عمومیکسب و کار برتر

چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم ؟

یکی از کارهایی که خیلی از جوانان علاقه دارند با خودروی خودشان انجام دهند، اسپرت کردن خودرو است و با این کار سعی می کنند که خودرویی جوانانه تر و جذاب تر برای خودشان بسازند. اما واقعا اسپرت کردن خودرو به چه معناست؟ خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اسپرت کردن خودرو به این معنا است که روی خودروی خودشان، تزئینات و لوازم جانبی نصب کنند و آن را شلوغ کنند، اما باید بدانید که اسپرت کردن اصلا به معنای این کار نیست و با چیزی که اکثر افراد انجام می دهند بسیار تفاوت دارد و کارهای دیگری هستند که برای اسپرت کردن خودرو انجام می شوند.

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که اسپرت کردن خودرو به چه معناست و شامل چه مراحلی می شود. با خواندن این مطلب متوجه می شوید که اگر بخواهید خودروی خودتان را اسپرت کنید، از کجا باید شروع کنید و این کار چقدر برایتان خرج خواهد داشت.

اگر ماشین‌باز هستید و دوست دارید که خودروی خودتان را اسپرت کنید و خودروی جذاب تر و زیباتر داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات فوق العاده کاربردی به شما بدهیم که کمک می کنند با مفهوم اسپرت کردن خودرو بیشتر آشنا شوید و راحت تر بتوانید این کار را برای خودروی خودتان انجام دهید.

خرید و قیمت فروش انواع روکش صندلی تیگو 7 پرو در فروشگاه زیر انجام میشود.

اسپرت کردن ماشین

قبل از اینکه به سراغ بررسی اسپرت کردن خودرو و مراحل آن برویم، بیایید در این مورد صحبت کنیم که اصلا اسپرت کردن خودرو چیست و چه معنایی دارد. اگر کمی تحقیق کنید متوجه می شوید که کلمه «اسپرت» به معنای «ورزشی بودن» است و در گذشته اسپرت کردن ماشین برای ماشین های ورزشی و مسابقه ای به کار برده می‌شد.

اگر نگاهی به ماشین های ورزشی بیندازید، متوجه می شوید که این ماشینها، خیلی ساده و جذاب طراحی می شوند تا بتوانند با کمترین نیاز به وسایل جانبی، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند و به بیشترین سرعت برسند؛ البته طراحی ظاهری این خودروها نیز باعث می شود که هیجان رانندگی با خودروهای زیبا بیشتر شود.

در خودروهای شخصی هم اسپرت کردن به همین معنا است و باید سعی شود که خودرو، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد که به دل خودتان بنشیند و هیجان رانندگی را برایتان بیشتر کند. همچنین خودرو را به صورتی طراحی کنید که با کمترین نیاز به وسایل جانبی بتواند بهینه ترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

اسپرت کردن شامل تغییرات ظاهری و داخلی خودرو و گاهی اوقات تقویت قسمت های مختلف تجهیزات خودرو مانند لاستیک و رینگ و همچنین موتور می شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

چگونه ماشین را اسپرت کنیم؟

چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم؟

برای اینکه بتوانید ماشین خودتان را اسپرت کنید، باید بدانید که چه مراحلی را انجام دهید. در ادامه می خواهیم با هم به بررسی این موضوع بپردازیم که اسپرت کردن خودرو چگونه انجام می شود و چه مراحلی دارد؛ پس همچنان با ما همراه باشید.

اسپرت کردن فضای داخلی خودرو

اولین بخشی که باید به اسپرت کردن آن بپردازید، فضای داخلی خودرو است. این فضا جایی است که خودتان و سرنشینان خودرو، می توانید از آن لذت ببرید و هیجان رانندگی را بیشتر تجربه کنید. برای اسپرت کردن داخل خودرو باید مواردی که در ادامه می گوییم را مدنظر قرار دهید:

1- روکش صندلی ها برای اسپرت کردن خودرو:

اولین و مهمترین نکته با یک روکش جدید است. معمولا روکش اصلی که با خودرو همراه است، ظاهری کلیشه ای و غیر اسپرت دارد و نمی تواند برای یک خودروی اسپرت مورد استفاده قرار بگیرد. به همین خاطر توصیه می کنیم که متناسب را رنگ خودروی خودتان و فضایی که می خواهید طراحی کنید، یک روکش صندلی عالی با طرح و رنگ مناسب انتخاب کنید.

در حال حاضر روکش های چرمی طرفداران بیشتری دارند که می توانید رنگ آنها و رنگ نخ دوخت آنها را انتخاب کنید تا فضایی زیبا و فوق العاده لوکس به ماشین شما بخشیده شود.

اسپرت کردن خودرو به چه معناست؟ چگونه ماشین را اسپرت کنیم؟

2- دسته دنده:

دسته دنده یکی دیگر از بخش هایی است که معمولا در فرآیند اسپرت کردن خودرو تعویض می شود. دسته دنده پیشفرض خودروها کاملا معمولی است و ظاهر زیبایی ندارد؛ اما در بازار خودرو، دسته دنده های زیبا و جذابی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید فضای داخلی خودروی خودتان را هماهنگ و یکپارچه کنید. همچنین این دسته دنده ها می توانند به شما در تعویض راحت تر دنده کمک زیادی کنند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما به فکر تعویض دسته دنده ماشین خود باشید تا بتوانید اسپرت کردن خودرو را بهتر و حرفه ای تر انجام دهید.

3- دستگیره ترمز دستی:

ترمز دستی ماشین معمولا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و در داشبورد ماشین نیز دیده می شود. یکی از کارهایی که برای اسپرت کردن خودرو انجام می شود، این است که شما می توانید برای ترمز دستی خودتان یک دستگیره جذاب و زیبا تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از آن، هم زیبایی بیشتری به این قسمت ببخشید و آن را با سایر بخش های داخلی هماهنگ کنید و هم بتوانید راحت تر ترمز کنید.

دقت کنید که توجه به جزئیاتی مانند همین موضوع است که باعث اسپرت شدن خودروی شما می شود و می تواند ظاهری جذاب و حرفه ای به آن ببخشد.

4- تعویض نشانگرهای آمپرتاثیر زیادی در اسپرت کردن خودرو دارد:

آمپر خودرو جایی است که در جلوی راننده قرار می گیرد. معمولا همه آمپرها شبیه هم هستند و ظاهری یکسان دارند. اما به لطف پیشرفت صنعت تیونینگ و اسپرت کردن خودرو، شما می توانید این ظاهر را کاملا تغییر دهید و ظاهر جدیدی به خودروی خودتان ببخشید.

برای این کار می توانید هم صفحه آمپر را عوض کنید که با رنگ داخلی هماهنگ بوده و جذاب تر شود و هم می توانید چراغ پشت آمپر را عوض کنید تا متفاوت و زیبا به نظر برسد. این کار نیز کمک زیادی به اسپرت کردن خودرو می کند.

5- تعویض داشبورد:

قسمت هایی از داشبورد هستند که امکان تعویض دارند و می توانید به راحتی آنها را عوض کنید. برای داشتن یک خودروی شیک اسپرت، نیاز است که به تعویض این قسمت ها در خودروی خود بپردازید و رنگ آنها را با رنگ روکش صندلی ها، داشبورد و … هماهنگ کنید. این کار کمک می کند که هماهنگی بیشتری در فضای داخلی خودرو ایجاد شود و همه قسمت ها با رنگ یکسانی دیده شوند.

6- تعویض فرمان مخصوص اسپرت کردن خودرو:

فرمان خودروها معمولا به این صورت است که ظاهر و اندازه ای پیش‌فرض دارد و در همه خودروها می توانید این موضوع را ببینید. اما اگر به خودروهای مسابقه ای نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که فرمان آنها کوچک تر و حرفه ای تر است و رانندگی با آنها راحت تر است.

شما نیز می توانید فرمان خودروی خودتان را تعویض کرده و از یک فرمان اسپرت برای آن استفاده کنید تا هم راندن خودرو راحت تر باشد و هم خودروی شما از حالت معمولا خارج شود و فرمان آن نیز با سایر بخش ها هماهنگی کامل داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به youtube مراجعه کنید.

7- تعویض چراغ سقف و چراغ های دیگر:

آخرین نکته در اسپرت کردن داخل خودرو، این است که می توانید چراغ سقف را تعویض کنید و یک چراغ سقف اسپرت و جذاب برای خودروی خودتان قرار دهید که هم نور و روشنایی بهتری ایجاد کند و هم زیبایی بیشتری داشته باشد.

همچنین می توانید بخش های دیگری مانند رنگ ساعت جلوی خودرو را تعویض کنید تا نسبت به خودروهای دیگر متفاوت باشد و زیباتر به نظر برسد.

تعویض قطعات خودرو

دکمه بازگشت به بالا