عمومیکسب و کار برتر

مزایا و معایب نمای سنگی ساختمان مسکونی

نمای ساختمان سنگ با طراحی شیک و کاربردی

نمای سنگی ساختمان و نمای آجری ساختمان از انواع نماهای بیرونی پرطرفدار و محبوب هستند که از این نماها اغلب برای نمای ساختمان های دوبلکس و چند طبقه و ویلایی استفاده می شود. نمای آجری و سنگی زیبایی و جذابیت خاصی را به نمای خارجی ساختمان ها می بخشند همچنین این نماها از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه اغلب افراد و معماران ساختمان قرار گرفته اند و امروزه در اغلب ساختمان ها با کمک این مصالح نمای مدرنی برای ساختمان های مسکونی و تجاری طراحی می شود.

توجه داشته باشید که اگر شما تمایل دارید از نمای سنگی برای ساختمان استفاده کنید بهتر است سنگ هایی را در طراحی نما به کار ببرید که در برابر گرما و سرما و رطوبت و اشعه های نور خورشید مقاوم تر هستند. اغلب در طراحی نمای خارجی ساختمان از سنگ های گرانیت و تراورتن و سنداستون استفاده می شود که در میان این سنگ ها تراورتن به دلیل مقاومت بالا و قیمت ارزان تر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
در نمای ساختمان سنگ می توان از یک نوع سنگ و یا چند نوع سنگ استفاده کرد که در صورت استفاده از چند نوع سنگ باید به هماهنگی بین سنگ ها توجه داشته باشید تا بتوانید نمایی شیک و زیبا را برای ساختمان خود خلق کنید.

طراحی نما با استفاده از سنگ

نمای سنگی ساختمان از انواع نماهای بیرونی پرطرفدار هستند و از آنها اغلب برای نمای ساختمان های دوبلکس و چند طبقه و ویلایی و آپارتمان های لوکس استفاده می شود. سنگ به دلیل نما و رخی که دارد حسی از لوکس بودن و شکوه را القا می کند. با توجه به تمایل مردم و پیمانکاران برای طراحی و ساختن مجتمع های مسکونی با نمای لاکچری ، می توان قسمتی از محبوبیت استفاده از سنگ در نمای ساختمان  را متوجه شد.همچنین نمای ساختمان سنگی در مقایسه با نمای سیمانی دیرتر کثیف شده و تمیز کردن آن هم آسان تر است. از این رو استفاده از سنگ در طراحی نما در تهران و سایر شهرهای شلوغ و دارای هوای آلوده گزینه ای بسیار ایده آل برای سازندگان می باشد.

نمای سنگی کلاسیک:

در طراحی و ساخت نمای کلاسیک، سنگ عنصر اصلی طراحی نماست. در زمان پیدایش سبک طراحی کلاسیک، سنگ به عنوان تنها متریال کاربردی ساختمان استفاده می شده است. بنابراین افزایش تنوع سنگ های تزئینی، دست معماران برای استفاده از متریال سنگ افزایش یافت. نمای سنگ کلاسیک در ساختمان های ویلایی و دو طبقه کاربرد و جلووه فراوانی دارد.

نمای سنگی مدرن:

بر خلاف نمای کلاسیک ساختمان استفاده از سنگ در طراحی مدرن معمولا به صورت ترکیبی با سایر متریال ها به کار میرود. سنگ های ساختمانی مخصوص نما دارای طیف گسترده ای هستند. نمای سنگی مدرن در طراحی ویلا و ساختمان های مدرن حس همزمانی از مدرنیته ، شکوه و جلال را القا می کند. با توجه به ترکیب نما با سایر متریال ها مانند چوب و آجر استفاده از نوع سنگ متفاوت خواهد بود.

کاربری سنگ

سنگ شکلاتی موج دار به دلیل جنسی که از تراورتن ها دارد، تمامی خواص آن ها را در بر گرفته است و این موضوع سبب شده تا این سنگ به یکی از گزینه های بسیار مناسب برای نمای ساختمان تبدیل گردد. ابعاد پلاک در این محصول بهترین ابعاد برای استفاده از سنگ در نما می باشد. از سنگ تراورتن شکلاتی می توان در اجرا انواع نماها بهره گرفت و یک طراحی ویژه و زیبا  به ظاهر بیرونی ساختمان بخشید. بهترین گزینه استفاده از این محصول در نمای بیرونی ترکیب آن با سنگ های روشن و سفید می باشد. با استفاده از این ترکیب شما می توانید یک تضاد بسیار زیبا در نمای خود به وجود آورید و آن را از خشکی و یکنواختی خارج نمایید. علاوه بر نمای خارجی از سنگ تراورتن شکلاتی می توان در نمای داخلی به عنوان پوشش دیوار سالن و اتاق ها، دیوار زیر پله یا اپن، قرنیز و … نیز استفاده نمود.

زیباترین نمای ساختمان | زیباترین نمای ساختمان در تهران | نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ تراورتن

نکات مثبت

  • چسبندگی بالا
  • مقاومت عالی در برابر سرما، گرما، آلودگی و …
  • طول عمر بالا
  • ترکیب رنگ زیبا و ثابت
  • استحکام کافی

 

نکات منفی

  • سنگ تراورتن شکلاتی همانند بسیاری از تراورتن ها دارای تخلخل کمی در بافت خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا