ورق استیل طلایی براق چیست؟

ورق استیل طلا یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی است که کاربرد تزئینی دارد. ورق های استیل طلایی که رنگ طلایی دارند و زیبایی و جلوه خاصی دارند در ساخت انواع واحدها و تک تک قسمت های ساختمان مانند حمام، آشپزخانه، شیرآلات و … استفاده می شود.

معرفی ورق طلا.

صفحه طلایی رنگارنگ و طلایی رنگ بر روی پارچه و تزئینات رنگارنگ قرار گرفته است. بشقاب های آهنی تزئینی رنگ های مختلفی دارند. از آن جمله می توان به رزگلد، آبی، مسی و مشکی اشاره کرد اما رنگ طلایی جلوه خاصی دارد و پیروان زیادی دارد.

اگرچه رنگ طلایی برای زیبایی آن اضافه شده است، اما مقاومت در برابر خوردگی و دوام ورق طلا را نیز افزایش می دهد. بنابراین ورق های طلا ماندگاری بالایی دارند و در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

وجود عناصری مانند کروم و آلیاژ نیکل در ورق فولادی طلا، آن را در برابر خوردگی مقاوم کرده و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. برای پوشش دادن ورق های فولادی با رنگ طلایی از روش PVD استفاده می شود. این روش که روشی پرهزینه است قیمت ورق طلا را نسبت به سایر صفحات گرانتر کرده است.
استیل
انواع ورق استیل طلایی

انواع ورق های استیل طلا و ویژگی های هر نوع، ورق های استیل طلا از نظر کاربرد و وضعیت سطح دارای انواع مختلفی می باشد. این دسته بندی هایی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم همگی بر اساس نوع کاربرد هستند. به طور کلی دو نوع ورق فولادی وجود دارد: صنعتی و تزئینی. این ورق های استیل، ورق های استیل رنگی، دارای روکش طلا بوده و در دسته ورق های استیل تزئینی قرار می گیرند که به سه نوع راه راه، مات و براق تقسیم می شوند.

ورق طلای براق

ورق های فلزی طلای براق را آینه می گویند و برای تزیین و تزیین استفاده می شود. این ورق ها می توانند نور را منعکس کنند، بنابراین در طراحی داخلی استفاده می شوند و اغلب در آویزها، گنبدها و آسانسورها استفاده می شوند.

ورق طلای مات

ورق طلای مات نوعی ورق فلزی است که به دلیل مات بودن سطح آن نمی توانید گرد و غبار و کثیفی روی سطح آن را مشاهده کنید. از این رو در دیوارهای بیرونی و بالای خانه استفاده می شود.

ورق طلا نقاشی شده

فولاد با روکش طلایی خراشیده یکی دیگر از ورق های چند خراشیده است. این صفحات فولادی نور را به خوبی منعکس نمی کنند و نسبت به صفحات مات بیشتر مستعد خراش هستند.

استفاده از ورق طلا

در قسمت های قبل اشاره کردیم که ورق استیل عمدتاً برای دکوراسیون استفاده می شود که به دلیل شکل زیبا و رنگ خاص آن برای تزئین بیرون و داخل ساختمان استفاده می شود. موارد زیر ممکن است در استفاده از این صفحات ذکر شود.
برای اطلاع از قیمت بروز ورق استیل طلایی در سایت استیل خانی به سایت http://www.steelkhani.com مراجعه نمایید.

کاربرد در طراحی حمام و دکوراسیون سرویس بهداشتی

برای ساخت فضای داخلی ساختمان

ساخت بیرونی ساختمان

برای ساخت گلدسته و گنبد در اماکن مذهبی

مورد استفاده در آسانسور در نما و بدنه

ساخت وسایل تزیینی و لوازم منزل

کاربرد در پنل سازی

ساخت زیور آلات و زیورآلات

قیمت طلا

قیمت ورق استیل طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که ورق های اصل معمولا از کشورهای خارجی وارد می شوند، قیمت آنها در بازار ایران بر اساس نوسانات مختلف تعیین می شود. یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت ورق طلا، نرخ ارز است. اگرچه میزان عرضه و تقاضا نیز مستقیماً بر قیمت ورق های فولادی طلا تأثیر می گذارد، اما برند سازنده و کیفیت لایه پوششی سطح ورق اصلی نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد.

اگر قصد خرید ورق های استیل طلا را دارید، دقت کنید که ورق های استیل در ایران روکش طلا باشند یا در کارخانه تولید شوند. زیرا قیمت این دو نوع ورق متفاوت است. البته با توجه به کاربردهای مختلف می توانید انواع ورق را با توجه به نیاز خود بسازید.

دکمه بازگشت به بالا