جامعه

نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در مهارت‌آموزی و اشتغالزایی/ذخیره‌سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

مجله خانواده/ گلستان رئیس جهاد دانشگاهی گرستان با بیان اینکه ارائه تسهیلات نمی تواند مشکلات حوزه اشتغال را حل کند و برای حل معضل بیکاری، فرهنگ سازی، توانمندسازی جامعه و جهاد دانشگاهی مشکلات بازاری که در پیش گرفته است را باید حل کرد. حل شد. در این مسیر قدم بردارید.

ابراهیم شهبازی عصر دوشنبه ششم تیرماه در دیدار با سرپرست نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گلستان گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا و مجازی سازی دانشگاه ها، فعالیت این سازمان کاهش یافته است، اما متوقف نشده است.

تشکل های دانشجویی وظیفه و رسالت تربیت در تراز انقلاب اسلامی را دارند که به دستور جوانان مؤمن، انقلابی و مقام معظم رهبری فعالیت های فرهنگی مختلف را در دانشگاه انجام و مدیریت می کنند.

مدیرکل جهاد دانشگاهی استان گرستان با اشاره به فعالیت های تصویرگر (مرکز تولید محتوا) گفت: این مرکز برای خنثی سازی تهاجم دشمن در فضای مجازی است که تولیدات مختلفی از جمله موشن گرافیک، پوستر، کلیپ و … انجام می شود. نصب شده است. در حال آماده سازی آن هستیم.”

شهبازی بیان می کند که جهاد دانشگاهی علاوه بر تمامی ماموریت ها در زمینه تحصیلی نیز اقداماتی را انجام داده است. در جهاد دانشگاهی 29 پژوهشکده در زمینه های مختلف فنی، پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی فعال هستند و به یک دهم جهان اختصاص دارند.

ایجاد 1300 شغل در طرح توسعه مشاغل خانگی

وی از اجرای طرح اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توسعه مشاغل خانگی در آکواکرا خبر داد و افزود: استخدام، ارتباطات بازار کار، فروش. محصولات آنها پشتیبانی می شود. طرح سرپرستان زن گلستان نیز در فاز دیگری در سال 1398 با استخدام 200 سرپرست زن اجرا شد.

نقش جهاد دانشگاهی در مهارت آموزی و اشتغالزایی / ذخیره سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

مدیرکل جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تعهد جهاد دانشگاهی گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد 2300 شغل است. مشکلات در حوزه اشتغال نیازمند فرهنگ سازی، توانمندسازی جوامع هدف و حل مشکلات بازار است نه ارائه تسهیلات. برای ایجاد اشتغال واقعی گام برمی دارد.

دهکده گیاهان دارویی در گالیکس تأسیس کرد

شهبازی با بیان اینکه حوزه فعالیت جهادی دانشگاه در این ایالت با توجه به ظرفیت و پتانسیل گرستان و آمایش سرزمین به حوزه گیاهان دارویی در این زمینه اختصاص دارد گفت: در دستور کار 9 هکتاری گاریکش است که کار این روستا با یک پروژه آغاز شد. ارزیابی نیازهای اقتصادی و با ترویج گیاهان دارویی، تولید نهال، عقد قرارداد با کشاورزان، کشت، خرید، فرآوری و تولید اسانس به پایان رسید. از گیاهان دارویی

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های دهکده گیاهی ارتقاء سلامت عمومی جامعه و رفاه مردم گرستان است، تصریح کرد: وجود زمین های شیب دار و ظرفیت مطلوب گالیکس ایجاد دهکده گیاهان دارویی که دلیل آن بود. برای انتخاب شهر

نقش جهاد دانشگاهی در مهارت آموزی و اشتغالزایی / ذخیره سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

جهاد دانشگاهی استان گلستان به فعالیت های بانک خون بند ناف گلستان به عنوان یک خدمت دانش بنیان اشاره و یادآور شد. قبلا از خون بند ناف به عنوان ضایعات بیولوژیکی یاد می شد، اما پژوهشگاه رویان امکان ذخیره سازی خون بند ناف را در آینده به ما داده است که به سلامت نوزادان و اطرافیان کمک می کند. تا امروز حدود 900 نفر از گلستانی ها برای ذخیره خون بند ناف اقدام کرده اند.

شهبازی با بیان اینکه آموزش و کارآفرینی از دیگر حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی است، گفت: وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی علاوه بر آموزش طولانی مدت در بخش آموزش کوتاه مدت نیز فعالیت می کند که توانایی تدریس حدود 700 گرایش را دارد و سه مرکز علی آبادکتول، گرگان و گنبدکاووس در این حوزه فعالیت می کنند. برای نیازهای جامعه، اولین رشته منجر به اشتغال هستند، شمارش، تعیین، ویرایش و آموزش داده می شوند.

وی گفت: در سال های اخیر بیشتر آموزش های کوتاه مدت ما به حوزه پزشکی از جمله دستیار دندانپزشکی، اورژانس و غیره هدایت شده است.

مدیرکل جهاد دانشگاهی استان گلستان در ادامه به فعالیت های مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در کنار سایر خدمات، مرکز آزمون استخدامی راه اندازی کرده و در طول پنج سال گذشته حدود 24 هزار نفر در این آزمون ها شرکت کرده اند. ” مزرعه برنج

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا