کسب و کار برتر

راهنمای خرید ورق استیل

راهنمای خرید ورق استیل

تیم آهن استیل آنلاین راهنمای خرید ورق فولادی را ارائه کرده است تا به شما کمک کند قبل از خرید ورق فولادی صنعتی و تزئینی دانش فنی خود را افزایش دهید تا بهترین ورق را انتخاب کنید. این ورق های فولادی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی کاربرد فراوانی دارند. بنابراین، دانستن هزینه ورق فولادی برای برآورد صحیح هزینه های پروژه ضروری است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مهفا مراجعه کنید.

نکاتی که قبل از خرید ورق استیل باید بدانید

ورق های استیل در دو نوع صنعتی و تزئینی تولید و در بازار موجود می باشد. در ابتدای راهنمای خرید ورق فولادی خود، این ورق ها، آلیاژهای مرتبط با آنها و موارد استفاده از هر کدام را پوشش خواهیم داد.

بازرسی ورق های فولادی صنعتی و آلیاژهای مربوطه

کاغذهای مقاوم در برابر خوردگی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی یکی از پرکاربردترین کاغذها در مهندسی است. مقدار کمی از کروم، به عنوان مثال 5٪، مقاومت به خوردگی فولاد را افزایش می دهد، اما برای به دست آوردن یک ورق بدون زنگ، حداقل 10.5٪ کروم.

304: سخت شده برای مخازن آب، هوای فشرده، سیمان و ماشین آلات.

316: برای مخازن، سیستم ها در صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی.

317: برای مخازن حاوی آب دریا.

ورق های فولادی صنعتی در بازار ایران دارای کیفیت های زیر می باشد:

20, 430, 301, 304L, 114, Dh

این کامپوزیت بسته به ضخامت مورد استفاده به صورت رول یا ورق موجود است. این ورق ها به صورت دو لایه (2 بار پولیش شده) و تک لایه (فقط اسیدشویی) موجود هستند که همگی مات هستند.

رول ها به طور کلی در عرض های 1/22، 1/25، 1/5 و 2 متر موجود هستند. وزن آن از 2.5 تا 10 تن بستگی به ضخامت ورق موجود دارد.

در آلیاژهای 301، 304، 316 که کشسان و نرم برای ساخت دستگاه های خاص مانند صنعت ماهیگیری و ماشین آلات آرد. آنها در ضخامت های 0.05 تا 1 میل در رول هایی با عرض 20، 30 و 40 سانتی متر موجود می باشند.

ورق ها به صورت پارچه (برش کارخانه) یا ورق برش (برش کارخانه) در دسترس هستند. ابعاد معمولی در زیر آورده شده است (همه واحدها متر هستند).

6*25، 6*145، 3*1/5، 2/5*1425، 1*2، 2/44*1/22

آلیاژ 420 پرکاربردترین آلیاژ در صنعت تولید چاقو به صورت عمده در بازار ایران به صورت پارچه های ورق در سایزهای 1*2 و 1.25*2.5 با ضخامت 1.5 تا 4 میل به فروش می رسد. از چین و هند تا تایوان گسترش یافت.

در راهنمای خرید ورق فولادی زیر به معرفی ورق های آلیاژی 430 موجود در ضخامت های 0.5 تا 15 میل می پردازیم که اغلب برای ساخت سازه های ماشینی مقاوم در برابر رطوبت استفاده می شود که اغلب از چین و هند وارد می شوند. .

ورق های 304، 304 و 316 لیتر از ضخامت 0.5 تا 70 میل در دسترس هستند، در هر دو شکل پارچه و رول (ضخامت 0.5 تا 12 میلی متر) موجود هستند، که عمدتاً در چین (کارخانه de Tisco)، کره جنوبی (Pusco)، هند (Jindal) تولید می شوند. ، اسپانیا (Acerinox) و آفریقای جنوبی (Colombes). آلیاژ 304 و 304L برای ماشین آلات صنعتی، مخازن آب و مخازن پتروشیمی با محیط خنثی استفاده می شود، در حالی که آلیاژ 316L عمدتا در مخازن پتروشیمی و اسید استفاده می شود.

آلیاژ 321 به دلیل وجود تیتانیوم از مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایش برخوردار است، بنابراین در حالت تمام شده موتورهای سنگین و دیزلی، سوپرهیترها، ریخته گری بویلر و در موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. 0.5 تا 60 میلیمتر موجود در بازار ایران.

آلیاژهای 309S, 310S, 4841 در بازار ایران موجود است که عمدتاً به عنوان دیوار یا پانل کوره در صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی با ضخامت های 70-0.8 میلی متر به صورت ( رول های 0.8-0.8 میلی متر 10 میل استفاده می شود. ) و کاغذهایی در دسترس هستند که بیشتر آنها از هند (جیندل)، آفریقای جنوبی (کلمبوس)، اسپانیا (اسرینوکس)، فنلاند (آتوکامپو) هستند. میزان فروش این محصولات به شرح زیر است: از کاغذ یک میل تا کاغذ کمتر از یک تن و ضخامت بالا و مقدار بالا در هر کیلوگرم.

بازرسی ورق های فلزی تزئینی

این دسته عمدتاً برای تولید نما، اشیاء تزئینی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود، این ورق ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شود:

گروه اول: ملحفه های درخشان و براق.

گروه دوم: بشقاب ها و نقش های رنگی.

این ورق ها در آلیاژهای 201، 430 و 304 در ضخامت های 0.3 تا 2 میلی متر و به صورت ورق فابریک یا برش خورده و رول شده در بازار موجود می باشند.

رایج ترین ابعاد ورق آنها 2 * 1، 2/44 * 1/22، 2/5 * 1/25 متر و عرض رول 1، 1/22 و 1/25 متر است.

ورق های براق روی رول روکش پی وی سی ندارند و ممکن است پارچه نباشد. ورق ها و غلتک ها با PVC پوشیده شده اند.

تخته لمینت به دو صورت لمینت فابریک یعنی لمینت شده در کارخانه اصلی و لمینت ایرانی لمینت شده توسط شرکت های تهران در بازار موجود می باشد.

از این ورق ها برای ساخت کیسه هایی مانند ضایعات و ظروف آشپزخانه استفاده می شود که بیشتر ورق های این نوع از تایوان و چین وارد می شود. خرید و فروش این ورق های زیر 1 تن کاغذ و بیش از 1 تن معمولا کیلویی می باشد.

راهنمای خرید ورق استیل
راهنمای خرید ورق استیل

کاغذهای رنگی و طرح دار

از این نوع لیف بیشتر برای نماهایی مانند برج ها و تابلوها استفاده می شود. همانطور که گفته شد در آلیاژهای 201، 430 و 304 تولید می شوند که از ضخامت 0.5 تا 1.5 میلی متر وارد می شوند که در سایز استاندارد 1.22*2.44 متر موجود می باشد.

قبل از خرید اینترنتی ورق فولادی آهن چه نکاتی را باید بدانیم؟

در راهنمای بعدی خرید ورق استیل به نحوه خرید اینترنتی این محصول از آهن می پردازیم. قبل از انجام معامله، متخصصان مربوطه یک پیش فاکتور حاوی اطلاعات دقیق خرید تهیه و برای خریدار ارسال می کنند. پس از تایید پیش فاکتور مربوطه توسط مشتری، متخصصان بخش متالورژی، پیش فاکتور بعدی را که شامل اطلاعاتی مانند محل بارگیری، نحوه پرداخت و زمان بارگیری می باشد، برای مشتری ارسال می کنند. هدف از ارسال پیش فاکتور ثانویه ذکر محل بارگیری، زمان بارگیری و نحوه پرداخت می باشد.

از آنجایی که ورق های فولادی صنعتی و تزئینی وارد می شود، معمولاً از بنادری مانند تهران و بندرعباس بارگیری می شوند.

بارگیری ورق های فولادی صنعتی و تزئینی معمولاً با لیفتراک انجام می شود، اما گاهی ممکن است محصول در سوله باشد، بنابراین برای بارگیری از جرثقیل سقفی استفاده می شود.

سوالات متداول

در زیر به تعدادی از سوالات مطرح شده در این کادر پاسخ خواهیم داد، اگر سوال مورد نظر خود را در این قسمت نیافتید می توانید با شماره 02154712 با ما تماس بگیرید.

ارزش ارزیابی چیست؟

وزن خالص به وزن محصول در کارخانه اطلاق می شود و به دو صورت روی بست های صفحه ای که از کارخانه می آیند اعمال می شود:

وزن خالص ناخالص: به معنای وزن کالا از جمله بسته بندی کالا است.

وزن خالص: که فقط وزن محصول خالص بدون پوشش محافظ است.

وزن نت هر برگ چگونه محاسبه می شود؟

اگر ورق شما یک ورق نساجی است، وزن خالص بسته بر تعداد ورق های داخل بسته تقسیم می شود، اگر ورق برش خورده باشد، وزن خالص رول بر تعداد ورق های بدست آمده تقسیم می شود.

ضخامت صفحه رو به رو 2 چقدر است؟

اصولا 2 پل تا 3 مایل در بازار موجود است اما گاهی پل های تا 6 مایل نیز موجود است که استاندارد بازار نیست.

تفاوت بین ورق فلز اروپایی و چینی چیست؟

دو تفاوت عمده بین این دو کارت وجود دارد:

روش تولید و میزان عناصر به کار رفته در آن به این صورت است که اولاً تکنولوژی تولید کالاهای اروپایی بالاتر است و ثانیاً میزان عناصر مهمی مانند کروم و نیکل در فرآیند تولید متفاوت است. در واقع، درصد عناصر در برگ های چینی نزدیک به انتهای پایین محدوده استاندارد و در برگ های اروپایی نزدیک به انتهای بالایی است.

محصولات اروپایی تحمل غلیظی دارند. محصولات چینی و آسیایی تحمل کاهش یافته اند.

عرض رول ها چند سانتی متر در بازار موجود است؟

1-1.25-1.5 متر عرض های معمولی هستند.

ورق های صنعتی دارای چه اندازه هایی هستند؟

1*2-1.25*2.5-1.5*3-1.5*6

در مخزن اسید از چه آلیاژی استفاده می شود؟

316

تفاوت بین 304 و 304L چیست؟

L به این معنی است که محتوای کربن به زیر 0.03٪ کاهش می یابد.

تفاوت بین کربنیزاسیون کم ورق فلز در مورد مکانیکی چیست؟

باعث جوش پذیری بهتر ورق ها می شود بنابراین به دلیل کاهش کربن و سختی کاغذ حالت خمشی بهتری دارد.

1.4841 آلیاژ در چه دمایی واکنش نشان می دهد؟

حدود 1200 درجه سانتیگراد.

آیا آلیاژ 310S دمای بالاتر را تحمل می کند یا آلیاژ 1.4841؟

1,4841

چرا صفحات آینه طلا سیاه می شوند؟

بله، آلیاژ 304 به مرور زمان درخشندگی خود را از دست نمی دهد.

آیا لایه هایی با ضخامت کمتر از 1 میلی متر وجود دارد؟

بله، برخی از این ورق ها در ایران خراشیده شده و برخی با پارچه خراشیده شده اند.

آیا ورق رنگی ایرانی داریم؟

بله، ورق ها از خارج از کشور وارد می شوند و در ایران آینه کاری و روکش طلا می شوند.

ضخامت ورق استیل ضد زنگ چقدر است؟

1.5 میلی متر

اندازه استاندارد صفحات رنگ آمیزی چیست؟

1.22 x 2.44 متر.

رنگ های رایج صفحات فولادی چیست؟

آینه نقره ای، آینه طلایی، آینه دودی.

محتوای این مطلب پنهان
1 راهنمای خرید ورق استیل
دکمه بازگشت به بالا