فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

نکات مهم در خرید رنگ ساختمانی

رنگ‌ها در قالب مختلف، به پرکاربردترین‌ها در عرصه طراحی و دیزاین تبدیل شده‌اند. یکی از این موارد ساختمان‌ها هستند که به مراتب بیشتر نیاز به طراحی دارند. خرید رنگ ساختمانی به سبب توجه افراد به مسائل رنگ شناسی، باعث شده تا صنعت رنگ به شدت رشد کند و رنگ‌های مختلف و متنوعی وارد این عرصه شوند. به همین دلیل امروزه بسیاری از سازه‌ها در حال حرکت به سوی رنگ‌های متفاوتی هستند که آن‌ها را زیبا‌تر می‌کنند. در مورد رنگ ساختمانی، می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد. در واقع این رنگ‌ها هستند که در اجزاء به کار گرفته می‌شوند و آن‌ها را با هم مرتبط می‌سازند. برای اینکه دکوراسیون به خوبی اجرا شود و هارمونی اجزا مشهود باشد، از رنگ ساختمانی استفاده می‌شود.

با توجه به کاربردهای گسترده‌ای که رنگ‌ ساختمانی با خود به همراه دارد، می‌توان به این نتیجه رسید که انتخاب و خرید رنگ ساختمانی نیاز به توجه نسبت به مواردی دارد. این موارد شامل نکاتی هستند که هر کدام به گونه‌ای روی زیبایی تاثیر می‌گذارند. اولین و مهم‌ترین بحث در خرید رنگ ساختمانی، مرتبط با رنگی است که باید انتخاب شود! این رنگ تاثیر مستقیمی روی طراحی داخلی می‌گذارد و می‌تواند سبب بهتر شدن آن شود. بنابراین باید با توجه به مبلمان منزلتان، اقدام به انتخاب رنگ کنید.

نکته دیگری که باید در خرید رنگ ساختمانی مورد توجه قرار بگیرد، نوع رنگی است که می‌خواهید برای اجرای کار مورد استفاده قرار دهید. در واقع رنگ‌ ساختمانی در انواع مختلف، برای رنگ آمیزی وجود دارد که هر کدام ویژگی متفاوتی دارند. از جمله این انواع، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ روغن

رنگ روغن از جمله رنگ‌هایی است که قابلیت انحلال در آب را ندارد و در سه شکل مات، براق و نیمه مات وجود دارد. هر کدام از این‌ها باید با توجه به محل، مورد استفاده قرار بگیرد.

رنگ روغن براق به سبب قدرت پوشش دهی که دارد، می‌تواند برای درها و پنجره‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که رنگ براق قابلیت انعکاس نور دارد، می‌تواند سبب روشنایی بیشتر فضا شود.

انواع مات و نیمه‌ مات، به سبب درخشش پایینی که دارند، می‌توانند گزینه بهتری برای دیوارها باشند تا آن‌ها زیبا‌تر نشان‌ دهند.

رنگ پلاستیک

یکی دیگر از انواع رنگ‌ها، رنگ پلاستیک است که جزء ساده‌ترین‌ها در بین رنگ‌ها است. این رنگ به سبب اینکه به سرعت کثیف می‌شود، بیشتر برای دیوارهای خارج از دسترس، مانند سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های رنگ پلاستیک این است که زود خشک می‌شود و بویی ندارد. رنگ پلاستیک جزء رنگ‌هایی با بیس آب است. یعنی قابلیت انحلال در آب را دارد. از آنجایی که رنگ پلاستیک قابلیت پوشش دهی خوبی دارد، دیگر نیازی به رنگ‌ کردن در لایه‌های زیاد نیست. به علاوه قیمت مناسبی دارد. همین عوامل سبب شده‌اند که رنگ پلاستیک به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شود. اما مشکلی که وجود دارد، ماندگاری پایین این رنگ‌ها است. همچنین به خاطر داشتن پایه آب، قابلیت شستشو ندارند.

رنگ‌های نانو

در خرید رنگ ساختمانی، رنگ‌های نانو به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها به سبب قابلیت ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی مختلف، گزینه مناسبی هستند تا افراد بتوانند از آن‌ها برای پوشش دهی سطوح استفاده کنند. از آنجایی که بسیاری از رنگ‌ها برای اجرا نیاز به اضافه کردن حلال دارند، کار در ترکیب کردن کمی سخت می‌شود. اما در مورد رنگ ساختمانی نانو، نیازی به حلال نیست؛ البته گاها از مقدار  کمی آب به عنوان حلال استفاده می‌شود.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که می‌توان برای رنگ‌های نانو نام برد، قابلیت شستشو با آب و صابون است. به علاوه این رنگ‌ها در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها مقاوم هستند. همچنین این دسته از رنگ ساختمانی، در مرور زمان کدر نمی‌شود و همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کند.

رنگ آکریلیک

یکی دیگر از انواع رنگ‌ ساختمانی، رنگ آکریلیک است که به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، توانسته خود را در دسته محبوب ترین‌ها جای دهد. از آنجایی که رنگ‌ آکرلیک بیس آب دارد، بوی بدی در محیط ایجاد نمی‌کند. همچنین این رنگ‌ها هم قابلیت شستشو دارند. رنگ آکریلیک به عنوان یکی از رنگ‌های ساختمانی نوظهور در این عرصه، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این رنگ در برابر نور خورشید می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد. بافت رنگ آکریلیک برجسته است و به همین خاطر می‌تواند دکور زیبایی به وجود آورد. با این وجود که رنگ‌های آکریلیک امکان شستشو دارند، اما به سبب آن که بیس یا همان پایه آب دارند، نمی‌توانند به قدرت رنگ روغن براق شسته شوند.

رنگ‌های مولتی کالر

رنگ‌های مولتی کالر، همانطور که از نامشان پیداست، حاصل ترکیب رنگ‌های مختلف هستند. در نتیجه تنوع بالایی در رنگ‌های مولتی کالر مشاهده می‌شود. خرید رنگ ساختمانی از نوع مولتی کالر برای دکوراسیون‌های خاص، می‌تواند گزینه بسیار زیبا و جذابی باشد

جدای از بحث خرید رنگ ساختمانی، رنگ‌های مختلفی وجود دارند که کاربردهای متنوعی دارند. از جمله این رنگ‌ها، می‌توان به رنگ استخری اشاره کرد. این رنگ دارای قابلیت پوشش دهی فوق‌العاده بالایی است که لایه‌ای نفوذناپذیر را به وجود می‌آورد. به همین دلیل برای پوشاندن دیواره داخلی استخر‌ها به کار می‌رود.

نکته پایانی

شرکت‌های پخش رنگ بسیاری وجود دارد که شما میتوانید برای خرید رنگ اقدام کنید اما توصیه ما به شما شرکت پخش رنگ مهدلو است چرا که با بیش از 25 سال سابقه در زمینه رنگ میتواند به شما در خرید بهترین رنگ کمک بسیار کند. همچنین برند مهدرنگ پردیس تولید پخش رنگ مهدلو می‌باشد که یک انتخاب عالی برای خرید انواع رنگ است. این شرکت نمایندگی کامل بسیاری از رنگ‌های داخل ایران و خارجی را دارد که شما میتوانید از طریق این شرکت به پایین ترین قیمت در ایران خرید انجام دهید

رنگ سحر، رنگ الوان، رنگ فراز پیشه و سایر برندهای رنگ تماما تحت همکاری کامل با این شرکت پخش رنگ است.

دکمه بازگشت به بالا