راهبردهای خنثی‌سازی و رفع تحریم

راهبردهای خنثی‌سازی و رفع تحریم

ادعای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر اینکه نباید یک دقیقه یا یک ساعت برای رفع تحریم ها تلف شود ، از اولویت “خنثی سازی تحریم ها” جدا نیست.

به گزارش مجله خانواده ، علی ربیعی ، دستیار رئیس جمهور در ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت ، در یادداشت هفتگی در ستون روزنامه “دولت” گفت. ایران او می نویسد: “رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود ، دو استراتژی” خنثی سازی تحریم ها “و” رفع تحریم ها “و اولویت بندی استراتژیک به طور صحیح را در اولویت قرار دادن تحریم های خنثی سازی کرده است. وی ضمن تأکید گفت: “چرا ، اگر واقعا می توانید تحریم ها را بردارید ، نباید یک ساعت آن را به تأخیر بیندازید.” رئیس جمهور پیش از این در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “برخی از مردم می خواهند پایان تحریم ها را به تأخیر بیندازند.” ما یک دقیقه یا یک ساعت در برابر این تسلیم نمی شویم و با آنها مقابله می کنیم. “تحریم ها باید شکسته شود.” ادعای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر اینکه نباید یک دقیقه یا یک ساعت برای رفع تحریم ها هدر رود ، باید از اولویت “خنثی سازی تحریم ها” جدا شود. چنین چیزی وجود ندارد.

در هر دو مورد ، درک جدیدی از زمان و “دقیقه و ساعت” فعلی وجود دارد. این نشان می دهد که فشرده سازی کپسول زمان طی چند روز آینده تا 1-2 ماه آینده با زمان های معمول تقویم مواجه نخواهد شد. در یادداشت قبلی (17 اکتبر 1999 ، در برابر مقاومت اجتماعی) ، من اشاره کردم که جریان سیاسی مبتنی بر استراتژی کاهش تأثیر تحریم ها است ، اما لغو تحریم ها ، لغو تحریم ها ، تحریم ها ما به سه استراتژی ، از جمله کاهش تأثیرات ، نیاز داریم. (خنثی سازی تحریم ها) و افزایش ، ایجاد و پیگیری مقاومت اقتصادی – اجتماعی.

این سه استراتژی در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و رفتارهای خارجی ، روش ها و سیاست ها الزاماتی دارند. به خاطر داشته باشید که ما باید “زمان شکستن تحریم ها” و “زمان خنثی سازی تحریم ها” را هماهنگ و متعادل کنیم تا تلاش برای سرکوب شورش خارجی خنثی شود. وجود دارد. البته سرعت و سرعت این دو ساعت یکسان نیست. بدون تردید ، آنچه در استفاده از آن آزاد هستیم و آنچه را که می توانیم بدون مداخله متغیرهای خارجی به سرعت دنبال کنیم ، از بین بردن اثرات تحریم های مرتبط با جامعه و روند فکری شکستن تحریم ها است. شما باید ادامه دهید مخالفان خارجی تحریم ها در تلاشند تحریم ها را اشتباه بگیرند. کارشناسان اتفاق نظر دارند که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از تکرار تجربه برجام توسط دشمنان خارجی برجام جلوگیری کنیم و تحریم های برجام یا تحریم ها را تحمل نخواهیم کرد. سیاست های سازنده و مسالمت آمیز همسایگی مبتنی بر تلاش برای تقویت منافع متقابل مشروع و ایجاد مناطق قوی تر ، چنین تلاش هایی را لغو می کند. خنثی سازی تحریم ها و هدف از آن جهش در تولید ، نیاز به یک فضای محلی امن و دستیابی به بازاری محلی برای محصولات ایرانی دارد و در عین حال روابط اقتصادی و فرهنگی را با کشورهای همسایه تقویت می کند. .. در این مرحله ، شاهد تفرقه صهیونیست هستیم که بی امان از دو طریق مختلف سعی در ایجاد تفرقه ، ایجاد اختلاف و تبدیل رقبا به دشمن دارد. لغو تحریم های ایالات متحده همچنین به معنای اجازه ندادن طرف های خارجی برای ایجاد موانع یا مرزهای خصمانه بین ما و همسایگانمان است. (از جمله رفتارهای غیرقابل قبول ، مانند حمله به برخی از سفارتخانه ها) خنثی سازی تحریم ها در این زمینه خنثی سازی مین های کاشته شده توسط ایالات متحده در ازای ایران و همسایگان آن ، سیستم مالی جهانی است. خنثی سازی معدن در. در صورت عدم اقدام منطقی و فکری علیه ما ، ما دچار محدودیت های مالی شده ایم. این موارد نشان می دهد که خنثی سازی و رفع تحریم ها ، در کنار هم ، نیاز به هماهنگی بین بخشهای مختلف دولت و غلبه بر تعارضاتی دارد که زمینه سیاست داخلی امروز را پر کرده است. ..

الزامات سیاست داخلی باید از نظر اقتصادی و اجتماعی تأمین شود. در این دوره ، من معتقدم استراتژی توسعه اقتصادی ما باید بیشتر اقتصادی-اجتماعی باشد. خوشبختانه در سه ماهه دوم سال 1999 راهی برای خروج از رکود اقتصادی دیدیم. برای ادامه این کار ، ما به سیاست های اقتصادی نیاز داریم که توسط همه نیروها پشتیبانی شود. رشد اقتصادی رویکردهای متناقض خنثی در مورد موضوعات اصلی مانند ماده 44 را از بین می برد ، مردم را درگیر امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری می کند ، از مدیران اقتصادی در قلب جنگ اقتصادی پشتیبانی می کند و در حال حاضر هزینه می کند با کاهش همه می توان آن را حفظ کرد. اقتصاد اجتماعی به تعبیری یک سیاست توسعه اقتصادی است که زیرساختهای توسعه را که طی سالهای متمادی ظهور یافته است با زندگی و زندگی روزمره مردم مرتبط می سازد و تأثیر به سزایی در بهبود زندگی آنها دارد.

من فکر می کنم افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به نفس عمومی از سیاست دیپلماتیک و برنامه های مناسب اقتصادی مهمتر است. امروز ، ما شاهد درگیری هستیم که به جز کاهش سرمایه اجتماعی ، تأثیر قابل توجهی ندارد. اگر جامعه احساس همدلی کند که همه سعی در تقویت برنامه مورد نظر خود دارند ، می توان به سرمایه اجتماعی اعتماد کرد. عبور از بحران تحریم ها به سرمایه اجتماعی زیادی نیاز دارد. برای کمک به همه ، دولت به معنای عام باید برای ظالمان و تحریم ها درست تلقی شود. قبلاً نیز نوشتم که موضوع توانایی در رأس بودن و هماهنگی فوق نقش بی بدیلی در باورهای اجتماعی خواهد داشت. پیگیری سیاست های مبتنی بر تحمل اجتماعی ، محافظت از حریم خصوصی مردم ، احترام به جامعه مدنی ، ایجاد و انتشار ارزش های مشترک ، ایجاد جامعه ای پر جنب و جوش ، پرتحرک و امیدوار سپس می توانید آن تعهد اجتماعی را انجام دهید.

اکنون که مراسم تحلیف رهبری به پایان رسیده است ، ما باید گفتگوی اجتماعی و سیاسی جامعه را از امروز ادامه دهیم. در مورد همبستگی این دو استراتژی و همسویی آنها به اتفاق یک بحث بیهوده در مورد قطب بندی لغو تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها اتفاق نظر است. برای دستیابی و دستیابی به هر دو هدف با دولت همراه باشید. همیشه راهنمای اقدامات دولت است و راهنمای رهبری که برای همه راهنماست ، بهترین زمانی محقق می شود که آنها خود را اهداف بنامند و پایه و اساس سیاستگذاری بدون تفسیر صریح آرا باشند. من خواهم. “من فکر می کنم این سه استراتژی برای خنثی سازی و لغو همزمان تحریم ها چترهای مناسبی برای سیاستگذاری داخلی و بین المللی باشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا