سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

لیست 10 مرکز کراتین مارال در غرب تهران

کراتین مو چیست؟

اگر برای لخت و براق شدن موهای تان روش کراتین مو را انتخاب کردید بهتر است همه چیز را درباره کراتین مو بدانید. امروزه با وجود مواد و دستگاه هایی که در سالن های آرایش و زیبایی مانند مرکز کراتین مارال وجود دارد، صاف شدن موها دیگر آرزوی محال نیست.

آموزش کراتینه مو | عوارض کراتینه مو | فواید کراتینه مو

دلیل پیدایش کراتین مو چیست؟

با پیشرفت دنیای مد و فشن و به کار بردن رنگ موهای مختلف ، همچنین انواع مواد حالت دهنده موها و همینطور استفاده مداوم از اتوهای مو و سشوارها میزان آسیب رساندین به موها نیز به حداکثر رسیده است و طبیعتا در چنین شرایطی کراتین مو می تواند راهگشای مشکلات بوجود آمده در ساختار موها باشد. در واقع کراتین مو می تواند ساختار بهم ریخته ، آسیب دیده و خشک شده مو را بهبود بخشد و همینطور میزان رطوبت موجود در موهای شما را بالا ببرد.

این روزها استفاده نکردن از رنگ موهای مختلف و همینطور اتوهای مو و بابلیس و سشوار اجتناب ناپذیر است پس باید هر از چند گاهی پس از استفاده مداوم از این محصولات مجددا حال موهای خود را به کمک کراتین مو خوب کنیم. کراتین مو ماده کراتین را به موهای شما تزریق می کند ، در واقع کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در موهای انسان ها و حیوانات نیز وجود دارد و هر چه میزان آن بیشتر باشد موها نرم تر و صاف تر و هر چه میزان آن کمتر باشد موها فر و مجعد می شوند.

پس در نظر داشته باشید هر زمان که آسیب رسیده به موها به قدری شد که احساس کردید موها دیگر ساختار قبل را ندارد می توانید از روش درمانی کراتین مو استفاده نمایید. البته روش های دیگری نیز برای صاف کردن موها وجود دارد و هیچکدام از این روش ها خاصیت درمانی و احیای کراتین مو را ندارد و تمامشان شیمیایی هستند. کراتین مو تنها روش موجود می باشد که نه تنها شیمیایی نیست بلکه خاصیت درمانی و احیای موها را نیز داراست.

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین اساسی موجود در موها است که باعث درخشش و صاف شدن موها می شود و اگر شما موهای وز یا فر دارید کراتین موجود در موهایتان به اندازه کافی نمی باشد در نتیجه عدم وجود کراتین کافی سبب وز شدن موها می شود. کراتین کردن مو یکی از انواع روش های مناسب برای صاف کردن موهای فر و وز است و شما می توانید با مطالعه مطالب آموزش کراتین مو مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید. کراتین در سیستم بدن انسان ، در موها، پوست و ناخن موجود است و در حیوانات علاوه بر این در پشم، شاخ، پر و سم آن ها نیز وجود دارد. برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می کنند.

دو نوع پروتئین کراتین وجود دارد. آلفا کراتین و بتا کراتین. کراتین موجود در پوست و موی انسان از نوع آلفا کراتین است. کراتین در مو به دلیل وجود سیستئین، نوعی آمینو اسید حاوی گوگرد، شناخته می شود. موی انسان حدودا! 14 درصد سیستئین در خود دارد. نوع دیگری از مواد آلی سخت به نام کیتین وجوددارد که پوسته ی لابستر، میگو و حشرات را می سازد. اما، در موی انسان اساسی ترین جزء صرف نظر از کوتاه یا بلند بودن مو، کراتین است. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید مطلب کلیاتی درباره کراتین مو را مطالعه کنید.

کراتین مو چه روشی است؟

کراتین مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش داده می شوند. انجام این روش معمولاً در سالن های زیبایی، تقریبا 120 دقیقه یا بیشتر طول می کشد که البته این زمان کاملا بستگی به میزان بلندی موهای شما دارد و تأثیر آن کاملا بسته به کیفیت مواد کراتین مو دارد که در صورت با کیفیت بودن مواد کراتین مو ، تا 6 ماه باقی می ماند. معمولا افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.

داشتن موهای صاف آرزوی اغلب خانم ها است زیرا موهای صاف و لخت ، زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. اگر موهای شما وز یا فر است بهتر است با استفاده از روش کراتین مو، وزی و فری موهایتان را از بین ببرید و به موهایتان فرم و حالتی فوق العاده دهید.

مراحل انجام کراتینه مو

پروسه کراتینه کردن مو با شست‌و‌شوی موها آغاز می ‌شود. در این مرحله موها با شامپوی قبل از کراتین شسته و خیسی آن تا حدودی با حوله گرفته می‌شوند. در این مرحله توجه کنید که نیازی به خشک شدن کامل مو نیست و باید موها کمی حالت نم‌دار داشته باشد. در این بین اگر موهای شما نیاز به اکسیژن تراپی و آبرسانی داشته باشد برای شما انجام می شود. این کار در نهایت به احیای مو کمک زیادی می‌کند.

بعد از مراحل مراقبتی و تقویتی نوبت به مرحله اصلی می‌رسد. در این زمان، مواد کراتین به موها اعمال می ‌شوند. این مواد با توجه به دستورالعمل و توصیه‌های مواد مصرفی باید حدودا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی موها باقی بمانند تا موثر واقع شوند.

مواد کراتین به دلیل آزاد کردن فرمالدهید باعث سوزش چشم و مجاری تنفسی می‌شود. برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی می توانید در مقابل باد پنکه این کار را انجام دهید.

اگر در زمان استراحت مواد از سشوارهای سالنی استفاده کنید باعث سرعت بخشیدن به کارها و بهبود عملکرد مواد می‌شود. بعد از سپری شدن زمان مورد نیاز نوبت به اتوکشی موها می‌رسد. در این مرحله از اتو موهایی مخصوص این کار با درجه حرارت بالا استفاده می‌شود تا نتیجه کار ایده آل باشد.

سرانجام موها با شامپو یا ماسک بعد از کراتین شسته می‌شوند تا موارد کراتینه از لابه لای موها پاک شوند. ممکن است مواد شما نیاز به قرنطینه داشته باشد. قرنطینه در واقع زمانی بین 1 تا 3 روز است که به شما توصیه می‌شود به موهای خود آب نزنید تا مواد کراتینه حداکثر کارایی را اعمال کنند. پروسه کراتین ممکن است چند ساعتی از وقت شما را بگیرد. بنابراین شاید بهتر باشد یک کتاب با خود به همراه داشته باشید که از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

انجام کراتینه کردن مو چقدر طول می‌کشد؟

کراتینه کردن مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می‌شوند. انجام این روش معمولاً در آرایشگاه‌ها، حداقل 2 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و تأثیر آن تقریباً سه ماه باقی می‌ماند. افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.

همانطور که گفتیم فرایند انجام کراتینه مو معمولا ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم. فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد. اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده‌اید، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت‌های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید. اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده‌اید و این کار عواقبی را نیز در پی‌دارد.

آیا کراتینه کردن مو خطرناک است؟

محصولات کراتین مو حاوی مقدار زیادی فرمالدهید (کراتین مو ممنوعیت ندارد اما هشدار های زیادی در زمینه‌ی استفاده از آن به مردم داده می‌شود. فرمالدهید موجود در محصولات کراتین مو نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه‌ها مضر است. از طرفی هزینه کراتین مو بالاست و البته راه‌های مناسب‌تر و کم خطرتر برای بهبود وضعیت ظاهری موها وجود دارند.

فرمالدهید چیست؟

فرمالدهید می‌تواند با نام‌های دیگری مثل متانال که نام سیستماتیک این ترکیب شیمیایی است و یا همچنین نام‌هایی مثل متیل آلدهید، متیلن گلایکول و یا متیلن اکسید شناخته شود. اگرچه فرمالدهید در دمای اتاق به صورت گاز است اما به شکل محلول برای محافظت از گونه‌های بیولوژیکی و همچنین به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده می‌شود.

نام فرمالین را در کنار فرمالدهید زیاد می‌شنویم. این دو در واقع یک ماده هستند اما در دو شکل مختلف. فرمالین، محلولیست که حاوی 37 درصد فرمالدهید می‌باشد. فرمالین‌ها گاهی حاوی ترکیباتی مثل متانول نیز می‌باشند. پارافرمالدهید یا PFA شکل پلیمریزه شده فرمالدهید خالص است که به شکل جامد درآمده است. فرمالدهید در همه شکلی می‌تواند برای بدن خطرناک باشد. زیرا سمی و فرار است و FDA این ماده را سرطانزا شناخته است. تنفس بخارات و خوردن این ماده موجب ایجاد سرطان می‌شود.

گاهی برخی از محصولات حاوی فرمالدهید نیستند اما دارای موادی هستند که پس از قرار گرفتن در معرض حرارت فرمالدهید آزاد می‌کنند. این مواد گاهی بیش از محصولات حاوی فرمالدهید خطر ساز هستند. از طرفی برای کراتینه کردن مو، موها در معرض حرارت بسیار زیادی قرار می‌گیرند و موهای سالم نیز در معرض چنین حرارتی دچار آسیب می‌شوند. از سوی دیگر افرادی که پس از کراتینه کردن مو، دچار ریزش مو شده‌اند کم نیستند.

دکمه بازگشت به بالا