عمومیکسب و کار برتر

نحوه تمیز کردن فضولات پرندگان بر روی سایبان مغازه

سایبان ها به دلیل انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی که دارند از جمله: سایبان ماشین، سایبان مغازه و … که می تواند به شکل دستی و یا برقی باشد، هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود هستند که این امر سبب می شود تا نحوه نگه داری و مراقبت و همچنین شست و شوی آن ها نیز متفاوت از هم باشد. اگر شما هم صاحب یکی از این سایبان ها هستید و مایلید بدانید که چطور باید به تمیز کردن و مراقبت از آن بپردازید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

می دانیم که ویژگی مهم سایبان ماشین و یا انوع دیگر از سایبان ها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا در محیط پیرامون، ممانعت از تابش مستقیم خورشید به خودرو و یا فروشگاه شما می باشد.

در واقع به لطف سایه ای که سایبان مغازه بر قسمت جلویی فروشگاه شما ایجاد می کند، محصولات غذایی مختلف در مغازه شما سالم مانده و از فاسد شدن آن جلوگیری به عمل می آید. مانند هر ابزار و وسیه ای که در تماس با هوای آزاد دچار آلودگی می گردد، یا سایر سایبان ها نیز از این قاعده مستثی نبوده و گرد و خاک یا فضولات پرنده های مختلف، در نهایت سبب کثیف شدن آن می گردد.

کثیفی سایبان  ماشین به مرور زمان، سبب ایجاد تصویری ناخوشایند و جلوه ای بد در فضای اطراف آن می گردد؛ در این گونه مواقع شاید این گونه تصور کنید که باید به تعویض چادر سایبان ماشین اقدام نمایید؛ اما دست نگه دارید!

پیشنهاد می کنیم که به جای هزینه برای تعویض چادر سایبان، به شست و شوی آن فکر کنید.می دانیم که پارچه ای که برای سایبان به کار برده می شود در انواع جنس های مختلف به بازار عرضه شده است؛ لازم به ذکر است که به جز جنس پنبه ای، سایر جنس ها قابلیت شست و شو را دارند. در واقع هنگام شست و شوی سایبان پارچه ای، با استفاده از لایه فیبر پشمی یا تفلون می توان سطح آن را تمیز نمود.

دستورالعمل تمیز کردن انواع سایبان

برای این که فرایند تمیز کردن سایبان چتری تان به طور تام و کمال انجام شود، پیشنهاد می کنیم ابتدا تمام موارد زیر را آماده کنید و در ادامه مراحل ذکر شده را دنبال کنید.

مواد مورد نیاز جهت تمیزکاری عبارتند از:

  • چاقو، قاشق یا کارت بانکی
  • اسپری کننده آب
  • سطل(اختیاری)
  • فرچه نرم
  • فرچه سفت(اختیاری)
  • مایع شستشو
  • آب ولرم
  • سفید کننده اکسیژنی(اختیاری)

How to clean bird droppings on the awning of the shop

تأثیر محافظت و شست و شوی درست سایبان در طول عمر محصول

در هر صورت هر یک از سایبان‌های موجود ویژگی‌های خاص و ویژه و منحصر به فرد خود را به دنبال دارند، اما یکی از نکات مهمی که باید در اولویت قرار بگیرد تا از این طریق طول عمر سایبان افزایش پیدا کند، محافظت درست از آن می‌باشد. مراقبت و شستشوی درست آن هم در هر بازه زمانی تعیین شده می‌تواند نقش بسیار مهم و پر اهمیتی برای افزایش کاربرد و طول عمر آن داشته باشد.

علاوه بر بالا رفتن طول عمر می‌توانید باعث شوید که سایه‌بان شما در هر شرایطی تمیز و زیبایی همیشگی خود را حفظ کند. یکی از مواردی که در اکثر مواقع مجبور خواهید شد به خاطر آن به تمیز کردن سایبان خود بپردازید وجود فضولات پرندگان است. ممکن است بسیاری از افراد از این موضوع اطلاع نداشته باشند که چگونه می‌توان فضولات پرندگان را از روی سایبان پاک کرد، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت تمیز کردن و شستشوی انواع سایبان‌ها

همانطور که خوبی مطلع هستید یکی از مهمترین ویژگی‌های سایبان برقی یا حتی ثابت ایجاد فضایی زیبا در محیط اطراف می‌باشد. علاوه بر این مورد می‌تواند از تابش مستقیم خورشید به کافه، فروشگاه، خودرو و دیگر مکان‌های مد نظر شما جلوگیری کند.

قطعاً مکان‌هایی همچون رستوران، کافه، مغازه باید در هر شرایطی تمیزی و نظافت خود را حفظ کنند و در بسیاری از مواقع در صورت بی‌توجهی به آن‌ها ممکن است فضولات پرندگان و دیگر موارد باعث کثیف شدن آن شود که به مرور زمان تصویری ناخوشایند را در فضای مورد نظر به وجود می‌آورد، پس در چنین مواقعی شما می‌توانید با تمیز کردن و شستشوی سایبان باعث حفظ زیبایی محیط شوید.

شست و شوی سایبان برقی

چگونه فضولات پرندگان را از روی سایبان پاک کنیم؟

تو که خوبی مطلع هستید سایبان‌ها این قابلیت را به دنبال دارند تا در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و یا برف و باران از ما محافظت‌های لازم را به عمل بیاورند معمولاً صاحب آن‌ها را در فضای باز قرار می‌دهند که بدون شک پرنده‌ها نیز در محیط‌های باز رفت و آمد زیادی دارند این موضوع می‌تواند سایبان شما را در معرض کثیفی و آلودگی و در بسیاری از مواقع فضولات پرندگان قرار دهد.

اگر سایبان چتری شما توسط پرندگان حسابی کثیف شده ما در ادامه قصد داریم برای شما نحوه صحیح پاک کردن تمامی آلودگی‌ها از روی سایبان و مواد مورد نیاز برای انجام این کار را ارائه دهیم. جهت فرایند تمیز کردن سایبان چتری در وهله اول باید تمام مواد مورد نیاز برای این کار را تهیه نمایید.

این مواد شامل چاقو، اسپری‌کننده آب، سطل، فرچه نرم، آب ولرم مایع شستشو و در نهایت سفیدکننده اکسیژنی آن هم به صورت اختیاری می‌شود. پاک کردن فضولات پرندگان از روی سایه‌بان در چندین مرحله انجام خواهد شد که قصد داریم آن‌ها را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم.

تراشیدن فضولات موجود روی سایبان

اولین و مهمترین قدم برای پاک کردن فضولات پرندگان از روی سایبان تراشیدن آن و دور انداختن محصولات می‌باشد. چنانچه مشاهده کردید که فضولات پرنده حالت خشکی به خود گرفته این امکان فراهم از آن را به کمک چاقو یا حتی قاشق بخراشید.

اگر فضولات هنوز هم کمی حالت خیس و رنگ روشن دارند بهتر است از یک فرچه برای این کار استفاده نمایید. پس از پشت سر گذاشتن مراحل نامبرده شده لازم است شوینده و مقداری آب روی لکه بریزید و اجازه دهید به مدت یک ساعت خورد شود پس از این بازه زمانی آن را شستشو و در نهایت آبکشی کنید.

استفاده از اسپری آب

در مرحله بعد جهت تمیز کردن سایبان لازم است به سراغ اسپری آب بروید. در وهله اول باید چند قطره محلول شوینده ته بطری را اسپری و سپس به آن آب ولرم اضافه نمایید. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که محلول نام برده شده برای لکه‌های کوچک‌تر و ضعیف می‌تواند پاسخگوی مناسبی داشته باشد و در صورتی که قصد پاک کردن لکه بزرگتر از روی سایبان دارید باید مرحله نام برده شده را و همین محلول را در سطل بریزید.

استفاده از فرچه

تا به اینجای کار برای شما توضیح دادیم که چگونه می‌توانید فضولات پرندگان را از روی سایبان تراشیده و در نهایت با استفاده از محلول موجود محل لکه را به طور کامل شستشو داده و پاک کنید.

اما در بسیاری از مواقع بهتر است که تمیز کردن سایبان چتری را با استفاده از فرچه انجام دهید، به این ترتیب که در وهله اول محلول ساخته شده را روی لکه موجود بریزید، پس از آن به کمک یک فرچه نرم البته به آرامی روی لکه بکشید. چنانچه رد قرمزی از لکه‌های ناشی از فضولات روی سایبان به وجود آمد این امکان فراهم است تا از سفید‌کننده‌های اکسیژنه جهت پاک کردن کامل آن استفاده نمایید.

آبکشی و خشک کردن سایبان

پس از آنکه تمامی مراحل لازم برای پاک کردن فضولات پرندگان از روی را پشت سر گذاشتید در نهایت به آبکشی شوینده می‌رسید و باید اجازه دهید که سایبان به طور کامل خشک شود، پس از آنکه مطمئن شدید لکه به صورت کامل از روی سطح سایبان پاک شده، امکان آبکشی آن فراهم شده و در نهایت نیز باید اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شود.

چگونه لکه‌های سرسخت را از روی سایبان پاک کنیم؟

در اکثر مواقع لکه‌های موجود روی سایبان به کمک روش فوق کاملاً پاک می‌شوند، اما در بعضی مواقع نیز این امکان وجود دارد که این روش در تمیز کردن سایبان مؤثر عمل نکند و لکه باقی بماند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای سایبان‌ها به وجود می‌آید باقی ماندن لکه قرمز روی آن است. جهت پاک کردن این نوع لکه می‌توانید از سفید‌کننده‌های اکسیژنی یا هیدروژن پراکساید استفاده کنید.

در نهایت اگر دو مورد نام برده شده برای پاک کردن سایبان به اندازه کافی کارساز نبود، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های مرتبط لکه بر حیوانات خانگی را خریداری کرده و یا از خشکشویی‌های مخصوص کرباس کمک بگیرید.

سخن پایانی

همانطور که ملاحضه کردید در رابطه با این موضوع که چگونه فضولات پرندگان روی سایبان پاک کنیم مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم، اما در پایان باید به توضیح این موضوع بپردازیم که سایبان‌های برقی می‌توانند پاسخگوی مناسبی برای نیاز‌های متفاوت و متنوع شما باشند.

قطعاً برای بسیاری از کافه‌ها که مشتری‌ها علاقه دارند در فضای باز بنشیند سایبان‌های چتری می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین گزینه باشند. اما توجه داشته باشید که خرید سایبان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز ما پیشنهاد می‌دهیم که به گروه مراجعه بفرمایید که در هر زمانی سعی می‌کند بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا