عمومی

آزادراه شیراز-اصفهان در دست‌انداز پول وسیمان/ افتتاح به آبان رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین-گروه استان ها: فارس از نظر وسعت یکی از بزرگترین ایالت ها است. به گفته مرکز آمار ، این ایالت با مساحت تقریبی 122،608 کیلومتر مربع ، چهارمین ایالت بزرگ کشور است و سهم 7 درصد از کل جمعیت کشور را در اختیار دارد.

استان فارس که در چهارراه کشور واقع شده و کریدور ارتباطی شمال-جنوب محسوب می شود ، هنوز از بزرگراه محروم است. تنها پروژه بزرگراه شیراز مربوط به محور شیراز-اصفهان است که از سال 89 آغاز به کار کرده است.

این بزرگراه در ابتدا برای افتتاح و کار در اوایل دهه 1990 برنامه ریزی شده بود ، اما پس از نزدیک به یک دهه حفاری ، مردم شاهد این وعده بودند و و عیده ای جدید از زمان افتتاح بزرگراه.

برنامه تحقیقاتی این پروژه 40 ساله است. این پروژه که حدود 225 کیلومتر طول دارد ، از سال 1989 در حال ساخت است و پس از نزدیک به یک دهه حفاری ، مردم شاهد وعده آن بودند. و عیده ای این اولین بار است که بزرگراهی را باز می کنم.

وعده های افتتاحیه در نوامبر و دسامبر داده شد

قسمتهای 1-6 این بزرگراه سرانجام اعلام شد که تا پایان هفته دولت به بهره برداری می رسد ، اما در پایان هفته دولت نه تنها بزرگراه باز نشد ، بلکه ساعات کار نیز باز شد. از نوامبر تا دسامبر اعلام شد به و اکنون باید منتظر بمانیم. آیا انتظار 10 ساله مردم فارس به پایان می رسد؟

شیراز در دستان پول و سیمان-بزرگراه اصفهان / افتتاح در آبان

نمایندگان مردم شیراز و زرگان شورای اسلامی گفتن وی درباره آخرین تحولات بزرگراه شیراز-اصفهان به خبرنگار آنلاین گفت. من حدود یک ماه پیش عضو داشتم. ذی در ارتباط با این بزرگراه ، جلسه ای اعلام شد که اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان نیاز است ، بدون در نظر گرفتن تقاطع غیر افقی مسیر شیراز-سپیدان.

وزارت دفاع باید تعهدات خود را از طریق فروش دارایی های غیر ضروری خود یا تغییر در استفاده از آن تأمین کند ، اما این هنوز انجام نشده است. جعفر قادری با اشاره به اینکه وزارت دفاع نتوانسته سهم 50 درصدی را ارائه دهد ، افزود: استفاده از خواص غیر ضروری آن. این کار انجام نشده است.

وی همچنین دلیل دیگر عدم باز شدن این پروژه را قطع مکرر برق در چند سال گذشته عنوان کرد ، وی ادامه داد. بزرگراه مشکل ایجاد کرد. “ایجاد کردن.

نمایندگان مردم شیراز و زرگان شورای اسلامی گفتند که انتظار می رود این پروژه تا پایان ماه نوامبر یا پایان ماه دسامبر آغاز شود و تأکید کردند: این پروژه تا پایان پاییز بدون هیچ تقاطع غیر افقی آغاز می شود. مرحله دوم این بزرگراه نیاز به پیگیری فوری دارد.

بخش هشتم این پروژه حدود 20 کیلومتر گفت: “بخش هشت کیلومتری باید توسط شهرداری تامین شود و مابقی باید به عهده وزارت دفاع باشد. البته این وزارتخانه در حال حاضر پولی ندارد.”

همزمان نماینده مردم فسا شورای اسلامی در مصاحبه با ماره تاکید کرد که دولت باید توجه ویژه ای به بزرگراه شیراز-اصفهان داشته باشد ، توضیح داد: راه ها ، راه های هوایی: ، حمل و نقل دریایی و ریلی یکی از آنها اگر این زیرساخت ها فراهم نشود ، کشور توسعه نمی یابد.

بزرگراه ها باید در دستور کار دولت قرار گیرد

حجت الله فیروزی ادامه می دهد. بزرگراه شیراز-اصفهان یک مسیر حمل و نقل جنوب به شمال است که دو ایالت مهم و اقتصادی کشور از جمله فارس و اصفهان را به هم متصل می کند و باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: افتتاح این بزرگراه ترافیک را ارتقا می دهد و تلفات جاده ای را کاهش می دهد ، بنابراین باید به صورت ویژه پیگیری و اجرا شود.

نماینده مردم فسا شورای اسلامی با اشاره به مسائل اجرایی نشده این پروژه گفت: کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و بهبود شاخص های ایمنی از دیگر مزایای این پروژه است.

شیراز در دستان پول و سیمان-بزرگراه اصفهان / افتتاح در آبان

فیروزی افزود: “این پروژه یکی از مهمترین و مهمترین پروژه ها برای ما است زیرا ما نیازمند تقویت قابلیت های استان فارس به ویژه شیراز از منظر بزرگراه هستیم.”

در همین رابطه ، Fals ، معاون هماهنگی مدنی فرماندار ، در مصاحبه با Mare گفت: بزرگراه حدود 225 کیلومتر طول دارد و ساخت قسمتهای 1-7 به پایان رسیده است.

محمود رضایی کوچی وی ادامه داد: مرحله اول این پروژه قرار بود در هفته دولت آغاز شود ، اما به دلیل برخی مسائل به زمان دیگری موکول شد و قطعا تا پایان آبان به بهره برداری می رسد.

ارتباط بین وزارت راه و رئیس جمهور برای شروع پروژه

وی گفت: “ما قصد داریم این پروژه را بر اساس تماس با وزارت راه و رئیس جمهور زودهنگام اجرا کنیم ، اما متأسفانه مشکلاتی مانند تامین مالی وجود دارد.” روبه ما هستیم.

فارس ، معاون هماهنگی عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از مهمترین پروژه های ملی است ، افزود: “این پروژه مسیر شیراز-اصفهان را حدود 110 کیلومتر کاهش می دهد و به طور متوسط ​​زمان سفر وسایل نقلیه را کاهش می دهد. 120 دقیقه.”

شیراز در دستان پول و سیمان-بزرگراه اصفهان / افتتاح در آبان

کوچی رضایی همچنین به ادامه پروژه در بزرگراه بوشهر سیره اشاره کرد و گفت: “بزرگراه بوشهر سیراه ، امتداد این بزرگراه ، مطمئناً پس از آن نیز ادامه خواهد یافت.”

به گزارش آنلاین ، مردم فارس همچنان منتظر جاده های استاندارد و با کیفیت هستند. پروژه بزرگراه شیراز-اصفهان باید از روزی که مجدداً بدون تاخیر اعلام می شود آغاز شود و مسیرهای باقی مانده نیز با اعتبار لازم اجرا شود.

دکمه بازگشت به بالا