عمومیکسب و کار برتر

ساخت عطر با قهوه

عطر چیست؟ آیا با عطرهای خانگی آشنا هستید؟ ساده ترین راه برای تهیه عطر در خانه چیست؟ آیا می دانستید برای اینکه یک عطرساز موفق باشید ابتدا باید نت های عطر را بشناسید؟ ما می خواهیم به همه این سوالات پاسخ دهیم همچنین، شما می توانید با استفاده از یک درس رایحه، بهترین رایحه ها را با اسانس های مختلف ایجاد کنید.

وارد

در زمان های قدیم عطرها توانایی تولید رایحه های مصنوعی را نداشتند. همه ادویه هایی که از زمین گرفته می شود یکسان است. آب و گلهای معطر را با هم مخلوط می کردند. آنها همچنین از ادویه جات ترشی جات مانند دارچین و مر می سوزاندند و از گیاهان روغن استخراج می کردند.

هنر عطرسازی چیست؟

هنر عطرسازی و روش بدست آوردن عطر گیاهان برای اولین بار در سال 1857 منتشر شد و همچنان راهنمای برتر تقطیر اسانس ها و استفاده از آنها در لوازم آرایشی، صابون های معطر و دسته گل است.

معرفی نت های عطر

برای شروع مشاوره ساخت عطر در خانه، ابتدا باید چندین نکته را بدانید. رایحه های مختلف مورد استفاده در عطرسازی دارای سطوح مختلفی هستند که نت نامیده می شود. هنگامی که عطر را روی پوست خود اسپری می کنید، این نت ها به ترتیب زیر ظاهر می شوند:

نت بالا: این همان چیزی است که در ابتدا بو می کنید. آنها همچنین اولین کسانی هستند که معمولاً پس از 10 تا 15 دقیقه ناپدید می شوند. نت های بالایی محبوب عبارتند از: ریحان، ترنج، گریپ فروت، اسطوخودوس، لیمو، لیموترش، نعناع، ​​رزماری و پرتقال شیرین.

نت‌های میانی: زمانی ظاهر می‌شوند که نت‌های بالایی محو شوند. اینها هسته اصلی عطر هستند و تعیین می کنند که عطر متعلق به کدام خانواده است. در گیاهانی مانند فلفل سیاه، بابونه، هل، دارچین، میخک، صنوبر، یاس، ارس، بادرنجبویه، جوز هندی، گل رز و گل سرخ یافت می شود.

نت‌های پایه: نت‌های میانی را تثبیت و برجسته می‌کنند و حتی تم نامیده می‌شوند. این نت ها پایه عطر را تشکیل می دهند و رایحه آن به مدت 4 تا 5 ساعت روی پوست یا لباس باقی می ماند. گیاهانی که حاوی این نت هستند عبارتند از چوب سدر، سدر، زنجبیل، نعناع هندی، کاج، چوب صندل و وانیل.

ابزار ضروری برای ساخت عطر در خانه

وقتی با نت عطر اولین آکادمی عطرسازی ایران آشنا شدید، وقت آن است که عطر خود را در خانه بسازید. برای انجام این کار ابتدا باید تجهیزات لازم را تهیه کنید:

اقلام شیشه ای تیره بخرید. این به این دلیل است که ظروف تیره باعث افزایش طول عمر عطر و محافظت از آن در برابر نور می شود.

یک اسانس یا حامل بخرید. این روغن حامل خوبی از رایحه های مورد استفاده در عطرها است.

بهترین و با کیفیت ترین الکل را دریافت کنید.

رایحه خود را انتخاب کنید می توانید از ادویه های مختلف برای خوشبو کردن عطر خود استفاده کنید.

مراحل انجام کار:

طرز تهیه عطر بسته به مواد تشکیل دهنده آن کمی متفاوت است. رایج ترین مواد مورد استفاده در عطرسازی اسانس ها و ترکیبات گیاهی هستند. روش های کمی متفاوت برای تهیه این مواد وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.

اولین راه برای تهیه عطر از مواد گیاهی

برای این کار ابتدا یک ظرف شیشه ای آماده کنید. ظرف نیز باید دارای درب محکم باشد. عطرسازان معمولا استفاده از شیشه تیره را توصیه می کنند که می تواند با محافظت از عطر شما در برابر نور، عمر عطر شما را افزایش دهد.

گیاهانی را جمع آوری کنید که بوی خوبی دارند و برای شما مفید هستند.

مواد گیاهی را تمیز کنید. برای استفاده از رایحه گل بهتر است فقط از گلبرگ های آن استفاده کنید.

در مرحله بعد گیاهان انتخاب شده را به آرامی تکان دهید.

در ظرف شیشه ای کمی روغن بریزید. به اندازه ای است که گلبرگ ها، برگ ها و گیاهان را بپوشاند.

سپس گل ها و برگ ها را به روغن اضافه کرده و مخلوط کنید. در ظرف را محکم ببندید.

شیشه را به مدت یک یا دو هفته در مکانی تاریک، خشک و خنک بگذارید.

پس از یک تا دو هفته، اگر متوجه شدید که عطر روغن آنقدر که می خواهید قوی نیست، می توانید مواد گیاهی قدیمی را فیلتر کرده و مواد جدید را به روغن معطر اضافه کنید، سپس آن را به مدت دو هفته نگهداری کنید. مکانی خنک و خشک در تاریکی. می توانید تکرار کنید.

اسانس خود را ذخیره کنید. اگر از کیفیت روغن راضی هستید، از ویتامین E یا عصاره دانه گریپ فروت برای افزایش عمر عطر خود استفاده کنید. برای انجام این کار، یک یا دو قطره از این مواد نگهدارنده را به ترکیب اضافه کنید.

روش دوم، ایجاد عطر با اسانس

برای تهیه لوازم آرایشی در منزل به روش اسانس، با تهیه ابزار و وسایل لازم شروع کنید:

2 قاشق غذاخوری روغن حامل (جوجوبا، بادام یا هسته انگور)

6 قاشق غذاخوری الکل

2.5 قاشق غذاخوری آب معدنی

30 قطره اسانس (حداقل 1 قطره از هر کدام: پایه مرکزی و اولیه)

فیلتر قهوه

قیف

ظرف شیشه ای را تمیز کنید

برای تهیه عطر در منزل به روش اسانس ابتدا 2 قاشق غذاخوری روغن را در یک ظرف شیشه ای بریزید. سپس اسانس های خود را اضافه کنید. برای این کار باید در مجموع حدود 30 قطره اضافه کنید. ابتدا از نت های پایه شروع کنید، سپس نت های میانی و در نهایت نت های پیشرفته را قرار دهید. نسبت ایده آل 20% پایه، 50% متوسط ​​و 30% بالا است. (نکته: مراقب رایحه‌هایی که اضافه می‌کنید باشید. اگر یک رایحه قوی‌تر از بوی دیگری است، کمی بیشتر به آن اضافه کنید تا بر همه چیز غلبه نکند.)

در مرحله بعد الکل را به مخلوط اضافه کنید. بهتر است از الکل با کیفیت بالا با درصد بالا استفاده کنید. در ظرف را محکم ببندید و تا 48 ساعت کاری با آن انجام ندهید. می توانید آن را تا 6 هفته به حال خود رها کنید. این به بوی بهتر و قوی تر عطر کمک می کند.

بطری را به طور منظم بررسی کنید تا ببینید چه مقدار عطر در بطری وجود دارد. سپس 2 قاشق غذاخوری آب معدنی اضافه کنید. بطری را به شدت تکان دهید. این کار را به مدت 1 دقیقه انجام دهید تا مطمئن شوید که محتویات به طور یکنواخت مخلوط شوند. حال بهتر است عطر را داخل یک لیوان تیره تمیز منتقل کنید. بهتر است از فیلتر قهوه برای فیلتر کردن دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا