عمومیکسب و کار برتر

تفاوت سایبان برقی با سقف متحرک در چیست؟

در ابتدا بهتر است با سایبان‌ها و کارکرد آن‌ها آشنا شویم.

سایبان چیست؟

همان‌گونه از نام آن مشخص است، سایبان‌ها پوششی بیرونی در ساختمان هستند که برای حفاظت در مقابل آفتاب یا بارندگی به‌کار گرفته می‌شوند. امروزه با افزایش طرفداران این وسایل میان مردم، افراد برای راحتی بیشتر خود یا زیبایی بخشیدن به ملک شخصی جهت میزبانی یا حتی فروش آسان‌تر، از آن استفاده می‌کنند. سایبان‌های ثابت قدیمی با گذشت زمان جای خود را به سایبان‌های سقف متحرک دادند که علاوه‌بر نحوۀ استفادۀ ساده‌تر، در صورت عدم نیاز، قابل جمع کردن هستند. اگر جنس پارچه‌ای داشته‌باشند، قابلیت شست‌وشو دارند و همچنین با استفاده از موتورهای برقی و کنترل توسط ریموت، استفاده از آن‌ها برای افراد راحت‌تر شده‌است.

انواع سایبان‌ها

سایبان‌ها از نظر شکل و اندازه، گونه‌های مختلفی دارند که معمولاً به دو صورت مسطح و گنبدی به‌کار می‌روند. اکنون به معرفی برخی از انواع آن‌ها می‌پردازیم:

۱. سایبان بازویی یا جمع‌شونده

سایبان‌های مسطح، سایبان‌هایی یک‌طرفه هستند که معمولاً در ورودی مغازه‌ها، ساختمان‌ها، بالکن یا تراس مشاهده می‌شوند. این سایبان‌ها به‌صورت بازویی و جمع‌شونده عمل می‌کنند و عموماً مجهز به یک موتور الکتریکی هستند.

۲. سایبان چتری

سایبان‌های چتری متداول‌ترین گونه از سایبان‌ها برای زیباسازی محیط باغ و ویلا هستند. سایبان‌های چتری دو گونۀ متحرک و ثابت دارند که روی یک پایه قرار می‌گیرند و ابعاد آن‌ها متناسب با محیط انتخاب می‌شود.

۳. سایبان آکاردونی

همان‌طور که از اسم این سایبان مشخص است، این سایبان‌ها همانند ساز آکاردئون باز و بسته می‌شوند. این‌گونه از سایبان‌ها، بیشتر در پارکینگ‌ها خودرو و وسایل نقلیه در مکان‌های عمومی و تجاری به‌کار گرفته می‌شوند.

۴. سایبان استخر

با توجه به موارد استفاده از این سایبان در حاشیه استخرها، این گونه سایبان‌ها باید سقف متحرک داشته باشند. این سایبان‌ها می‌توانند در دو مدل اسکلت‌بندی فلزی – پلی‌کربنات یا به شکل بادبان‌های قایق طراحی شوند. در نوع اول، از پروفیل آلومینیوم و پارچۀ مقاوم و ورق‌های پلی‌کربنات استفاده می‌شود.

اکنون قصد داریم سایبان‌های بازویی را بررسی کنیم و به جزئیات سایبان برقی و تفاوت آن با سقف متحرک پارچه ای بپردازیم.

سایبان‌های برقی

سایبان برقی یک سیستم متشکل از سازه‌های فلزی و پوششی متحرک است که با اتصال به یک موتور برقی می‌توان آن را در وضعیت دلخواه قرار داد. این‌گونه سایبان به‌صورت تاشو و متصل به دیوار، بالای درب یا پنجرۀ منزل یا به‌صورت چتری اسن که در همۀ این موارد توسط نیروی الکتریکی متصل به موتور هدایت می‌شود. سایبان‌های برقی می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند و همان‌طور که گفته شد، توسط نیروی الکتریکی و به‌وسیلۀ ریموت کنترل می‌شوند.

  • مزایای استفاده از سایبان‌های برقی

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از سایبان‌های برقی، ایجاد پوشش مقابل آفتاب، بارندگی و سایر پدیده‌های جوی است. رنگ سایبان‌ها را می‌توان متناسب با رنگبندی ساختمان و محیط انتخاب کرد و در تنوع طرح‌های مختلف تا بیش از عرض ۵ متر را پوشش می‌دهد. سایبان برقی به دلیل سازۀ آلومینیومی از وزن پایینی برخوردار است که حمل‌و‌نقل آن را برای افراد آسان می‌کند.

  • موارد استفاده از سایبان‌های برقی

به دلیل امکان تغییر اندازه در سازه، پارچه و امکان انتخاب نوع پارچه و رنگ آن متناسب با سلیقۀ مشتری، استفاده از سایبان‌های برقی محدودیتی ندارد. مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، استخر، آلاچیق، ویلا، تالارها و … موارد استفاده از این وسیلۀ کاربردی است.

قیمت سایبان برقی در بازار ایران، نسبت به جنس سازه، پوشش و اندازۀ آن متنوع است.   یکی از مراکزی است که برای آگاهی از شرایط قیمت و خرید سایبان‌های برقی و دستی گزینۀ مناسبی است.

سایبان‌های برقی فول باکس، گونه‌ای از سایبان‌های برقی هستند که در دستۀ لوکس قرار می‌گیرند. این‌گونه سایبان‌های برقی علاوه‌بر زیبایی بخشیدن به محیط، از سمت جلو هم کاور دارد که کل سایبان و اجزا آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سایبان برقی تبریز | سایبان برقی ترب | سایبان برقی چیست

سقف‌های متحرک پارچه‌ای

همانند سایبان برقی جهت موارد مختلفی مانند مقابله با شرایط مختلف جوی در دکوراسیون محیط خارجی استفاده می‌گردد. سقف متحرک پارچه ای با قابلیت باز و بسته شدن آسان و پوششی یک‌پارچه، علاوه‌بر فراهم کردن محیطی آرام در شرایط نامساعد جوی، با طرح‌های گوناگون خود، به محوطۀ خارجی منزل یا محل کار زیبایی می‌بخشند.

  • انواع سقف‌های متحرک پارچه‌ای

سقف‌های متحرک ازلحاظ کاربرد، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

موارد دستی و برقی مانند توضیحات قبل است. اما سقف‌های اتوماتیک، پارچه‌ای مجهز به سنسور هستند که طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده در ساعات مختلف روز و موارد نیاز، باز و بسته می‌شوند.

۱. سازه سقف

تیرک‌های آلومینیومی‌ به‌عنوان پایه و ستون برای سقف‌ها استفاده می‌شوند. بر روی این سازه، ریل‌های متحرک نصب و تعبیه می‌شوند که دیگر اجزای سقف روی آن ریل و ستون سوار می‌شوند.

۲. موتور

سقف‌های برقی و اتومات نیازمند موتور هستند که در این موارد از موتور توربولا استفاده می‌شود. این موتورها بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ وات مصرف دارند.

۳. پوشش سقف

در سقف‌های متحرک پارچه‌ای، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، برای پوشش سقف از پارچه استفاده می‌شود. جنس و نوع پارچه برای این کار بسیار اهمیت دارد؛ سقف پارچه‌ای کتان، سقف پارچه‌ای برزنتی، سقف متحرک PCV، و سقف پارچه‌ای برزنتی از انواع این پارچه‌ها هستند.

  • تفاوت سقف متحرک پارچه ای با سایبان‌های برقی

تفاوت عمده میان سقف پارچه‌ای متحرک و سایبان برقی، در اندازۀ آن است. سایبان‌های برقی عموماً تا عرض ۶ متر را پوشش می‌دهند. اما برای سقف‌های متحرک محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین برای ایجاد یک سایبان در محیطی بزرگ، بهترین انتخاب استفاده از سقف متحرک است.

همانطور که بارها در متن اشاره شد، سایبان‌های و سقف‌های متحرک پارچه‌ای، در انواع و ابعاد مختلف برای مقابله با آفتاب، بارندگی و سایر نابسمانانی‌های جوی در محیط خارجی خانه، ویلا، فروشگاه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند به زیبایی محوطه کمک کنند.

تفاوت سایبان برقی و سقف متحرک، در ابعاد مورد استفاده آن است. سایبان‌ها معمولا تا عرض 6 متر را پوشش می‌دهند، اما سقف‌های متحرف پارچه‌ای که در این مورد محدودیتی ندارند برای محوطه‌های بزرگتر مناسب‌ترند. برای آگاهی از مدل‌های مختلف و قیمت آن‌ها در بازار؛ سایت پارس در ، که در حوزه دوربین‌های مداربسته، ، ، پنجره دو جداره و سایبان‌ها فعالیت می‌کند، انتخاب مناسبی برای شماست.

هر کدام از انواع سقف های برقی کارایی مخصوص به خود را دارند.

سقف برقی چیست؟

سقف برقی جزء سازه های مدرن است. از این سازه برای مکان های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. امروزه کمبود فضا در ساختمان های مسکونی خانواده ها را ملزم به استفاده از تمام فضای منزل کرده است. سقف های متحرک برای ایجاد فضایی وسیع تر بهترین گزینه به حساب می آیند. می توان گفت طراحی این سازه توانسته است تا حدودی مشکل کمبود فضا را برطرف کند.

از سقف های برقی برای هر نوع فضای باز استفاده می کنند. معمولا از این سازه برای بالکن و تراس استفاده می شود. تأثیر فوق العاده ای بر زیبایی فضا دارند. در واقع نورپردازی، طرح و رنگ این نوع سازه محیط شما را زیباتر نشان می دهد. سقف های برقی در برابر رطوبت و حریق بسیار مقاوم هستند.

با نصب این نوع سازه می توانید از وسایل خود در فضای باز محافظت کنید. شما با نصب سقف های برقی می توانید در تمام فصول سال از هوای بیرون لذت ببرید. در واقع با این محصول می توانید دمای محیط خود را کنترل کنید. شرکت های تولیدی این سازه را در طرح ها و رنگ های متنوع تولید و به بازار عرضه می کنند.

طراحی و تولید انواع سقف برقی توسط مجموعه دیدگاهان غرب

انتخاب مناسب سقف متحرک تأثیر فراوانی در جلوه بصری محیط شما خواهد داشت. همچنین با نصب این سازه می توانید امکانات فضای خود را افزایش دهید و از تمام فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. انتخاب سقف متحرک با توجه به آب و هوای منطقه تعیین می شود از اینرو انواع مختلف این سازه را در بازار مشاهده می کنید.

یکی از شرکت های تولیدی معتبر و با سابقه در زمینه تولید انواع مختلف سقف های متحرک دیدگاهان غرب است. این مجموعه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروهای مجرب به تولید این سازه اقدام می کند. طراحی سقف متحرک دیدگاهان غرب منحصر به فرد است.

این مجموعه انواع مختلف سقف های برقی را در وزن های مناسب طراحی می کند. شما می توانید سقف برقی را در اندازه و ابعاد دلخواه خود سفارش دهید. همچنین مشاوران متخصص دیدگاهان غرب به شما کمک می کنند تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

نمونه پارچه های سقف برقی خاص و لوکس دیدگاهان غرب

یکی از اجزای مهم سقف برقی پارچه بکار رفته در آن است. جنس پارچه تأثیر بسزایی بر کیفیت و دوام این سازه دارد. همچنین طراحی و رنگ این پارچه ها در افزایش زیبایی سقف متحرک بسیار موثر هستند. طراحان حرفه ای دیدگاهان غرب با تکیه بر دانش روز و تخصص خود پارچه سقف برقی را طراحی و تولید می کنند.

پارچه های سقف متحرک دیدگاهان بسیار خاص و لوکس هستند. تنوع پارچه های دیدگاهان غرب بسیار زیاد است از اینرو دست شما برای انتخاب باز می باشد. شما می توانید برحسب نیاز کاری و شرایط آب و هوایی منطقه نوع پارچه را انتخاب کنید.

جنس پارچه تأثیر فراوانی بر قیمت دارد. استفاده از پارچه های خاص و لوکس قیمت سازه را افزایش می دهد. همچنین نوع پارچه مورد استفاده در ساخت سقف برقی با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع مکان مورد استفاده متفاوت است. شما باید موقع انتخاب پارچه به عوامل بسیار زیادی توجه کنید. مشاوران متخصص دیدگاهان غرب به شما کمک می کنند تا پارچه مناسب را انتخاب کنید.

نصب و اجرای انواع سقف برقی در تمامی شهر های کشور

یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش کارایی و دوام سقف برقی نصب و اجرای تخصصی آن است. نصب این سازه نیاز به دقت و مهارت کافی دارد، از اینرو باید اجرای آن را به دست افراد متخصص بسپارید. شرکت دیدگاهان غرب از سابقه طولانی در زمینه نصب سقف های متحرک برخوردار است. شما برای اجرا و نصب این سازه می توانید از نیروهای ماهر این مجموعه کمک بگیرید.

شرکت دیدگاهان همواره سعی در جلب رضایت مشتریان دارد. به همین دلیل امکان نصب و اجرای سقف متحرک در تمامی شهرهای کشور برای این مجموعه وجود دارد.

شما در هر کجای ایران که باشید می توانید برای نصب سقف متحرک از دیدگاهان کمک بگیرید. نیروهای ماهر دیدگاهان می توانند به صورت اصولی و در اسرع وقت آن را نصب کنند.

قیمت سقف برقی بر اساس ابعاد تعیین می شود!

قیمت سقف برقی براساس عوامل مختلفی تعیین می شود. یکی از عوامل موثر بر قیمت این سازه ابعاد آن است. هر چقدر ابعاد سقف بیشتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود زیرا ابعاد بزرگتر نیازمند متریال بیشتر است. شما باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید ابعاد سازه را سفارش دهید.

شرکت دیدگاهان غرب با بهره گیری از متریال اورجینال و با کیفیت انواع سقف های برقی را در اندازه های مختلف تولید و روانه بازار می کند. همچنین مشاوران متخصص این مجموعه در تعیین ابعاد سقف متحرک به شما کمک می کنند. در اینصورت انتخابی مطمئن خواهید داشت. قیمت محصولات شرکت دیدگاهان غرب با توجه به کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شما با پرداخت هزینه مناسب می توانید از کارایی محصولات دیدگاهان غرب بهره مند شوید.

تفاوت سقف برقی متحرک و جمع شونده

سقف جمع شونده جزء سازه های مدرن و زیبا است که جهت مسقف کردن مکان های مختلف کاربرد دارد.

  • معمولا از این نوع سازه برای کافی شاپ ها، تراس، رستوران ها و … استفاده می کنند.

شما با نصب سقف جمع شونده می توانید از تابش نورخورشید و نفوذ سرما، برف، باران و باد جلوگیری کنید. شما هر زمان که بخواهید می توانید آن را جمع کنید و از هوای بیرون لذت ببرید.

با توجه به گرم شدن زمین و رسیدن تابش خورشید به حد آزار دهنده استفاده از انواع سایبان‌ها بسیار رایج شده است. انواع سایبان برقی و سقف متحرک برقی به منظور ایجاد سایه در فصول گرم و همچنین به منظور محافظت در برابر برف و باران در فصول سرد، کارایی بالایی پیدا کرده‌اند.

قطعا تابش آفتاب یا بارش برف و باران ممکن است مشکلاتی را برای پارک خودرو، استراحت در فضای باز،‌ تفریح،‌ مغازه، نگهداری محصولات و … به وجود می‌آورد. به همین دلیل است که سقف متحرک و سایبان برقی برای ایجاد محیطی دلپذیر و راحت‌‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تفاوت سقف متحرک و سایبان برقی در چیست؟ ما کدام یک از آنها را برای خود تهیه کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و

سایبان برقی چیست؟

سایبان‌ها در گذشته از نوع دستی بودند و برای جابجایی، باز کردن یا بستن آنها می‌بایست از اهرم دستی استفاده می‌کردید؛ حتی مدل‌های قدیمی‌تر قابلیت تحرک خاصی نداشتند و جمع کردن آنها به قدری دشوار بود که به صورت دائمی پهن می‌شدند. سایبان‌های برقی در مقابل تنها با یک دکمه یا حتی به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و کار را برای مصرف کنندگان راحت می‌کنند. سایبان‌های برقی با موتور الکتریکی خود به راحتی باز و بسته می‌شوند و قابلیت جابجایی راحت‌تری را دارند.

سایبان برقی یک سیستم متشکل از سازه‌های فلزی، پوشش پارچه‌ای، موتور الکتریکی و بازوها و مفاصلی است که موتور را به سازه متصل می‌کنند. سایبان برقی انواع مختلفی دارد که با اتصال به بالای درب،‌ دیوار یا حتی پنجره سایه مد نظر شما را ایجاد می‌کند.

انواع سایبان برقی

سایبان برقی از نظر نوع و شکل خود مدل‌های مختلفی دارند که اغلب به صورت مسطح و خمیده تولید می‌شوند. متداول‌ترین انواع سایبان برقی شامل:

سایبان برقی بازویی یا جمع شونده از مفاصل و میله‌های فلزی تشکیل شده است که در ورودی مغازه‌ها، ساختمان‌ها، بالکن و پارکینگ نصب می‌شوند. این سایبان‌ها به صورت جمع شونده عمل می‌کنند و در عرض چند ثانیه باز و بسته می‌شوند. که می توانید برای خرید و اطلاع از به اینجا سر بزنید.

این نوع از سایبان‌ها به دلیل ظاهر دکوراتیو خود به منظور زیباسازی محیط باغ، ویلا و تراس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایبان چتری روی یک پایه قرار می‌گیرد که پارچه آن به وسیله موتور الکتریکی قابلیت باز و بسته شدن دارد.

سایبان برقی آکاردونی شبیه به آکاردون باز و بسته می‌شود و اغلب در محیط‌های تجاری و عمومی کاربرد دارد. از آنجایی که این سایبان‌ها ظاهر زیبایی دارند و به عنوان جزئی از فضاسازی‌های شهری نیز به کار می‌روند.  اما متداول ترین و پرفروش ترین سایبان سایبان برقی مغازه است که بسته به مدل های زیادی که دارد متفاوت است.

سقف متحرک چیست؟

سقف متحرک نوعی از سقف اتوماتیک و تحرک است که از سازه‌های آلومینیومی، PVC و بازوهای فلزی تشکیل شده است که به کمک موتور الکتریکی باز و بسته می‌شود. این نوع از سقف‌ها قابلیت هوشمند سازی دارند که باعث می‌شود با طلوع خورشید به صورت اتوماتیک باز می‌شوند. این سقف‌ها برای ایجاد یک سایه یکپارچه در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد تا علاوه بر جلوگیری از تابش آفتاب، در مقابل باد و باران نیز به عنوان محافظ عمل کند.

سقف متحرک کاربردهای گسترده‌ای داشته و اغلب در مواردی که لازم است گاهی سقف را کنار بزنیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال سقف استخر، پارکینگ و محیط‌های سرباز دیگر با استفاده از سقف متحرک کارایی بیشتری پیدا می‌کنند. سقف متحرک شامل یک سازه اصلی، سیستم الکتریکی و سازه پارچه‌ای یا PVC است که مجموع آنها به باز و بسته شدن سقف متحرک کمک می‌کنند.

اصلی‌ترین تفاوت سقف متحرک و سایبان برقی در سایز و ابعاد آن است که بر کارکرد آن نیز تاثیرگذار است. حداکثر طول سایبان برقی ۶ متر است اما سقف متحرک محدودیت ابعاد ندارد و می‌توان آن را به اندازه دلخواه سفارش داد. علاوه بر این سقف متحرک به منظور پوشش کامل یک محیط به کار می‌رود اما سایبان تنها به منظور ایجاد یک سایه در محیط به کار می‌رود.

خوشبختانه اگر قصد سفارش سایبان برقی یا سقف متحرک داشته باشید، به راحتی می‌توانید هر نوع از آن را متناسب با نیازهای خود سفارش دهید. شما می‌توانید با دریافت مشاوره رایگان از سایبان آریا بهترین مدل سایبان برقی یا سقف متحرک را سفارش دهید و از کیفیت و کارایی آن لذت ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی() داشته و  مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا