عمومیکسب و کار برتر

در دوران بارداری میشه قهوه خورد

یکی از نوشیدنی های پرطرفداری که درصد کافئین بالایی دارد، می باشد. همان طور که می دانید، کافئین موجود در قهوه باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب در افراد می شود. از زمان های خیلی قبل گفته شده است، که نوشیدن قهوه در دوران بارداری آسیب هایی را به همراه دارد. در این مقاله به نوشیدن قهوه در دوران بارداری اشاره شده است.

خانم هایی که باردار هستند، بهتر است در نوشیدن قهوه در دوران بارداری افراط نکنند. طبق بیانیه جدید کالج زنان و زایمان آمریکا نوشیدن 200 میلی گرم قهوه برای خانم های باردار مشکلی ایجاد نمی کند. اما لازم به ذکر است، که مصرف منظم بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز برای خانم های باردار مناسب نیست. زیرا باعث می شود، که نوزادی با وزن خیلی کم به دنیا بیاورند.

همچنین بهتر است بدانید، که مصرف زیاد و روزانه قهوه در دوران بارداری باعث می شود، که کافئین به جنین برسد. این موضوع باعث می شود، که میزان خون در جفت را کاهش دهد. در نتیجه جنین آسیب می بیند. همچنین مصرف 200 میلی گرم به بالای قهوه در طول روز باعث افزایش خطر سقط جنین در خانم های باردار می شود. همچنین اگر دچار سقط جنین نشوید، طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه آن باعث کاهش وزن در نوزاد می شود.

بهتر است بدانید، که اگر باردار نمی شوید یا مشکل ناباروری دارید، نباید قهوه مصرف کنید. زیرا مصرف بیش از حد قهوه باعث می شود، که از بالغ شدن تخمک جلوگیری کند.  بسیار مهم است که قهوه سوپریم برای ترک اعتیاد را سر ساعت مصرف کنید و فراموش نکنید.

نوشیدن قهوه در دوران بارداری چه ضررهایی برای نوزاد دارد؟

در سطر زیر به چند مورد از ضررهای نوشیدن مداوم قهوه در دوران بارداری اشاره شده است:

  • سقط جنین در خانم های باردار افزایش پیدا می کند.
  • همانطور که در بالا اشاره شد، باعث کاهش وزن نوزاد در رحم می شود.
  • زمانی که کافئین با دوز بالا وارد بدن می شود، نوزاد نمی تواند آن را در رحم مادر خنثی کند. که این موضوع باعث می شود، اندام نوزاد دچار اختلالاتی شود.
  • در رشد مغز و رشد بدن نوزاد تاثیر منفی می گذارد.
  • همان طور که می دانید کافئین در جذب آهن می تواند تاثیر بگذارد. بنابراین خانم های بارداری که روزانه به میزان زیادی قهوه مصرف می کنند، ممکن است احساس ضعف و خستگی کنند. که در نهایت باعث کم خونی در خانم های باردار می شود.
  • مصرف بیش از حد قهوه در خانم های بارداری که مشکلات خواب، کمبود کلسیم و یا پرکاری تیروئید دارند، خطرناک تر است.
  • همچنین لازم به ذکر است، که نوشیدن قهوه در دوران بارداری امکان زایمان زودرس را افزایش می دهد.
  • مرگ ناگهانی در نوزاد با مصرف بیش از حد قهوه، افزایش پیدا می کند.

آیا کافئین فقط در قهوه یافت می شود؟

لازم به ذکر است، که کافئین فقط در قهوه یافت نمی شود. در سطر زیر به نوشیدنی ها و خوراکی هایی که حاوی کافئین می باشند، اشاره شده است:

38 تا 45 میلی گرم کافئین در یک کوکای رژیمی وجود دارد.

یک قوطی کولا 30 تا 56 میلی گرم کافئین دارد.

یک سبز جاوی 20 میلی گرم کافئین می باشد.

200 سی سی چای فوری حاوی 30 میلی گرم کافئین می باشد.

در هر 100 گرم شکلات 20 میلی گرم کافئین وجود دارد.

چگونگی مصرف قهوه در دوران بارداری

در سطر زیر به چگونگی مصرف قهوه در دوران بارداری اشاره شده است:

شما می توانید هنگامی که می خواهید قهوه تهیه کنید، به جای یک قاشق پر پودر قهوه میزان آن را در یک قاشق کم کنید.

به جای این که آن را در یک لیوان بزرگ بریزید و بخورید، می توانید آن را در یک لیوان کوچک تر و به میزان کمتر بریزید.

شما می توانید از بدون کافئین استفاده کنید.

اگر در دوران بارداری قهوه می نوشید، دقت کنید، که از خوردن خوراکی ها و نوشیدنی های دیگری که کافئین دارند پرهیز کنید. مانند چای، شکلات و….

اگر جزو افرادی هستید، که مصرف روزانه قهوه تان قبل از بارداری زیاد بود. می توانید در دوران بارداری نوشیدنی هایی که از خوردن آن بسیار لذت می بردید، را جایگزین قهوه کنید. همچنین می توانید به جای مصرف روزانه، آن را یک روز در میان مصرف کنید.

میزان کافئین موجود در هر قهوه چه قدر است؟

  • در هر فنجان قهوه ترک 67 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • در هر یک فنجان قهوه فیلتر 135 تا 200 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • در یک فنجان کاپوچینو حدود 100 میلی گرم کافئین موجود است.
  • 212 میلی گرم کافئین در یک فنجان اسپرسو وجود دارد.
  • در قهوه فوری (حدود 150 سی سی) حدود 70 میلی گرم کافئین موجود است.

آیا خوردن قهوه در دوران شیردهی برای کودک مضر است؟

همان طور که می دانید خوردن قهوه در خانم های شیرده باعث می شود، که مقداری از آن وارد شیر مادر شود. بنابراین بهتر است، که نوشیدن قهوه در دوران شیردهی را زمانی آغاز کنید، که سن کودک بیش از 3 ماه باشد.

تاثیرات قهوه در ماه های آخر بارداری

در سه ماه اخر بارداری، اسکلت جنین کاملا رشد کرده است. ریه هایش در حال رشد می باشد، همچنین هر هفته در این سه ماه اخر معمولا 220 گرم وزن اضافه می کند. به علاوه اینکه چشم های کودک باز است و می تواند متوجه تغییرات نور شود.

مادرانی که در این دوره قهوه مصرف می کنند،  کافئین موجود در قهوه از طریق جفت به همراه اکسیژن و مواد مغذی به جنین منتقل می شود. این موضوع باعث می شود، که میزان هوشیاری نوزاد هنگام تولد افزایش پیدا کند. همچنین ممکن است، که الگوی خواب آن تغییر پیدا کند. اما لازم به ذکر است، که مصرف بیش از حد آن علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر شد، می تواند منجر به مشکلات قلبی نیز شود.

نتیجه گیری

در مقاله بالا به نوشیدن قهوه در دوران بارداری اشاره شده است. همان طور که در بالا نیز گفته شد، نوشیدن قهوه به میزان متعادل ضرر زیادی ندارد. اما نباید در نوشیدننوشیدنی‌های پرطرفدار امروزی همانند شکلاتی، قهوه، اسپرسو، نسکافه، کاپوچینو، قهوه لاته و انواع چای مقدار زیادی کافئین دارند. میزان مناسب مصرف این نوشیدنی‌ها به وضعیف شما بستگی دارد.

اگر باردار هستید، با حساسیت بیشتری باید نوشیدنی خود را انتخاب و زیر نظر پزشک مصرف کنید. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مضرات مصرف قهوه در دوران بارداری صحبت کنیم. همراه ما باشید.

کافئین چیست؟

کافئین یک ماده‌ی شیمیایی و خوراکی است که خواص بسیاری برای بدن دارد. میزان کافئین موجود در مواد خوراکی و گیاهی متفاوت است. کافئین باعث افزایش متابولیسم بدن و میزان هوشیاری می‌شود. همچنین احساس خستگی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل با مصرف کافئین احساس شادی می‎کنید.

قهوه فوری سوپریم برای لاغری  جزو نوشیدنی‌هایی است که درصد کافئین موجود در آن بیشتر از سایر نوشیدنی‌ها است. بر اساس تحقیقات انجام شده، خوردن قهوه در اوایل بارداری می‌تواند باعث سقط جنین شود یا سلامت جنین را به خطر بیندازد. به همین دلیل توصیه می‎شود که در اوایل بارداری قهوه نخورید.

در واقع کافئین موجود در قهوه، فشار خون و ضربان خون را افزایش می‌دهد و ادرارآور است، به همین دلیل آب بدن دفع می‎شود. کم آب شدن بدن، اثرات منفی به‌جا می‌گذارد. بعضی از خانم‌ها به طور کلی به مصرف کافئین حساسیت دارند و مصرف کافئین برای آن‌ها، مشکلاتی از جمله، عصبی شدن، سوء‌هاضمه و اختلال در خواب به‌وجود می‌آورد. اگر کافئین در دوران بارداری به جنین برسد، میزان خون در جفت را کاهش می‌دهد و جنین آسیب می‌بیند.

مصرف 3 فنجان قهوه یا 300 میلی‌گرم قهوه، خطر سقط جنین را افزایش می‎دهد. در واقع مصرف 200 میلی‌گرم یا میزان بیشتری از کافئین، خطر سقط جنین را به همراه دارد.

در مقاله‌ی ، درباره‌ی انواع نوشیدنی‌های مفید برای بارداری صحبت کردیم. اگر باردار هستید، حتما این مقاله را بخوانید.

خوردن قهوه برای بارداری

طبق تحقیقاتی‌که انجام شده، کافئین از بالغ شدن تخمک جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که می‌گویند، خوردن قهوه باعث ناباروری می‎شود. اگر باردار نمی‎شوید یا مشکل ناباروری دارید، به شما توصیه می‌کنیم که از مصرف کافئین پیشگیری کنید.

روش ترک اعتیاد به کافئین در بارداری

کافئین اعتیاد‌آور است. اگر شما جزو افرادی هستید که به‌طور مداوم، ، قهوه و نوشابه می‌خورید، یعنی شما به کافئین اعتیاد دارید. ترک کافئین به سلامتی شما کمک بسیاری می‌کند. البته ترک ناگهانی کافئین باعث بروز سردرد شدید و احساس خستگی می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که طبق برنامه و زیر نظر پزشک، از مصرف کافئین خود بکاهید. این کار در سلامتی شما و جنین نقش بسیاری دارد.

میزان مجاز مصرف قهوه در بارداری

مطالعات نشان می‌دهد که خانم‌های باردار نباید بیشتر از 200 میلی‌گرم کافئین در طول روز مصرف کنند. مقدار کافئین در انواع قهوه متفاوت است. این مقدار به اندازه یک فنجان متوسط است. برخی متخصصان توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار در طول روز تنها 150 تا 300 میلی‌گرم کافئین مصرف کنند.

مصرف کافئین در 3 ماه سوم بارداری، نباید بیش از 280 میلی‌گرم باشد. این نکته را در نظر بگیرید که خوردن قهوه در ماه هشتم بارداری، خطر کم وزن بودن جنین هنگام تولد را دو برابر می‌کند.

خوب است بدانید که قهوه‌ی دم کرده بیشترین کافئین را دارد. در واقع در 250 گرم قهوه، 137 تا 200 میلی‌گرم کافئین وجود دارد. قهوه‌ی فوری کافئین کمتری دارد. در 250 گرم قهوه، تنها 75 میلی‌گرم کافئین وجود دارد. میزان کافئین موجود در یک فنجان چای، 40 تا 45 میلی‌گرم و یک فنجان نوشابه 37 میلی‌گرم است.

برای آن‌که میزان مصرف کافئین خود را محدود کنید و به مرور زمان آن را کاهش دهید، می‌توانید به سراغ قهوه بدون کافئین بروید. علاوه بر قهوه می‌توانید، به سراغ انواع چای بروید. چای سبز و چای سیاه کافئین کمی دارند. قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید و سلامت جنین به خطر نیفتد.

اگر می‌خواهید به دنبال نوشیدنی بی‎‌خطر برای دوران بارداری هستید، به مقاله‌ی سر بزنید.

قهوه و زایمان زودرس

معمولا این سوال برای خانم‌ها پیش می‌آید که آیا خوردن قهوه یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، سبب زایمان زودرس و نقص مادرزادی می‌شود.

مصرف کم کافئین، برای جنین مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر قهوه‌ای با دوز بالا مصرف کنید، مشکلات بسیاری ایجاد می‎شود؛ از جمله زایمان زودرس، سقط جنین و کم بودن وزن نوزاد. برای همین حتما باید محدود کافئین مصرف کنید.

خوردن قهوه در ماه‌های آخر بارداری

در ماه‌های اخیر بارداری، اسکلت جنین کامل رشد کرده است و چشمهایش باز شده است و می‌تواند تغییرات نور را حس کند. در هر هفته 220 گرم به وزن او اضافه می‎شود و ریه‌های او در حال رشد است. مصرف زیاد کافئین در این دوران، عوارض بسیاری از جمله مشکلات قلبی و کاهش وزن جنین به همراه دارد.

خوردن قهوه در دوران شیردهی

همیشه این نگرانی برای مادران وجود دارد که آیا خوردن قهوه در دوران شیردهی، مشکلی به‌وجود می‌آورد. آیا از طریق شیر، کافئین وارد بدن نوزاد می‎شود یا خیر. با خوردن قهوه، مقدار کمی از آن وارد شیر مادر می‌شود. اگر سن کودک، بیش از 3 ماه باشد، آن مقدار کمی از قهوه که وارد شیر مادر شده، مشکلی ایجاد نمی‎کند.

مصرف مجاز قهوه در دوران شیردهی

از یک فنجان قهوه، تنها یک درصد از کافئین موجود در آن، وارد شیر مادر می‌شود. جالب است بدانید که یک ساعت بعد از خوردن قهوه، شیر بالاترین میزان کافئین را دارد. میزان مجاز خوردن قهوه در دوران شیردهی به مادر و فرزند بستگی دارد. اگر فرآیند جذب و دفع قهوه در زمان کمی انجام شود، اثرات منفی قهوه کمتر خواهد بود.

به‌طور کلی، در دوران شیردهی در طول روز، نباید بیش از 300 میلی‌گرم کافئین وارد بدن شود. 300 میلی‌گرم کافئین تقریبا معادل 2 فنجان قهوه است.

طبق تجربه‌های مادران، خوردن محدود قهوه در دوران بارداری و دوران شیردهی، در آرام‌ بودن و قابل کنترل بودن فرزندان تاثیر می‌گذارد.

اگر علاقه‌ی ‌زیادی به خوردن قهوه دارید و تمایل دارید که با اصول خوردن آن آشنا شوید، مقاله‎ی ؟ را مطالعه کنید.

عوارض مصرف کافئین در بارداری

همانطورکه می‌دانید، خوردن زیاد کافئین، اثرات منفی بسیاری به دنبال دارد. طبق نتیجه گزارشی که گروهی از پزشکان ارائه دادند، مصرف به اندازه کافئین هم در بعضی از مادران مشکلاتی ایجاد کرده است. بنابراین مادران باید پیش از مصرف، طبق شناختی که از بیماری‌های خود دارند، تشخیص دهند که چه میزان قهوه برای آن‌ها مناسب است.

در ادامه به عوارض مصرف زیاد قهوه می‌پردازیم:

  • 1-افزایش خطر سقط جنین
  • 2-کاهش وزن جنین در زمان تولد
  • 3-زیاد شدن خطر مرگ ناگهانی نوزاد
  • 4-ضعیف شدن عملکرد قلب
  • 5-نقایص مادرزادی همانند کام ‌شکاف‌دار

در مقاله‌ی ، درباره‌ی زمان مناسب خوردن قهوه صحبت کردیم.

هوس قهوه در بارداری

خانم‌های باردار معمولا هوس خوردن قهوه را دارند، اما از آن‌جا که باید کافئین کمی مصرف کنند، به سراغ آن نمی‎روند.

کلام آخر

همانطور که می‌دانید، قهوه خواص بسیاری برای حفظ سلامتی دارد، اما مصرف بیش از اندازه‌ی آن در دوران بارداری و شیردهی، مشکلات بسیاری به‌وجود می‌آورد. سقط جنین، مرگ ناگهانی نوزاد، نقایص مادرزادی و …، از جمله عوارض مصرف زیاد قهوه و کافئین است.

پیش از مصرف قهوه در دوران بارداری و شیردهی، با پزشک خود مشورت کنید و طبق دستور او قهوه بخورید.

سوالات متداول:

مصرف زیاد قهوه چه عوارضی دارد؟

افزایش خطر سقط جنین، کاهش وزن جنین در زمان تولد، زیاد شدن خطر مرگ ناگهانی نوزاد، ضعیف شدن عملکرد قلب و نقایص مادرزادی همانند کام ‌شکاف‌دار.

میزان مناسب مصرف قهوه در دوران شیردهی چقدر است؟

در دوران شیردهی در طول روز، نباید بیش از 300 میلی‌گرم کافئین وارد بدن شود.

ترک ناگهانی کافئین چه مشکلاتی به‌وجود میآورد؟

ترک ناگهانی کافئین باعث بروز سردرد شدید و احساس خستگی می‌شود. شما باید طبق برنامه و زیر نظر پزشک، از مصرف کافئین خود بکاهید.

آیا خوردن قهوه باعث ناباروری میشود؟

بر اساس تحقیقات، کافئین از بالغ شدن تخمک جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که می‌گویند، خوردن قهوه باعث ناباروری می‎شود. اگر باردار نمی‎شوید به شما توصیه می‌کنیم که از مصرف کیکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌های باردار، تغذیه است. اینکه خوردن کدام مواد غذایی برای خانم‌ها مجاز است و خوردن کدام‌یک می‌تواند برای شما مضر باشد، می‌تواند استرس زیادی را به خانم باردار وارد کند. اگر شما هم به تازگی باردار شده‌اید یا قصد باردار شدن دارید، حتما این مسئله ذهن شما را درگیر کرده‌است که مصرف کافئین در دوران بارداری مشکل‌ساز است یا نه! آیا خوردن قهوه در بارداری باعث سقط جنین می‌شود؟ باید مصرف کافئین را در این بازه قطع کرد؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده‌است، بهتر است که با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

در صورتیکه باردار هستید و سوالی ذهن شما را مشغول کرده‌است، می‌توانید از نوبت حضوری دریافت کنید یا از دکترتو کمک بگیرید. در وبسایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو می‌توانید بهترین دکترهای زنان را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید.

مصرف کافئین در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

حتما این جمله را از خیلی از اطرافیان خود شنیده‌اید که «خانم‌های باردار نباید کافئین مصرف کنند.»

این جمله صحیح است یا غلط؟

غلط است.

مطالعات نشان‌می‌دهد که نوشیدن کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز به تولد زودهنگام و یا سقط جنین ارتباطی ندارد. اما متخصصان در مورد اینکه آیا مصرف کافئین با وزن کم نوزاد در هنگام تولد مرتبط است یا خیر، نظری ندارند. اگر شما باردار هستید و صبح‌ها به خوردن قهوه نیاز دارید، احتمالا دکتر شما با مصرف قهوه موافقت خواهد‌کرد. ولی نمی‌توانید بدون ملاحظه به نوشیدن قهوه ادامه‌دهید.

نگرانی خوردن قهوه در بارداری باعث سقط جنینت بشه؟ حتما از متخصص مشاوره بگیر

چای و قهوه در بارداری نی نی سایت | خوردن قهوه در اوایل بارداری نی نی سایت | خوردن قهوه در بارداری نی نی سایت

آیا قهوه بدون کافئین در بارداری مجاز است؟

خیلی از خانم‌های باردار، باوجود علاقه‌ای که به قهوه ی فوری سوپریم و کافئین موجود در آن دارند، نمی‌توانند به این نوشیدنی در اعتماد کنند. هرچند که قبل‌تر گفتیم که این نوشیدنی چندان ارتباط دقیقی با سقط جنین ندارد. اما مطالعات به اندازه‌ی کافی در این زمینه انجام‌نشده‌است و بارداری تجربه‌ی استرس‌آوری برای خانم و آقا است. پس رعایت همه‌ی نکات در این دوره برای زوجین اهمیت زیادی دارد.

مطالعات نشان‌می‌دهد که نوشیدن کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز به تولد زودهنگام و یا سقط جنین ارتباطی ندارد.

شاید این نکته به ذهن شما برسد که اگر کافئین در دوران بارداری ممکن است مشکل‌ساز شود، پس قهوه‌های بدون کافئین انتخاب مناسبی برای خانم باردار هستند. بله! به نقل از ، این انتخاب می‌تواند بسیار هوشیارانه و مناسب باشد. در صورتیکه به خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا و قهوه در روتین زندگی خود عادت دارید، می‌توانید در دوران بارداری به سمت نوشیدنی‌های بدون کافئین بروید و انتخاب‌های خود را کمی محدودتر کنید. این کار می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند و از طرفی کافئین نیز در دوران بارداری محدود خواهدشد.

در دوران بارداری به سمت نوشیدنی‌های بدون کافئین بروید و انتخاب‌های خود را کمی محدودتر کنید.

کسانی که می‌خواهند باردار شوند، باید راهنمای قبل از بارداری را بخوانند و بدانند که قبل از بارداری باید چه کنند؟ مقاله به مادران کمک زیادی می‌کند.

مصرف کافئین و قهوه در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟ (عوارض کافئین در بارداری)

حتما این سوال را می‌پرسید که مصرف کافئین در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟ چرا باید مصرف کافئین خود را کم کنیم؟ در ادامه به برخی از نتایجی که تحقیقات مختلف به آنها رسیده‌اند، اشاره کرده‌ایم و به شما توضیح داده‌ایم که چرا بهتر است مصرف کافئین خود را محدود کنید. برخی از عوارضی که ممکن است قهوه و کافئین زیاد، بر روی جنین و مادر در دوران بارداری داشته‌باشند، شامل موارد زیر هستند:

۱. تولد نوزادی با قد کوتاه

مصرف کافئین در دوران بارداری می‌تواند باعث تولد نوزادی با قد کوتاه‌تر شود. طبق یکی از تحقیقاتی که انجام شده‌است، مادرانی که در دوران بارداری خود قهوه مصرف می‌کردند، نسبت به مادرانی که مصرف قهوه نداشتند، نوزادانی با قد کوتاه‌تر به دنیا آورده‌اند. این اختلاف قد در سنین ۴ تا ۸ سالگی بیشترین بروز را داشته‌است. این کودکان معمولا ۱.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از فرزندانی هستند که مادرانشان اصلا کافئین مصرف نکرده‌اند.

۲. سقط جنین

مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری، بیشتر از ۲۰۰میلی گرم در روز، می‌تواند باعث سقط جنین در هفته‌های پایین شود. توجه داشته‌باشید که این مورد برای افرادی که مصرف زیاد کافئین دارند، مطرح می‌شود. البته که مصرف کمتر از آن، باعث سقط نمی‌شود. به خاطر داشته‌باشید که انجام آزمایش و مطالعه بر روی مادرانی که باردار هستند، چندان ساده نیست. بنابراین ارائه اطلاعات دقیق در این زمینه چندان ساده نیست. نمی‌توان از هر داده‌ای که در این زمینه به مادران باردار داده‌می‌شود، به طور کامل اطمینان داشت. پس سعی کنید همیشه در حاشیه‌ی امن باشید و به احتمالات نزدیک نشوید و قهوه‌های بدون کافئین استفاده کنید.

۳. تولد زودهنگام نوزاد

بااینکه برخی از مطالعات این مسئله را تایید و برخی دیگر آن را رد می‌کنند، گفته‌شده‌است که مصرف کافئین می‌تواند در تولد زودهنگام نوزاد موثر باشد. بنابراین برای اینکه با این مسئله مواجه نشوید و نوزاد شما به موقع متولد شود، بهتر است که مصرف کافئین خود را محدود و حتی قطع کنید.

نوزادی که زودتر از موعد به دنیا می‌آید، معمولا وزن خوبی ندارد و برخی از بخش‌های سیستم تنفسی او تکامل پیدا نکرده‌است. بنابراین لازم است که چند روزی را در مراقبت‌های ویژه نوزادی بگذراند. همین مسئله می‌توند مشکلات زیادی برای مادر و نوزاد ایجاد کند.

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است مصرف کافئین داشته‌باشد، است. همچنین کسانی که دارند، باید مصرف کافئین در بارداری را کاهش دهند.

۴. وزن کم هنگام تولد

نوزادانی که از مادران با مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری متولد می‌شوند، معمولا وزن کمی در هنگام تولد دارند. وزن مناسب هنگام تولد اهمیت بسیار زیادی در سلامت نوزاد دارد. وزن کم می‌تواند مشکلات زیادی مثل انواع بیماری‌ها برای نوزاد ایجاد کند.

می‌دونی خوردن کافئین در بارداری چه عوارضی داره؟

از متخصص سوال کن.

قهوه در دوران شیردهی مجاز است؟ (کافئین در شیردهی)

یکی دیگر از سوالاتی که برای مادران پیش می‌آید، این است که مصرف قهوه و کافئین در دوران شیردهی مشکل‌ساز است؟ مقدار کم قهوه و کافئین چندان تاثیری ندارد. اما کافئین می‌تواند وارد شیر مادر شود. بنابراین مصرف زیاد این ماده در دوران شیردهی مجاز نیست. سعی کنید که مصرف قهوه و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های حاوی قهوه را در دوران شیردهی محدود کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

با اینکه تحقیقات مختلفی بر روی مصرف کافئین در دوران بارداری انجام‌شده‌است، هنوز آمار و داده‌های کاملی در این زمینه در دست نیست. اما یکی از اصلی‌ترین توصیه‌هایی که از طرف دکتر زنان به مادران باردار می‌شود، این است که مقدار مصرفی کافئین خود را در دوران بارداری به زیر ۲۰۰ میلی‌گرم در روز برسانند.

مصرف بیش‌ازحد کافئین در دوران بارداری می‌تواند باعث سقط یا تولد نوزاد با وزن کمتر شود. یکی از انتخاب‌هایی که پیش روی مادران باردار وجود دارد، مصرف نوشیدنی‌های بدون کافئین است. هرچند که در مصرف این نوشیدنی‌ها نیز باید حد و حدود رعایت شود و بیش از اندازه مصرف نشوند. چون این نوشیدنی‌ها هم تا حدودی کافئین دارند و می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

برای دریافت نوبت یا می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید. در این وبسایت می‌توانید از بهترین دکترهای زنان در شهر خود نوبت دریافت کنید.

افئین پیشگیری کنید.

آن زیاده روی کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا