عمومی

خسارت سال گذشته تولید سیب زمینی گلستان را کاهش داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: کشت سیب زمینی در هر هکتار بیش از 100 میلیون تومان هزینه دارد، بنابراین قیمت این محصول در بازار نباید به تولیدکنندگان آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه سیب زمینی کاران گلستانی در چند سال اخیر متحمل زیان زیادی شده اند، بیان می کند: سرما و خشکسالی سال گذشته خسارت زیادی به این محصول وارد کرد در حالی که بازار این محصول کاملاً قوی است، نبود، کشاورزان زیادی مجبور شدند. برای فروش سیب زمینی با ضرر و زیان زیاد یا از بین بردن محصولات آنها.

یوسفی خاطرنشان کرد: گلستان یک کشور آسیب پذیر است. وی با تلاش و پیگیری سال گذشته این محصول را در آخرین روز برداشت تعاونی روستایی از کشاورز به قیمت 2000 تومان خریداری کرد. ..

وی با اشاره به اینکه امسال باید مدیریت شود که کشاورزان مانند سال گذشته با مشکلاتی در منطقه مواجه نشوند، گفت: به همین دلیل طی دو ماه گذشته به کشورهای همسایه از جمله عراق برای مذاکره و صادرات سیب زمینی سفر کرده ایم. یادداشت.

یوسفی گفت: سال گذشته بیش از 6 هزار هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شد که با توجه به خسارت زیاد کشاورزان، امسال کشت سیب زمینی در گلستان رو به کاهش است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان بیش از 100 میلیون تومان برای کشت سیب زمینی هزینه می کنند، می گوید:

دکمه بازگشت به بالا