عمومیکسب و کار برتر

لیست لوازم آرایشی مو

امروزه با لوازم آرایش مو دیگر اغلب خانم ها در منزل موهای خود را به بهترین شیوه ها آرایش می کنند، مدل های مختلف مو که به راحتی با کمی تمرین قابل یادگیری است، لوازمی مثل سشوار، اتو مو، فر کننده و حالت دهنده مو، برس ها و لوازم بافت مو در کنار بسیاری دیگر از لوازم دیگر  آرایش مو را راحت تر ، سریع تر و حرفه ای تر از سابق  کرده است.

تقریبا همه ما دوست داریم که با مدل های مختلف مو آشنا شویم و مدل های مختلف مو را تجربه کنیم، گاهی در منزل این کار را با امکاناتی که داریم تمرین می کنیم و گاهی به فکر تهیه لوازمی هستیم که بتوانیم در کار خود حرفه ای تر عمل کنیم. در این مطلب سعی بر این است که برخی از محصولات و ملزومات آرایش و زیبایی مو را معرفی کنیم تا در صورت تمایل بتوانید به راحتی تهیه کنید. قبل از هر چیز لازم است شما موهایی داشته باشید!! پس مراقب موهای خود باشید

اگر شروع کرده اید به تهیه لوازم آرایش و زیبایی مو، اگر میخواهید یک پکیج کامل آرایش مو داشته باشید، اگر به دنبال بهترین و معروف ترین برند ها هستید، اگر می خواهید با بهترین قیمت ها مناسب ترین محصولات را تهیه کنید، در نهایت حتی اگر فقط برای آشنایی بیشتر با لوازم آرایش مو اینجا هستید با ما همراه باشید.

شما پس از شستن موها و قبل از آریش آن ها احتمالا به یک سشوار مناسب نیاز دارید، ما در اینجا چندین برند خوب معرفی می کنیم، با توجه به تعدد محصولات می توانید وارد فروشگاه شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. سشوار ها انواع مختلفی دارند، جدا از اینکه بر اساس استفاده می توانند حرفه ای و خانگی باشند، نوع خانگی نیز می تواند ویژگی هایی خاص داشته باشد که علاوه بر خشک کردن موها، به زیباتر ماندن موها کمک می کند. به طور مثال فناوری تولید یون در برخی از سشوارها تعبیه شده است و برای اینکه عمل خشک کردن سریع تر و اصولی تر صورت بگیرد و همینطور زیبایی و درخشندگی موها حفظ شود بسیار مناسب است.

List of hair cosmetics

شامپو: شامپو محصولی است که برای تمیز کردن مو و پوست سر استفاده می شود. انواع مختلفی از شامپو وجود دارد، بنابراین مهم است که شامپو را انتخاب کنید. نوع مناسب برای مو و نیازهای شما.

نرم کننده: نرم کننده محصولی است که برای استفاده روی موهای مرطوب برای نرم کردن، حالت دادن و باز کردن گره مو استفاده می شود.

محصولات حالت دهنده: محصولات حالت دهنده مو برای حالت دادن و کنترل مو استفاده می شوند. انواع مختلفی از محصولات حالت دهنده وجود دارد، از جمله ژل موی سر ویتابلا، موس، اسپری مو و اسپری تافت.

محصولات رنگ مو: محصولات رنگ مو برای رنگ کردن مو استفاده می شوند. انواع مختلفی از محصولات رنگ مو وجود دارد، از جمله رنگ موی دائمی، رنگ موی نیمه دائمی و رنگ موی موقت.

ابزارهای حالت دهنده مو: ابزارهای حالت دهنده مو برای حالت دادن به مو استفاده می شوند. انواع مختلفی از ابزارهای حالت دهنده مو وجود دارد، از جمله سشوار، اتو مو، فر کننده و بیگودی.

محصولات مراقبت از مو: محصولات مراقبت از مو برای کمک به حفظ سلامت مو استفاده می شوند. انواع مختلفی از محصولات مراقبت از مو وجود دارد، از جمله شامپو، نرم کننده، ماسک مو و سرم مو.

در اینجا چند نکته برای انتخاب لوازم آرایشی موی مناسب آورده شده است:

  • نوع موی خود را در نظر بگیرید. اگر موهای نازکی دارید، محصولاتی را انتخاب کنید که موهایتان را سنگین نکند. اگر موهای ضخیم یا مجعدی دارید، محصولاتی را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی باشند تا موهایتان را کنترل کنند.
  • نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال محصولاتی هستید که به موهایتان حجم بدهد، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد حجم دهنده باشند. اگر به دنبال محصولاتی هستید که موهایتان را صاف کنند، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد صاف کننده باشند.
  • مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد مغذی باشند که به سلامت موهای شما کمک کند، مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و کراتین.

در اینجا چند لوازم آرایشی موی محبوب وجود دارد:

  • شامپو و نرم کننده Olaplex No. 4 & 5: این شامپو و نرم کننده برای موهای آسیب دیده طراحی شده است. به ترمیم، تقویت و محافظت از مو در برابر آسیب های بیشتر کمک می کند.

کرم مو برای چیست؟

درست مانند بدن ما، موهای ما نیز نیاز به تغذیه دارند. روغن ‌ها می‌ توانند تغذیه کننده خوبی برای موها باشند، اما باعث چسبندگی مو می ‌شوند. کرم مو نه تنها نیازهای حالت دهندگی را برآورده می کند، بلکه برای سلامت موها نیز بسیار موثر است.ترکیبات طبیعی کرم مو مانند روغن رزماری، شاهدانه، روغن نعناع و روغن بادام به موهای شما درخشندگی و تغذیه می بخشند، در حالی که با آسیب های ناشی از آلودگی هوا و مواد مضر، اشعه ماوراء بنفش و کثیفی مقابله می کنند.

افراد در گذشته از ژل مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده می ‌کردند که انصافا هم جلا و درخشندگی زیادی به موها می داد. ظاهر خوبی هم داشت اما احساس سنگینی و چربی دست می داد. کرم موی سر ویتابلا امروزی جلوه طبیعی تری به موها می دهد. بخصوص برای موهای کدر، استفاده از کرم مو ظاهری آراسته و بدون دردسر به آن می دهد.

کرم مو که معمولاً به عنوان کرم حالت دهنده نیز نامیده می شود، به موهای زبر درخشندگی طبیعی می بخشد. موهای وز را صاف می کند و به خوبی آنها را نگه می دارد تا ریزش نکنند. به عبارت ساده، موخوره و فرسودگی را بدون سنگین کردن آنها از بین می برد.با این حال، نگهداری و تثبیت برخی از مدل موهای پیچیده و سنگین با استفاده از این نوع کرم ها امکان پذیر نیست. بلکه نیاز به موم چسبناک تری دارد که معمولا در ژل های حالت دهنده یافت می شود.

کرم برای مدل موهای معمولی و طبیعی است که در عین حال مغذی کننده نیز می باشد. کرم‌ های مو مانند موم جامد یا مانند ژل چسبناک نیستند، آنها کرم‌ های غلیظی هستند که برای انواع موها کار می ‌کنند. کرم مو به ویژه برای موهای فرفری و بلند غیر قابل کنترل، که به راحتی در هم می پیچد، یک موهبت است. استفاده از کرم باعث تقویت موهای فر یا موج دار می شود بدون اینکه آنها را سنگین کند.

پوست صورت و نیازهای آن را بهتر بشناسید

اولین نیاز شما، شناخت انواع پوست صورت است. اگر امکان دریافت مشاوره پوستی را ندارید، با یک اقدام ساده در خانه می‌توانید نوع پوست خود را مشخص کنید. میزان خشکی یا چربی پوست بر اساس میزان تولید سبوم تعیین می‌شود. سبوم یک مایع مومی و روغنی است که توسط منافذ پوست تولید می‌شود. هر چه میزان این سبوم بیشتر باشد، پوست چرب‌تر است.

ما در اینجا یک آزمایش ساده به شما یاد می‌دهیم، تا با انجام آن نوع پوست خود را مشخص کنید.

  • صورتتان را شسته و با حوله تمیز خشک کنید.
  • ۳۰ ثانیه صبر کنید.
  • یک دستمال کاغذی بردارید و آن را بر روی بخش‌های مختلف صورت خود مانند پیشانی، گونه، بینی و چانه با فشار بکشید.
  • حالا دستمال کاغذی مورد نظر را مقابل منبع نور گرفته و ببینید که شفافیت آن به چه اندازه است.
  • نتیجه را با موارد زیر مقایسه کنید:
  • اگر دستمال اصلاً شفاف نشده باشد و نشانه‌هایی از پوسته خشک بر روی آن باقی بماند، پوست شما خشک است.
  • اگر دستمال آغشته به روغن یا همان سبوم شده و کاملاً شفاف باشد پوست شما چرب است.
  • اگر در نواحی مختلفی از دستمال چربی و در نواحی دیگری پوسته وجود داشته باشد، پوست شما ترکیبی است.
  • اگر نشانی از چربی زیاد یا پوسته خشک بر روی دستمال نماند، پوست شما معمولی است.
  • در ضمن اگر پوست شما به محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش فوری نشان می‌دهد و اثراتی از قرمز شدن در آن مشاهده می‌کنید، در دسته پوست‌های حساس قرار می‌گیرد.

حفظ جوانی و زیبایی صورت از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

مهم نیست پوست شما چرب است یا خشک و یا حساس، به هر حال داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست ضروری است. برنامه پیشنهادی ما شامل چهار قدم است که باید یکبار در صبح و یکبار قبل از خواب انجام شود و همچنین از ماسک صورت ویتابلا بیز استفاده کنید. این چهار قدم عبارتند از:

مرحله اول: شستشوی صورت؛ اگر پوست خشک دارید یکبار در روز و اگر پوستتان چرب است روزی دوبار صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید. شستشوی بیشتر موجب از دست رفتن چربی طبیعی پوست شما می‌شود.

مرحله دوم: تغذیه پوست؛ بهتر است سرم یا ماسکی که حاوی ویتامین C و ویتامین E است در این مرحله بر روی پوست اعمال شود. توصیه ما به شما استفاده از ماسک‌هایی است که با روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی تهیه می‌شوند. تجربه و البته علم ثابت کرده‌اند که روغن تراپی پوست یک راهکار مراقبتی بدون ضرر و تأثیرگذار است.ماسک روغن آرگان برای صورت می‌تواند همین نقش را بازی کند. خرید روغن آرگان و استفاده از آن علاوه بر تغذیه و بهبود سلامت پوست، لطافت و نرمی خاصی به آن می‌بخشد.

مرحله سوم: آبرسانی پوست؛ همه نوع پوست در طول روز به مرطوب‌کننده نیاز دارند. البته در پوست‌های چرب باید از مرطوب‌کننده غیر کومدوژنیک به منظور آبرسانی استفاده کنید.

مرحله چهارم: ضد آفتاب؛ بهتر است بدون استعمال ضدآفتاب از خانه خارج نشوید. البته ضد آفتاب را باید حداقل پانزده دقیقه قبل از خروج از خانه بر روی پوست صورتتان استعمال کنید. چراکه فرآیند جذب و اثرگذاری این نوع محصول زمان‌بر است. سعی کنید از ضد آفتابی با SPF ۳۰ به بالا استفاده کنید. کسانی که پوست تیره دارند، باید خیلی بیشتر از دیگران در استعمال ضد آفتاب قبل از خروج از خانه پیگیر باشند.در ضمن قبل از استفاده از هر محصولی، از سازگاری آن با نوع پوست و حساسیت‌هایتان مطمئن شوید. بهتر است راهنمای محصول را قبل از استفاده با دقت بخوانید. بعضی از محصولات مخصوص شب هستند. کمترین نتیجه بی‌دقتی در این موضوع، بی‌اثر بودن محصول مورد نظر است.

دکمه بازگشت به بالا