رسانند. خازن به طور دائم وظیفه حفظ و تامین ولتاژ کمپرسور را بر عهده دارد، در حالی که کمپرسور در سیستم اینورتر، برق ورودی متناوب AC را به DC تبدیل می کند و با کنترل فرکانس کمپرسور هماهنگ می شود و برای راه اندازی زودهنگام نیز استفاده می شود. زیرا عملیات نیازی به کندانسور ندارد.

ویژگی های موتورهای الکتریکی کمپرسور اینورتر پنتاکس

به دلیل جریان مستقیم (DC) در این خودروهای برقی، به جای آهنرباهای الکتریکی از نوعی آهنربای دائمی استفاده می شود که مصرف برق را نیز کاهش می دهد.

به دلیل تغذیه جریان مستقیم (DC) در این خودروهای برقی، نیازی به راه اندازی نیست، اما خودروی برقی با قدرت کم و سرعت کم شروع به کار کرده و به مرور زمان سرعت و قدرت خود را افزایش می دهد.

به لطف تامین جریان مستقیم (DC) این الکتروموتورها، امکان کنترل سرعت وجود دارد و قدرت کمپرسور با توجه به نیاز تجهیزات تطبیق داده می شود، برای سرد نگه داشتن فضا، نیازی به کمپرسور با توان بالا کار می کند و بیشتر اوقات کمپرسور با توان کم و با مصرف برق کم کار می کند.

دکمه بازگشت به بالا